6.252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 111 Svar

Påkørt/slået kat Påkørt/slået kat

Hej! Har nogen af jer haft en kat med brækket ribben. I torsdags kom min unge hankat på 1 1/2 år hjem, svimmel, skræmt, meget øm. Straks til dyrlæge. Da han så ham sagde han straks ham behøver vi ikke undersøge så meget, han er enten påkørt er sparket. Ingen brud på ben eller ryg, kan godt gå, spiser , går i kattebakken, træner vejret normalt, men når han går væser han. Min dyrlæge siger han har et par brækkede ribben, men med de skader han har er han sikker på at han er blevet sparket meget hårdt, han er også bange for os, men i dag har jeg fået ham til at spinde lidt. Har nogen af jer haft kat med brækket ribben. Min dyrlæge siger han nok skal komme sig, jeg skal bare lade ham ligge i ro og sørge for han spiser og går i bakken. Han får smertestillende. Han siger at om 2-3 uger er han klar til at løbe ud igen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Påkørt/slået kat
  • #1   3. nov 2014 Jeg forstår ikke du vil lade den løbe ud, når du nu er sikker på den er blevet sparket..

• #2   3. nov 2014 Hej Beltane ! Vi bor i hus og jeg syntes ikke et indeliv er et liv for en gårdkat, der er født i det fri.

• #3   3. nov 2014 Det KAN jo også være at den er blevet ramt af en bil eller er kommet for tæt på et klov/hovdyr, hvis i lever på landet

• #4   3. nov 2014 Ja der er mange muligheder, men vi bor i et villakvarter i byen. En bil var også både dyrlægens og min tanke, men han syntes den vil have nogle skrammer fra den har ramt vejen. Der er ikke så meget som en hudafskrabning og jeg giver ham ret.

• #5   3. nov 2014 Nej jeg har aldrig prøvet at have en kat med brækket ribben, men jeg kan forestille mig at det gør meget ondt på katten hver gang den bevæger sig..

Grunden til at han hvæser og er sur på jer er at katten ikke forstår at det er en smerte der kommer inde fra den selv, den tror at smerten bliver påført den af jer hvis i står tæt på når det gør ondt, det er kattens logik..

Jeg skal indrømme at var jeg dig så ville jeg inden jeg lukkede katten ud igen, få undersøgt hos naboerne om der er nogen af dem der er generet af katten og at den eller de naboer der føler sig generet måske kunne have sparket katten, og så ville jeg tage grundigt op til overvejelse om katten skulle løbe frit igen..
    Der er ingen der siger at verden er sort og hvid, hvis naboerne er generet af katten, så har de ret til at bede dig holde den fra deres grund..
    Og nej du kan ikke gøre en udekat til indekat, men du kan begrænse dens udeområde, altså hegne din grund ind eller noget af din grund ind og lave løbegård til katten så andre ikke bliver så generet af katten at de føler det nødvendigt at skade en sådanset uskyldig kat, det er jo dit ansvar at katten ikke genere naboerne, katten følger jo blot dens instinkt..

Men hvad du gør fremadrettet er helt op til dig og din samvittighed.
    Din søde smukke kat skal nok komme sig, men det tager jo noget tid og du må blot sørge for at smerte dække ham på bedste vis og så forkæle ham lidt mens han har det skidt smiley

• #6   3. nov 2014 Heidi N. I vores kvarter har vi næsten alle katte også naboen og dem som ikke har kat passer vores katte i ny og næ, så jeg tror han må have været et stykke væk. Hvis han er blevet sparket tror jeg ikke det er en fra området, det er et meget dyrevenligt og børne venligt kvarter, alle har hund, kat og børn. Vi har en del høje træer og jeg tror måske han er faldet ned fra et træ, jeg kan bare ikke tro at nogen kan være så ond.

• #7   3. nov 2014 Tro mig nogen kan være så ond desværre..

Men det kan da også være han er ramt af en knallert, cykel eller er faldet ned, men der skal altså noget til at brække ribben på en kat, de er rimeligt hårdføre..

Og katte går jo også langt omkring, så det kan jo være en nabo der bor 1 km fra jer eller lign..

Men hvis der er mange der har fritløbende katte, så ville jeg da klart snakke med naboer om de observere at deres katte kommer hjem med skader der kan være menneske påført, for så er det jo bestemt noget i skal være obs på..

• #8   3. nov 2014 Hvis du bor i hus er der andre muligheder.. Som en indhegnet have..

• #9   3. nov 2014 Det eneste der er sket her de sidste 20 år er naboens kat blev kørt ned og brækkede et ben og så de bylder/sår de får når de bliver uvenner. Lige fortiden kan min hunkat ikke enes med naboens hunkat, men det går over igen.

• #10   3. nov 2014 Nok snak om hvad der er sket og indhegning af min have. Jeg vil gerne høre fra andre der har haft en kat med brækkede ribben om hvordan den var og hvorlænge der gik før den kom sig. Min virker ok, spiser og spinder, men ligger under sengen og skal lokkes ud eller have maden serveret. Han støtter fint på benene, men går meget forsigtig, næsten som om han lister.

