{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.176 visninger | Oprettet:

Vådfoder. Sovs vs Gele? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg nødt til at spørge..

Mig og min kæreste kører en diskussion om hvorvidt man må fodre med vådfoder med sovs. Mine killinger får både i gele og sovs når jeg ser noget på tilbud.. Primært fodrer jeg med RC Kitten både i sovs og gele men det er dyrt i længden så supplere med Hvad jeg ellers ser hos min dyrehandler af produkter.

Min kæreste er så stærkt imod at jeg giver dem vådfoder i sovs, Han mener det er direkte usundt og at kattene vil brække sig af det og få kronisk dårlig mave.. og han fodrer kun sine to med vådfoder i gele.

Er der virkelig så vild en forskel på om det er i gele eller i sovs?

Når jeg googler finder jeg ligeså mange der foretrækker sovs som folk der foretrækker gele.

Er det i virkeligheden ikke bare en smagssag og om hvorvidt den enkelte kat kan tåle det? For mine hverken brækker sig eller har dårlig mave og de lapper begge dele i sig.. Men nu vil vi bare gerne have sagen afgjort.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vådfoder. Sovs vs Gele?
  • #1   19. nov 2014 Jeg vil da mene det er fuldstændig lige meget hvad det er med, om det er sovs eller gele. Har godt nok aldrig hørt om nogen katte der har brækket sig af det i gele smiley

    Hvis de gjorde så skulle min lejlighed da være overbrækket da jeg kun fodre med gele da min ikke gider det i pate og kun slikker det i sig når han opdager han ikke får andet.

    Ved ikke hvor din kæreste har hørt det henne men jeg vil mene det er helt hen i vejret det din kæreste mener. Og min kat har heller ikke kronisk dårlig mave.


  • #3   19. nov 2014 Altså mine to killinger får også begge dele og der har ikke været noget i den uge jeg snart har haft dem.. tænker også at de da så snart burde reagere. Vi har diskuteret det længe og jeg kan ikke finde mening i hans ord.. derfor var jeg simpelthen nødt til at høre nogens mening for hans mor er helt og holdent på hans side i denne sag og også hans kammerater så nu blev vi enige om det skulle afgøres.. smiley

  • #4   19. nov 2014 Den eneste grund jeg kan se de skulle brække sig over det, er hvis de er syge. Men ellers kan der jo godt være nogen der har fodre allergi og derfor ikke helt kan tåle alt der er i de forskellige ting, men det kan lige så godt være pate som det kan være gele jo smiley

  • #6   19. nov 2014 Ha ha nej de er skam ikke eksperter. De har bare haft kat igennem hele livet og altid stået ved den holdning. smiley
    Han er opflasket med de holdninger og det som sagt diskuteret noget tid nu. Derfor vi blev enige om at spørge sådan et sted her for at få meninger ind. For jeg har hele tiden holdt på at det op til den enkelte kat eller ejer Hvad man vil fodre på og hvad katten vil spise. smiley


  • #7   19. nov 2014 Mine små spiser som sagt Hvad der bliver serveret uden brok og dårlig mave eller noget smiley

  • #9   19. nov 2014 Mine får også LUX når jeg er i Aldi og handle.. Jeg tror RC og hills besættelse er lidt fordi det også er Hvad mine hunde bliver fodret på og min gravhund har aldrig været så sund som da han fik det foder.. Jeg tror det lidt en vane fra dårlige erfaringer med foder.. og som ny i katteverdenen tager man sådanne ting med sig. Men som sagt får de sådan Hvad jeg finder af tilbud.. smiley

  • #13   19. nov 2014 De kan kun blive lidt dårlige (få dårlig mave) hvis de får for meget - man siger jo at katte har godt af vådmad nogle gange om ugen ved siden af deres tørkost smiley og her hjemme fodre vi med RC i sovs - vores er ikke vilde med dem med gel, det er mere når vi har killinger de får det.

    Ingen af vores katte er døde endnu eller har brækket sig smiley


  • #15   19. nov 2014 Mine får om morgenen når jeg står op og så har de altid tørfoder, det sket et par gange de også får om aftenen. Det er så hyggeligt og de kan jo godt lide Det.. og så får de lidt forskelligt smag og lidt hele tiden.. smiley

  • #16   19. nov 2014 Det kan du se her smiley

    (link fjernet)

    Som sagt vi bruger storset alle dem i sovs og vores killinger får de to der er til killing hvor den ene er sovs og den anedn er gele. smiley


  • #17   19. nov 2014 Begge dele her han æder det hele ^^

  • #18   19. nov 2014 Mine får vådt 3-4 gange om dagen (250-300 g hver om dagen) de får både paté og stykker i sovs/gele og de har kun brækket sig et par gange i deres liv i forbindelse med hårboller.
    Jeg fodrer bla med: bozita dåse og pap, animonda Carne, Miamor pastete, cosma, lux og meget andet. Jeg går efter uden sukker og korn, jo tættere på "dyret" jo bedre. Ville fx ønske at jeg havde råd til kun at give det der består af kylling og kogevand eller tun og kogevand osv


  • #19   19. nov 2014 kan det tænkes at han tidligere har foderet med whiskas?
    kender flere som kaster op af netop whiskas, og det så mere er tilfældigt at det lige har været i sovs

    med 16 katte som får dåsemad hver dag, så har jeg da lidt forstand på foder. og kan da sige at der ikke er nogen forskel på sovs og gele.
    de fleste katte spiser sovsen/gelen først inden de tager bidderne.

    selv bruger jeg bozita og smilla. bozita i dåser er mere vådt pate, og det kan mine rigtig godt lide. også lidt nemmere at få dem til at spise det hele.


  • #20   19. nov 2014 Om det er sovs eller gele er bedøvende ligegyldigt.

    Mine foretrækker sovs, så det får de (med ekstra vand hældt over) smiley


  • #21   19. nov 2014 Her bliver kun fodret med det i sovs. Divaen nægter at spise det i gelé:) Hun er nu 4 år og har aldrig brækket sig eller haft dårlig mave!

  • #22   19. nov 2014 Anja N; han har fodret med alt muligt gennem tiden så garanteret også Whiskas smiley så det kan godt være.. smiley
    Men nu er det bestemt! Der er ikke en hylende fis til forskel men en smagssag smiley tusinde tak alle sammen smiley


  • #23   19. nov 2014 Om det er sovs, gele eller pate så er det hverken mere eller mindre sundt..

    Min gider ikke særligt gerne gele, de vil helst sovs eller pate, og ingen a mine har brækket sig pga maden, hvis de har brækket sig så har det været pga sygdom..

    Så det er noget pjat han siger din kæreste, men det kan nemt være han har oplevet det fordi katten ikke har kunnet tåle et bestemt mærke men det har bestemt ikke noget med sovsen at gøre..


  • #25   20. nov 2014 HAHA, sikke da en and smiley

    Hvis killinger/katte kastede op af vådfoder i sovs, hvorfor er der så, så mange mærker med sovs ????
    Hvis kattene blev dårlige af sovs, så havde producenterne nok fjernet det fra hylderne og lavet noget andet.
    I øvrigt er det kun godt med sovs til dem der vil have det, da sovsen også er med til at sikre at de får væske nok.


Kommentér på:
Vådfoder. Sovs vs Gele?

Annonce