{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.519 visninger | Oprettet:

Tørfoder vs. Vådfoder {{forumTopicSubject}}

Da jeg er så heldig at blive katteejer af den dejligeste killing i næste uge, vil jeg lige hører jer derude hvilken måde der er bedst at fodre sin killing på. Skal man give vådfoder hver dag? Eller kan man nøjes med tørfoder?

Hvis man kan anbefale noget bestemt tør/vådfoder så tager jeg gerne imod det også!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørfoder vs. Vådfoder
  • #3   21. dec 2011 Mit bedste råd er at fodre katten så tæt på dens naturlige kost, dvs. f.eks. via BARF (råt kød) og vådkost. Man kan eventuelt bruge kvalitets-tørfoder som sekundært foder.

    Som vådfoder bruger jeg blandt andet LUX fra ALDI, som er pengepungs-venligt og er af en god kvalitet. Derudover bruger jeg Smilla (fiskevarianterne), Bozita (gele-varianterne), Cosma & Porta 21. Alt kan købes på Zooplus.com (LUX købes dog i ALDI og koster ca. 5,50 pr. dåse).

    Som tørfoder bruger jeg end blanding mellem Porta 21 Grain Free, som er et kornfrit produkt, og James Wellbeloved, da jeg har en kat med en smule sart mave, som James Wellbeloved gør underværker for.

    Jeg fodrer også killinger med de samme produkter, og har som sådan ikke brugt specielt killingefoder. Dog kan jeg anbefale Applaws' killingefoder. Alle produkterne kan købes på Zooplus.com.


  • #4   21. dec 2011 Tak for svar. Det er min første kat og der er flere ting end lige regnet som man skal have styr på også kan man lige pludselig blive i tvivel om det hele:) jeg vidste godt at der skal være fri adgang til vand og tørfoder men var ikke sidder på vådfoder, så takker for dit svar

  • #5   21. dec 2011 Desværre er der ingen af mine, der som sådan kan lokkes til at spise råt kød, men jeg gør forsat et ihærdigt forsøg. Så de får det tilbudt, men det er ikke den store succes. Det kan dog være, at din killing synes, at det er alletiders.

  • #10   21. dec 2011 Ja giv vådfoder hver dag:) De andre har allerede anbefalet de mærker, jeg og ikke mindst min kat godt kan lide. Det er en god måde at få sneget noget ekstra væske i kræet. Katte har tendens til at drikke lidt, da deres naturlige kost er væskefyldt modsat tørfoder, om en del desværre udelukkende fodrer med. Det er også en god idé at have flere vandskåle stående rundt omkring (eller fontæner).
    En rigtig god side at købe ind på er Zooplus. Der er meget godt foder i god kvalitet.


  • #11   22. dec 2011 1 spsk vådfoder om dagen holder dyrlægen fra døren, siger flere dyrlæger jeg kender.

    Din kat/killing skal have tørfoder til at stå hele tiden med fri adgang og giv den så enten dåsemad eller råt kød mindst 1 gang dagligt.


  • #12   22. dec 2011 Tak for nogle brugbare svar. Jeg skal hente min killing lige inden den fylder 13 uger.

  • #13   22. dec 2011 Vores er ikke glad for råt, så jeg er glad når han gider spise bare LIDT vådfoder. Nu har jeg så fundet et mærke kaldet Sheba, med laks varianten, som han bare slubrer i sig! Herligt smiley Så lige nu får han 100 gram vådfoder om dagen og adgang til flere skåle vand og tørfoder konstant - også et tørfoder med højt kødindhold.

    (Det er selvfølgelig den dyre vådfoder, Hector har valgt at elske m. hele 7 kr pr. 100 gram, så når min kæreste endelig får su igen til januar har vi råd til at give Hector al det vådmad han vil have om dagen smiley )


Kommentér på:
Tørfoder vs. Vådfoder

Annonce