• #12   3. nov 2014 ja det har jeg - det fandt i ud da katten blev obduceret. Dødsårsag læk i lymfesystemet (uhyre sjældent). Havde måske/måske ikke noget med det brækkede ribben at gøre. Hvordan det var brækket vides ikke - 100% indekat

• #13   3. nov 2014 hvis det var mig ville jeg nok også overveje en løbegård
    desværre er folk ikke altid lige søde. jeg har prøvet det med en af mine, og det var tilmed familie - godt nok et barn

• #14   3. nov 2014 Jeg kan godt høre at alle vil have katten i løbegård, men det kommer den ikke, det er ikke et liv for en kat. En kat skal kunne jage og fange fugle og mus, ellers har den ikke et rigtig katte liv, så bliver de som løverne i zoologiskhave, det vil jeg ikke byde mine katte, desværre, de skal have et katte liv.

• #17   3. nov 2014 jeg har 17 katte som har en løbegård på over 40 2m, og de hygger sig virkeligt. og jeg har altså en hel del tiløbere.

jeg vil nemlig ikke have at mine katte kommer noget til.
    har i flere år været på internat, og vi solgte faktisk rigtig mange katte til folk som ville have løbegård. Netop for at undgå at de kom til skade, kørt ned eller løb væk

og nu er jeg nok lidt hård men jeg bliver harm når folk på den ene side jammer sig over at deres kat er kommet til skade eller er kørt ned, og så samtidigt vil have en "naturlig " kat. for så bør man altså ikke stå og jamme sig bagefter. Beklager men sådan har jeg det.
    jeg syntes at det er synd for katten at den kommer galt afsted eller noget, men desværre er det ikke synd for ejeren, for de har jo selv valgt det.

her er nogle af mine rovdyr

profilbillede
  • #18   4. nov 2014 Jeg jammrer ikke over at min kat er skadet. Jeg spørger om andre har haft en kat med brækket ribben, og om hvordan katten var og hvorlænge det varede før den var rask

• #20   4. nov 2014 Har været ved dyrlæge

• #21   4. nov 2014 smiley

• #22   4. nov 2014 Lubas : du ved jo ikke hvor meget tid jeg bruger på mine katte, at du holder af indespæret katte er op til dig, mine skal gå frit. Den ene er en vildkat som jeg hjalp da den var killing og den anden er en gårdkat, ingen af dem skal spærres inde, men de må ikke gå ude om natten.

• #23   4. nov 2014 Jeg er ved at forstå at mange af jer syntes jeg behandler mine katte forkert. Jeg passer meget på mine katte og gå ud og kalder dem hjem når de har været i en af de andre haver et stykke tid. Jeg startede kun dette indlæg da jeg gerne ville høre fra andre der har haft en kat med brækkede ribben om hvordan den opførte sig og hvorlænge det varede. Dyrlæger har ikke så meget erfaring med katte der har brækket ribben. I alle de år jeg her arbejdet hos en dyrlæge har vi kun haft en kat med brækket ribben, når katte bliver ramt så hårdt af en bil dør de fleste med det samme. Derfor ville jeg bare høre om andre havde prøvet at have en kat med brækket ribben, så man kan blive klogere på den bedste pleje til katten.

• #25   4. nov 2014 Min dyrlæge ville have taget et røntgenbillede, for et brækket ribben kan godt have skadet (eller generer) lungen, så det er forklaringen på, at katten "hvæser", når den bevæger sig.

• Lise K
    Lise K Tilmeldt:
    apr 2013

Svar: 32
    #26   4. nov 2014 Du har desværre fået rodet dig ind i en af de hellige graler på dette forum: inde- eller udekat. Desværre er der en del herinde, som har så travlt med at prædike deres holdninger, at de ikke tid til at forholde sig til det egentlige spørgsmål i tråden- det sker ret ofte, og det er ærgeligt, for de fornuftige svar sander fuldstændig til.
    Og til jer som synes at I har ret til at kritisere alle andre , når de ikke er enige i, hvordan I gør ting: det er superærgeligt at I altid skal hive jeres meninger frem i stedet for at holde jer til spørgsmål og fakta - for der er rigtig mange af jer som ved rigtig meget om katte - det drukner bare i alle de løftede pegefingre.

• #27   4. nov 2014 Hold da op ....

Jeg har altså skrevet jeg har haft en kat med brækket ribben - se indlæg # 12 - men det er måske ikke så interessant? Du kunne jo spørge yderligere ...

• #29   4. nov 2014 Benedikte

Du frasortere bare de løftede pegefinger og bruger de svar du kan smiley
    Som Lise K siger, så der er altid nogen der skal kæfte op om deres holdninger til tingene uden at forholde sig til spørgsmålet.

