1.716 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

H.M
H.M
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 27 Svar: 117

vådfoder vs. vådfoder vådfoder vs. vådfoder

Jeg kan læse at der er rigtig mange der sværger til Applaws og Feline porta 21 vådfoder. Jeg vil bare lige høre om Almo nature og Cosma i teorien ikke er det samme, altså af samme kvalitet ?
Og hvilken af de 4 mærker man vælger er mere et spørgsmål om man er til "æbler eller pærer"

Vil 70-80 g vådfoder om dagen + ubegrænset adgang til tørkost ikke dække behovet for en MCO kastrat i voksealderen ?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vådfoder vs. vådfoder
  • #1   1. aug 2012 Jeg fodrer med Cosma vådfoder. Jeg synes det der super lækkert ud, kattene er vilde med det, og det opfylder mine krav til et foder.

Hvis katten har adgang til et godt tørfoder 24/7, er den jo i princippet dækket ind, og vådfoderet er bare supplement. Så vil sagtens mene, at 70-80 g om dagen kan dække hans behov.

• #3   1. aug 2012 I TEORIEN er tørfoder nok til katte ja..
    De kan sagtens få dækket deres daglige behov!
    Jeg kender flere katte der har levet både 13,15 og 18 år udelukkende på tørfoder (og det billigste af det billigste endda)...

MEN... Katte er altså hammer dårlige til at indtage væske nok, og det er her vådfoderet kommer ind!
    Det består nemlig af en masse væske!

Og væsken er med til at holde kattens urinveje rene, så der ikke opstår krystaller/sten...

• #5   1. aug 2012 Hold da op - findes der virkelig sådan noget foder? smiley

Tja, mine forældre fodrede deres kat med minkfoder, fordi det var billigere...
    Men så lærte jeg mine søstre (13 og 15 år) om katte og ernæring...
    Og nu bruger den lille af dem alle sine lommepenge på foder, både vådt og tørt, af super kvalitet til katten...
    Og jeg skal da lige love for at den er blomstret op smiley

• #6   1. aug 2012 Jeg tror at Applaws og Cosma, Shesir og Porta 21 er som at vælge imellem æbler og pærer.
    Mine slår i bakgear ved alt undtagen Shesir for tiden, men det kan da sagtens vende igen.

• #8   1. aug 2012 Er det de 4 vådfodermærker, der er mest "in" eller "hot" lige nu?

Jeg bruger vådfoder til kat til vores hund. Jeg kommer vådfoder i et marvben og fryser det, så bruger han lidt tid og renser tænderne, når han senere skal have indholdet ud smiley

Jeg har fået anbefalet Animonda - synes umiddelbart, det ser godt ud.

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_vaadfoder/rafine_carny/carny_koed/182270

Og det er jo selvfølgelig noget billigere at bestille det hjem fra udlandet... smiley

Bare der er godt med kød i, så tror jeg vi snakker om æbler, pærer, personlig overbevisning og din kats smagsløg smiley

• #9   1. aug 2012 Animonda er også godt, mine katte gider det bare ikke rigtig...

Men ellers er LUX (fås i Aldi) også rigtig fint til prisen, der er op til 60% kød i og mener det koster 5,50 eller 6 kr. pr. 400 grams dåse smiley

Bruger det selv meget, samme med Smilla..

• #10   1. aug 2012 Ja, jeg må prøve med en gang Lux smiley

Er ved at skifte hans tørfoder og overvejer at undlade at bestille hjem fra udlandet og vælge et dansk mærke i stedet. God for miljøet smiley Forhåbentlig bliver dette skift en succes. Og så er det jo rart, at man kan købe noget vådfoder i nærområdet, når man mangler.

Sidst købte jeg noget Opticat mener jeg det hedder. Og hunden er så ikke en kræsenpind, når det kommer til kattemad *GG*.

• #11   1. aug 2012 mine kan os bedst lide vådfoder sheiser med laks..sku det ikke være fint nok?

• #13   1. aug 2012 Mine katte lugter råddent lige gyldigt hvad jeg fodrer med smiley

Det lærer man at vænne sig til!

Tænk på, jeg har 4 katte i en 50 kvm lejlighed smiley

• #15   1. aug 2012 Hihi...
    Jeg kan også nogle gange være ved at vende vrangen udad når de har været på bakken...
    Men så ryster jeg lidt med bakken til lorten er dækket, og så forsvinder stanken..

• #16   1. aug 2012 Lotte:
    Hvor bor du selv henne? Jeg mener... jeg har 2 på 65 kvm. og det er passende....
    Lad så lige være med at være så sarte:) Det er da kun når det er diarré at man trækker vejret igennem munden:):)

• #17   1. aug 2012 Jeg bor til leje i Løsning smiley

Mine 4 har det helt fint med 50 kvm...
    De kan fint sammen, og de har masser af steder de kan ligge i fred for hinanden smiley

• #18   1. aug 2012 Nårh det var nu ikke byen jeg mente, men hvor du havde dit private hjørne i lejligheden:)
    Jeg synes nu at det er passende med 2 på 65 kvm. så er der plads til at jeg kan falde over dem:)

• #19   1. aug 2012 Haha nååårh smiley
    Jeg har skam masser af plads....
    De opholder sig faktisk ikke ret meget gulvet, og sofaen er stor nok til os allesammen...
    Det er så hyggeligt at slænge sig på sofaen med kæresten og alle 4 katte til en god film smiley

• #20   2. aug 2012 Lotte:
    Det med sofaen....... så må I da ligge i lag:):)

• #21   2. aug 2012 Ja, kattene ligger gerne oven på os, og ellers lige de i knæhaserne eller ved maven..
    Vi har en 3 pers. med chaiselong, så der er rigeligt med plads smiley

Kommentér på:
vådfoder vs. vådfoder

Annonce