• #30   4. nov 2014 Camillajuul : tak for dit svar. Jeg fordømmer ikke folk der har indekatte, min søn har 2 indekatte og de har det fint, men jeg kan ikke nende at lukke mine inde, den ene er født vildkat og den anden er født i det fri på en gård. Jeg er nervøs hver gang de er ude og de bliver begge kaldt ind om aftenen, de ved de skal ind når kl. Er 22.30-23.00 kommer de begge hjem. De er chippet og går med halsbånd, med navne cylinder. Her i området er folk så flinke at ringe eller komme forbi hvis de har tabt et halsbånd, som jo skeer tit. Jeg ved det kan ske at de kommer galt afsted når de er ude, men mine er ikke rat langt væk og slet ikke ham der nu er skadet, derfor kan jeg ikke forstå hvad han har været udefor. Ingen i kvarteret har set ham den dag han blev skadet. Vi har en fb side, her i kvarteret som er en lukket side, her snakker vi børn, hunde, katte, og andre kæledyr og vi kender alle hinandens katte, har tit 2-3 andre katte på besøg. Så jeg er ved at tro han er faldet ned fra et træ eller hustaget som han tit går oppe på. Jeg er ikke en uansvarlig, ligeglad katte ejer. Jeg tager aldrig væk bare en nat uden mine katte er i pension, kender mange hvor jeg fodre katten i et skur mens de er på ferie.

• #31   4. nov 2014 Tak Lise K, endelig en der forstår det jeg spørger om.

• #32   4. nov 2014 Nu er dette et forum for katte intereseret hvor det er tilladt at komme med sin mening.. Det indvoldvere også katten, da de råd der er givet kan modvirke det sker igen..

Jeg forstår hvad du spørger om, men jeg tænker blot også fremad smiley

• #33   4. nov 2014 Og en løbegård er ikke det samme som en indhegnet have.. En løbegård er lukket på alle sider, det er en have trodsalt ikke

• #34   4. nov 2014 Lise *: jeg så godt dit svar, men du kan jo ikke rigtig give mig nogle svar når din kat døde før I vidste det.

• #35   4. nov 2014 A.P : tak for rådet ??

• #36   4. nov 2014 Mega : han har ingen skader på lungen, hvis han havde det ville han gurgle og trække vejret heftigt. Han trækker vejret helt normalt, spiser og drikker fint. Grunden til at han hvæsser er at det gør ondt når han bevæger sig,

• #37   4. nov 2014 Benedikte jeg giver dig helt ret de katte du har skal du bestemt ikke gøre til indekatte, for det ville være så synd og frustrerende for dem at lukke dem inde når de er født ude og altid har været vant til udelivet, og hvis du er 100% sikker på at det ikke er en menneskeligt påført skade, så skal du blot lade katten komme sig og lade den få sin hverdag igen..

Men og ja jeg har et men, hvid andre naboer oplever eller du selv oplever en lignende skade, så ville jeg nok tænke mig godt om, for så kan der altså være en person der bevidst skader katte, det er hørt om før desværre ikke så sjældent endda, og så er der altså i min verden stor forskel på at indhegne haven så kattene ikke kan komme ud af den og så aldrig mere lukke dem ud i den friske luft..

Der vil altid i et forum som dette var folk med forskellige meninger og debatten om ude og indekatte vil aldrig ende, så må man lukke af for den del, for i min verden er ingen af dele endegyldige forkerte eller rigtige, det afhænger af den kat man har og hvordan katten er vokset op og generelt trives..

Jeg tror på at det er normalt at en kat vil have meget ondt i ribbenene de første par uger efter og nok særligt den første uge, og smerten vil jo gerne komme lige når den bevæger sig eller berøring på det pågældende sted..
    Men ved enhver tvivl så bør du kontakte dyrlægen og få katten tjekket så der ikke sker yderligere skade..

Du må meget gerne opdatere omkring hvordan det går i helingsprocessen smiley

• #38   4. nov 2014 Heidi N : Han har været ved dyrlægen. Syntes det går lidt bedre i dag. Siden i torsdags han han ikke brugt halen eller ville spinde. Jeg har lige set til ham og denne gang spandt han lidt og slog forsigtig med halen, som han plejer når vi kæler, så jeg tror han har det bedre, virker også mere opmærksom og slikker sig ren når han har spist, det ser jeg som godt tegn. Min dyrlæge siger jeg bare skal lade ham gemme sig, bare han spiser, drikker og går i bakken, han siger at om et par uger så er han klar til at løbe rundt.

• #39   4. nov 2014 Jeg tror også det er helt normal adfærd din kat udviser, altså taget i betragtning af hans brækkede ribben, det er jo yderst smertefuldt for ham..

Jeg ville være bekymret for at han gemmer sig, men måske er det normalt..

Som tidligere sagt så har jeg ikke prøvet at have en kat med brækket ribben, men har hørt mennesker som har haft bukkede ribben fortælle hvor ondt det gør, og tvivler på at det er mindre smertefuldt for katte smiley

Jeg ha desuden haft en kat som blev påkørt af en bil hvor dens bagben hoppede ud af hofteskålen, og den havde også rigtig ondt meget længe efter (den blev ikke opereret, da dyrlægen ikke mente det var gavnligt) den pev også når den skulle bevæge sig, kunne ikke hoppe og bevægede sig generelt kun i yderste nødvendighed, men efter 1-2 mdr så var han sit gamle frække jeg og sprang rundt som om intet var hændt, katte er fantastiske til at hele og indordne sig så det tror jeg bestemt også er gældende for din kat..

Men jeg ved om nogen hvor skidt man har det med at ens kat har ondt og hvor gerne man vil hjælpe den og gøre alt for at den skal være glad og smertefri, men visse ting kan vi ikke og så må vi forsøge at gøre det så godt vi kan og håbe at det er godt nok smiley

• #41   4. nov 2014 Endnu en grund til at indhegne sin have. Stakkels stakkels kat.

• #42   4. nov 2014 Heidi N: det er helt naturlig adfærd for katte at de gemmer sig, så det er jeg ikke bekymret over, katte har det fra naturen at de skal gemme sig når de er sårbare, han vil heller ikke snakke med min anden kat eller hunden, de sidder begge ved døren og piber de ved godt der er noget galt med ham. jeg har ondt af det bette pus, men tror han er ved at være godt smerte dækket. Har lige ligget under sengen og kælet med ham, og han begynder at vise lidt af sig selv igen, bider mig lidt i hånden og kæler meget med hovedet. Han kunne også vende sig helt rundt og slikke sig uden at væse/knurre så jeg tror det er ok. Hvor var det synd for din kat med hoften, det er bare utroligt hvad katte selv kan komme sig af. Dejligt han kom sig helt.

• #43   4. nov 2014 Heidi N : jeg har snart snakket med de fleste i kvarteret og ingen har oplevet noget der kan tegne på at vi har en katte hader blandt os. Dejligt du giver mig ret i at mine katte har brug for det frie liv. Det er svært at få en vildkat til familie kat, men det er lykkedes for os, hun er kælen og elsker at ligge under dynen, men hun forlader somregel huset når der er gæster, heldigvis elsker hun hende som har kattepensionen vi bruger så det er dejligt.

• #44   4. nov 2014 Hvis jeg var dig ville jeg spørge hos din dyrlæge hvis du er usikker på noget i forløbet. En af mine venner fik besøg af en nabo kat som de også mente var blevet påkørt for mange måneder siden men en af de andre naboer mente så den var faldet ned fra et tag . Fordi den altid klatrede rundt på tagene. Der var der heller ingen der havde set selve ulykken . Den havde dog ikke brækket noget men den var meget dårlig og i stort chok. Den var rendt ind hos en nabo som tilfældigvis havde sin dør ud til haven åben og havde gemt der sig der i en kasse. Det tog nogle uger før den var frisk igen. Det eneste jeg kunne finde om ribbensbrud var dette. men det har du vel selv googlet eller ved. Normalt vil ribben frakturer hele af sig selv , og ingen intervention eller specifik behandling er berettiget. Fordi en kats ribben nødt til at flytte ind og ud under vejrtrækning, er det ikke muligt at immobilisere brækkede ribben ved hjælp af en støbt . Hvis flere ribber er brudt, kan en ekstern skinne være fastgjort til en del af brystvæggen . En dyrlæge vil hovedsagelig sy ribben til denne eksterne skinne ved hjælp af kirurgiske suturer . Denne teknik bruges , når ribben frakturer der forringer din kats evne til at trække vejret, i en tilstand kendt som " plejl brystet " ( unormal brystvæggen bevægelse under vejrtrækning i tilfælde af flere brækkede ribben ) . I visse tilfælde kan din dyrlæge udføre kirurgi til at reparere enkelte brækkede ribben med kirurgiske ledninger eller ben.
    Din dyrlæge kan give smertestillende medicin til dit kæledyr, mens hun bliver behandlet som en indlæggelse . Når din kat kommer hjem for at fortsætte inddrivelsen , kan du give hendes mundtlige smertestillende medicin under din dyrlæge tilsyn. Hold din kat indendøre , og give hende en privat plads til hvile , væk fra andre katte og kæledyr. Anstrengende motion vil føre til tungere vejrtrækning, som kan skade en kat at komme fra ribben frakturer . Begræns din kats fysisk aktivitet , måske holde hende på et niveau af hjemmet og væk fra trappen , for at hjælpe og fremskynde hendes helbredelse.

• #45   4. nov 2014 Jeg ved godt der er en kats natur at gemme sig når den er svag, grunden il jeg ville bekymre mig er at ingen af mine har gemt sig når de havde det skidt, de har omvendt søgt mig til at afhjælpe deres utilpashed, så hvis min begyndte at gemme sig ville jeg blive bekymret..

Men da du jo kender dine katte bedst, så ved du også hvad der er normal adfærd ved dine smiley

Ja det var super synd for min lille hankat, han var kun 6 mdr. men kom sig som sagt helt, han ben satte sig fast et andet sted og han fik aldrig gener af det, han hoppede og kravlede som enhver anden kat..
    Desværre lærte han ikke at biler er farlige, for da han var omkring 1-1,5 år blev han kørt ned af en bil og dræbt, og så tog det mig 12 år før jeg igen fik kat og det har jeg så valgt at være indekatte med adgang til løbegård (når den igen kommer op igen altså smiley )

• #46   5. nov 2014 Jeg tror mest han gemmer sig fordi han er bange, en kat der er født på en gård som ham og ikke har været i menneskehænder de første uger, han nogle af de samme ting som vildkatte. Blev rigtig glad her til morgen, han var kommet ud far sin gemmer og vækkede mig ved at miave som han plejer, så jeg tror han er i bedring, men pludselig gjorde de ondt og væk var han.

• #47   5. nov 2014 Britt L : tak for informationen. Min kat trækker vejret helt normalt, så min dyrlæge siger vi bare skal lade de brækkede ribben hele af sig selv, en operation vil skade mere end den gavner. Han ligger på et gæsteværresle, så jeg kan sove inde ved ham. Han er ikke sammen med vores anden kat og hund, hvad de er godt sure over, mine dyr er meget glade for hinanden. Han får smertestillende hver dag, jeg tror ikke han kan blive passet bedre, tror bare tiden skal gå så han glemmer hvad der er sket, han er stadigvæk bange, men er begyndt at spinde lidt igen.

• #48   5. nov 2014 Ja Benedikte det med at han har en snert af vildkat i sig hænger godt sammen med at han gemmer sig, det tænkte jeg blot ikke over da jeg skrev første gang, jeg tænkte blot på hvordan mine normalt ville reagere smiley

Jeg håber han snart bliver frisk igen, jeg er sikker på han nok skal komme sig, han skal bare have tid, og som du selv skriver så det at han begynder at gengælde dine kæl er gode tegn på at helingsprocessen er i fuld gang, og man må glædes over hvert enkelt fremskridt der er smiley smiley

• #49   5. nov 2014 Heidi N : ja mine katte opfører sig ikke altid som alm. Huskatte. De er mere besværlige at passe ind i en familie, men jeg har altid haft katte som er efterladt eller har været vildkatte, når først de er faldet til er de super katte. Min 3 årige hunkat som har haft et kummerligt liv de første 4 mdr, er blevet en super kat som kun er lige omkring huset. Jeg fandt hende udenfor vores hus en vinter dag, tynd og forkommet. Jeg fremlyste hende, en ung mand ringede og sagde det var hans kat, jeg spurgte hvorlænge den havde været savnet, en dag var svaret, men det passede ikke med at hun var så tynd. Han kom for at hente hende, jeg blev ved med at spørge ind til katten, det var en vildkat han havde taget fra moren da den var 6 uger nu var hun 4 mdr og han havde smidt den ud for en uge siden, hvis jeg ikke ville tage den kunne han jo smide den et andet sted på vej hjem. Hun var smidt ud i Aalborg midtby og jeg bor i udkanten af byen. Jeg gav han en verbal omgang og truede med at anmelde ham hvis jeg så ham igen. Hun kom til dyrlægen, var underernæret og manglede vitaminet. Det tog meget tid at vende hende til os og vores hund men i dag er hun en super kælen mis og i super god fodderstand. Vedlægger lige et billed af min tidligere vildkat.

profilbillede
  • #50   5. nov 2014 Puuuhhh hvordan kan man behandle levende dyr sådan??? Jeg ved skisme ikke hvad jeg have gjort ved en sådan person som stod foran mig og sagde at han da bare kunne smide den et andet sted på sin vej hjem smiley

Min kusine har taget en kat ind som blev smidt ud af en kørende bil, de så ham gøre det og hendes mand kørte efter ham og stoppede ham, han blev anmeldt til politiet og min kusine beholdt som sagt katten..

Jeg selv har 2 mere eller mindre redningskatte, min Tøsen er afkom af en hunkat jeg havde i pleje for Kattens Værn, mismor var blevet efterladt da familien flyttede fra deres hus, og den nye ejer ville ikke have den, han havde set den hænge ud med nogle vildkatte og en dag så han hende begynde at "bygge rede" i hans hunds hundehus, hvilket han ikke syntes var smart da hunden ikke kunne døje katte så KV blev kontaktet og hun fødte 1 time efter KV havde hentet hende 4 små killinger, jeg hentede hele familien 3 dage senere og passede dem til de var 12 uger, hvorefter de alle blev neutraliserede, jeg adopterede Tøsen, min morbror hendes søster og min kammerat hendes mor, de 2 sidste kom til en dame sammen i en anden by..

Smilla var blevet smidt ud som affald ved min søsters arbejde som ligger op til en skov, der er 2 andre huse foruden den virksomhed hvor min søster arbejder, hvert eneste år oplever de 1-2 killinger blive dumpet, og nu havde alle medarbejdere altså fået katte og de vidste ikke lige hvad de skulle stille op med denne, det er en fødevare produktionsvirksomhed så katten kunne jo ikke være der og ingen ejede den (naboer blev spurgt) så min søster sendte mig et billede og en sms om ikke jeg skulle have hende når nu hun var blå (jeg har altid ønsket mig en blå kat) og efter kort overvejelse sagde jeg ja, hun blev skudt til at være ca 4 mdr. og er i dag 2,5 år..

Her er hun den da jeg hentede hende hjem, hun indtog hjemmet som om hun altid havde været her smiley :P smiley

profilbillede
  • #51   5. nov 2014 Jeg håber også han snart får det godt igen . Jeg regnede også med du vidste det med at han skulle være i ro smiley Det er synd for ham og han må være blevet meget chokeret samt det må være ret smertefuldt. Det er da et plus han ikke skal igennem operation også.

• #52   5. nov 2014 Heidi N : ups jeg skrev tidligere vildkat, det er hende jeg har nu, men betragter hende ikke mere som en vildkat, hun styrrer hele huset. Ja så ved du jo godt hvordan det er at få katte som har haft et dårligt liv, du er et godt menneske. Jeg er så harm på dem der bare smider katte ud. Min mand fandt for nogle år siden en lille 6-7 ugers killing i en affaldscontainer en super lækker langhåret killing og den kunne ikke selv være kommet der op, jeg havde ham til han var 15 uger, derefter fandt jeg et nyt hjem til ham, hvor han trives godt i dag. Hvis man ikke vil have sin kat eller killinger og ikke kan finde nye hjem til dem er min mening at så må man få dem aflivet og ikke bare smide dem væk. Jeg ville ønske alle ville tænke på at der er alt for mange katte der ikke har det godt og derfor få sine katte neutraliseret. Har set steder gårde hvor der har været 20-25 killinger om sommeren og hvor de er blevet aflivet når de bliver for store. Det er en yndig kat du har, hun ser ud til at nyde livet.

• #53   5. nov 2014 Britt L : ja det er dejligt det heler af sig selv, men det gør vores ribben jo også. Jeg tror han er begyndt at være mere frisk men stadigvæk bange og øm, men han spiser lige få meget dom han plejer, det er jo gode tegn.

• #55   5. nov 2014 Helt enig hvis man har valgt at sætte liv til verden og det vælger man jo når man fravælger neutralisering så må man tage det ansvar der følger med så kan man ikke beholde afkommet eller afsætte dem, så må man få dem aflivet for at sætte dem ud til egen skæbne er så lavt og uansvarligt for slet ikke at tale latterligt og uden empati for dyret..

Ja begge min lever som blommen i et æg og nyder livet, lige som dine 2 som du har give et trygt og godt hjem smiley
    Og de betaler mig begge tilbage for mit husrum med en masse kærlighed og tilbedelse smiley :D smiley :D smiley

• #56   5. nov 2014 Kristian K : ja det er stærke sager. Håber sådan en person får sin straf, eller at skæbnen kommer efter ham/hende. Men jeg vil lige gøre opmærksom på at en kat godt kan forsvinde og aldrig blive fundet, hvis der er ræve i området kan de godt tage en kat. Jeg har Boet i Brøndby for rigtig mange år siden og der blev naboens ene kat taget af en ræv som holdt til i kvarteret og han blev aldrig fundet, naboen så ræven tage ham ude i haven.

• #57   5. nov 2014 Heidi N : dejligt at vores katte har det godt og lever et godt katteliv. Tror min lille misse dreng har det bedre, han har lige vasket sig og ligger på ryggen og sover trygt.

• charlotte s
    charlotte s Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Svar: 10
    #58   6. nov 2014 Hvordan kan det være at i disse forums-er det såååå svært at svare på et konkret spørgsmål-fremfor at komme med sin uforbeholdne mening om noget der ikke er spurgt eller lagt op til ... ja undre mig hver gang !! Hold focus og byd ind hvis man kan svare på det spurgte-det er ikke altid at ens " stemme" skal høres!!

Benedikte J - håber så meget at din uldtot kommer sig-men det lyder jo til at gå stille og roligt fremad smiley

• #59   6. nov 2014 Charlotte S : tak for din kommentar. Ja jeg troede også jeg ville få direkte svar, havde ikke forstiller mig så megen uro om at mine katte går løs. Min lille misse dreng, som egentlig hedder Muffe, virker til at have det bedre, han hvæser ikke så meget mere og virker ikke så øm, nu kan han rulle rundt og slikke sig, men han bliver under sengen gå i kattebakken men skynder sig ind under sengen igen, virker ikke bange mere så jeg håber han snart kommer frem fra sin gemmer. Min dyrlæge siger jeg skal lade ham ligge og at han kommer frem når han er rask.

• #62   6. nov 2014 Hej Jesper ! Jeg jeg har da vist sat nogle sind i kog, men det er ok med mig, jeg ved det er det bedste for mine katte, den ene er født vildkat og den anden er født i kanten af en mark på den gård hvor jeg her fået ham. Jeg forstår det ikke helt, alle jeg kender med katte har dem som inde/ude frit gående katte, måske vi jyder holder katte på en anden måde end resten af landet. Ja jeg tror også han bliver ok, han virker hel normal nu spinder, spiser, drikker og er mere opmærksom, men han hvæser af sig selv når han rejser sig og går i bakken, så måske han bare er klog og ved smerten ikke er der når han ligger stille. Ved at en vildkat også gemmer sig når den er såret. Han er ikke alene har ham på vores gæsteværresle, sover hos ham så jeg kan holde øje med ham, min mand siger han kun ser mine ben i denne tid, da jeg ligger ved ham under sengen og læser nogle timer hver dag, så han ved jeg passer på ham. Her er lige et billede af min anden frie kat, det er grunden til at de skal være frie, så de kan være det de er født til. Ved godt jeg bliver upopulær igen, men det er altså en kats natur.

profilbillede
  • #63   6. nov 2014 Du bliver ikke upopulær smiley der er som sagt forskel på katte.

Dine er udekatte født ude mine er rasekatte, og den ene ville opføre sig som en dum blondine hvis han kom ud i frihed, den anden ville klare sig til ug og det er også ham som kan fange fugle på 30 m2 smiley

profilbillede
  • #64   6. nov 2014 Jette L. Det er ok du skriver din bekymring, men jeg har mere brug for at høre fra andre der har haft en kat med brækkede ribben og hvordan den var og hvor langtid det tog før den ikke havde ondt. Det er meget lidt viden der er hos dyrlæger, har spurgt på 2 tidligere arbejdspladser, det er ikke ret tit man ser en kat med brækkede ribben, da de oftes bliver dræbt når de rammes så hårdt. Så hvis nogen kender til kat med brækket ribben vil jeg gerne høre om episoden fra start til slut.

• #65   6. nov 2014 Jette L : tak. Godt dine katte også kan fange fugle. Mine fanger ikke fugle og mus bare for at fange dem, de spiser det hele eller næsten, Bumle på billedet efterlader altid hovedet på fuglen.

• #66   6. nov 2014 Hej Benedikte.
    Det er hverken første eller sidste gang debatten ude inde katte kører :

Og som Jesper siger findes disse " Jeg alene vide " typer også på KG.

Jeg har en ude/ indekat der trives og netop trivslen burde sættes højt fremfor påståelser og uvidenhed.
    Ang din kat
    Tror katten skal have ro og så bliver den som ny igen smiley
    Pøj pøj smiley

• #67   6. nov 2014 Hej Tine ??! Endelig en der har en inde/ude kat og kan se hvor meget de nyder ude livet. Syntes det går bedre, har lige været oppe og kæle med ham, denne gang rullede han om på ryggen og tog forbene om om hånd, det er sådan vi plejer at kæle og han gjorde det hele uden at hvæse, så mon ikke det går lidt bedre, men han vil blive under sengen. Håber han snart vil ud.

• #68   6. nov 2014 Det vil han med garanti :
    Du får lige et par fotos af en glad udekat.

profilbillede
  • #69   6. nov 2014 Også ville jeg ønske, at folk for eller imod ude/ inde katte ville vise hinanden respekt for det válg der er taget. smiley

Men det er nok otopi smiley

profilbillede
  • #70   6. nov 2014 Jeg syntes også katte skal være et frit dyr - men ikke i de rå mængder de forekommer i.

Debatten inde ude orker jeg ikke mere - har selv lykkelige indekatte med sikre udefaciliteter.

• #71   6. nov 2014 Lis
    Sålænge man kan respektere hinanden er man i sin fulde ret til at være uenig. smiley

• #72   6. nov 2014 Tine : dejlige billeder af en super glad kat.

• #73   6. nov 2014 Lis : dejligt du akseptere at vi holder kat på hver sin måde. Det var aldrig min mening at starte en uenighed om ude/inde katte, for min skyld må folk gøre som de vil bare katten har det godt. Jeg søgte bare Info fra andre der har prøvet at have en kat med brækkede ribben og det er nok det eneste jeg ikke har fået særlig meget af.

• #74   6. nov 2014 Ja Tine det er netop den der respekt for hinandens valg der mangler i ude/ inde kat debatten..

Jeg ville ønske jeg følte det sikkert at have udekat, for der findes intet mere skønt end at se sin kat i sit rette element, men så tæt på vejen som jeg bor og så åndsvagt som folk kører så holder mine nerver ikke til det og så har jeg desværre en ægte kattehader til nabo, så min forbliver sikre indekatte og til næste år har vi forhåbentligt råd til at lave en rigtig luksus indhegning til kattene så de igen kan mærke lidt frihed under begrænset areal smiley :P smiley :P

Jeg elsker at hilse på de fritløbende katte jeg møder på min vej, men mit hjerte græder samtidig hver eneste gang ser en påkørt kat i vejkanten, og her på landet er det desværre ikke sjældent nok smiley

Benedikte det lyder til at Muffe er i bedring, det er dejligt at høre, desværre tror jeg der er meget få der oplever deres kat overleve brækkede ribben, da de fleste katte med sådanne skader også har andre langt alvorligere skader, så du har været heldig, og han skal nok komme frem fra sit skjul, han skal blot have tid til at hele, og han har jo dit dejlige selskab, det skal nok give ham følelsen af tryghed smiley

• #75   6. nov 2014 min respekt stopper når mine katte og jeg ikke kan være i fred på vores matrikkel. Det gælder både gejlen mine katte bag hegnet op - og pisseriet ...

Noget træt af jeg pt kun kan have én kat ude i løbegården ad gangen - kan man ikke komme til den på den anden side af hegnet - ja så slås de indbyrdes bag hegnet.

Jeg er træt i roen af det - men ingen har forståelse for det - måske jeg er pylleret ... De er da ellers mægtig begejstrede for det ikke er mine der leverer gødning i børnenes sandkasse ...

• #77   6. nov 2014 Heidi N : tak for de søde ord. Han er bedre i dag, han har lige bidt mig i hånden for at lege, blev så glad.????????

• #78   6. nov 2014 Lubas : du er da vist ikke så glad for katte, når du brokker dig over besøgende katte. Godt du ikke bor her, min nabo har også en hunkat og hun kan ikke enes med min, nogle gange ender det i slagsmål, vi er blevet enige om at de selv må finde ud af det, andre dage ligger de og soler sammen. Nogle dage sidder der 3-4 katte og venter ved døren når mine skal ud, så går den vilde leg gennem kvarteret, det er da super dejligt at se alle de katte lege sammen, men af og til kommer de også hjem med et revet øre, sådan er det ko med katte.

• #80   6. nov 2014 Lubas : du sætter sku da ikke stødhegn op for kattene det er da dyreplageri, og du skælder mig ud for ikke at passe på mine katte, du er da ond ved kattene med det stød hegn. Godt du ikke er min nabo. Her hjælper vi hinanden med vores katte.

• #82   6. nov 2014 Det er ikke kun Lubas der brokker sig over fremmede katte - jeg er så irriteret over andres der overpisser alt der kan pisses på og tirrer mine katte på MIN grund.

Hvordan du kan få det til at jeg eller for sin sags skyld Lubas ikke er glade for katte - det fatter jeg ikke.

For mit eget vedkommende kan jeg sige det der er vigtigt for mig er MINE kattes ve og vel og trivsel - og det irriterer mig når katteejere mener det er MIG der er noget galt med fordi deres katte skal begærde hvor det passer dem.

Jeg gentager jeg vil IKKE havre andres katte på MIN grund - punktum. Men hvordan kommer jeg af med dem - det et godt spørgsmål

• #84   6. nov 2014 Jeg har to overdækkede løbegårde en lille i forhaven og en stor i baghaven. Desværre kan jeg som nævnt kun have en kat ude af gangen er jeg ikke selv der til at overvåge der ikke kommer fremmede katte ind.

Her er den store "udestue" under tilblivelse, på det næstsidste billede kan du th mellem hus og udhus ane den lille løbegård (udgang gennem soveværelse vindue)
    http://www.sundisk.dk/udestue.htm

• #86   6. nov 2014 Nogle katte kan kan ikke leve som være lukke ind , de skal vare være fri

• #88   6. nov 2014 En er mine vil være ude og være fri , i 3-4 dage sådan er hun

• Lise K
    Lise K Tilmeldt:
    apr 2013

Svar: 32
    #89   6. nov 2014 Øhhhh - hvordan endte et spørgsmål om brækkede ribben i en lang enetale om hvor fantastiske I allesammen er fordi jeres katte ikke går ude?

• #90   7. nov 2014 Ja, jeg mangler også noget fakta om det jeg spurgte om, troede stedet har var et sted hvor vi katteejere kunne hjælpe hinanden. Hvis I bare vil skælde ud over at mine katte har deres frihed, så lad være med at skrive, jeg svarer kun på opdate om brækkede ribben og anden hjælp jeg kan få.

• #91   7. nov 2014 du kan ikke få nogen hjælp om brækkede ribben - det er en af de ting der ikke kan gøres noget ved - det er tiden der heler...

Naturligvis kan lungen punkteres, det er den næppe så var katten nok virkelig syg eller død. I øvrigt sås det brækkede ribben ikke på røntgen på kat. Han døde af Chylothorax - hul i lymfesystemet. Om ribbenet har gjort det eller andet vides ikke - Chylothorax har man ikke den store viden om.

Indekatte bliver normalt ikke påkørt ej heller sparket:-)

• #92   7. nov 2014 Lis : nej ved godt det er tiden der heler, jeg ville bare høre hvordan andre katte havde klaret det og hvorlænge de var mærket af det. Nej hans lunger er ok, trækker vejret normalt, ingen blod i afføring eller urin, så vi betragter ham som meget heldig, jeg holder nu mere og mere på at han er faldet ned fra et af vores høje træer som han tit er i toppe af, hvis han var ramt så hårdt af en bil eller slået så hårdt syntes jeg der skulle flere skader på ham. Vi/ dyrlægen kan ikke finde andet galt med ham. Tror faktisk ikke det brækkede ribben har noget med hullet i lymfesystemet at gøre, en gang set en kat med det da jeg arbejdede på et Dyrehospital , den havde ingen brækkede ribben, tror nok dyrlægerne den gang snakkede om en medfødt fejl ved katten, kan ikke rigtig huske det var kun 17 år den gang.

• #94   7. nov 2014 Oline : ja de hankatte kan være nogle bæster. Hvor var det synd for din mors kat. Jeg forstår godt nogle holder katte som indekatte, det ville jeg også gøre hvis jeg boede midt i en stor by. Jeg er helt klar over at katte der aldrig har været ude ikke har brug for det og har et godt indeliv, min søn har 2 skønne indekatte, men folk her inde må også forstå at man tager ikke en vildkat og en kat fra en gård og holder dem inde, det er altså synd. Jeg har valgt at få 2 sådan katte da jeg syntes jeg kunne give dem et bedre liv end at være overladt til sig selv. Da jeg lavede det indlæg havde jeg slet ikke regnet med at blive bombet med hvor dårlig/uansvarlig jeg var over for mine katte. Jeg ved mange her inde aldrig ville tage en 4-5 mdr. Gammel vildkat ind, hat tit hørt hvor dum jeg var at give den et liv, mange tror ikke det kan blive en tam kat. Min Bumle er den skønneste tamkat men det har taget lang tid at lære hende at kende. I dag styrte hun huset. Jeg forstår ikke man har et fertil han til at løbe rundt, tænk på alle de killinger den kan avle på et år og mange af dem vil dø af sult og kulde. Her i kvarteret er alle katte neutraliseret, men de kan godt slås alligevel, i sær hundkattene, min kommer tit hjem med en flænge i øret.

• #95   7. nov 2014 Update om min skadet kat. Har lige været oppe at se til ham, denne gang havde jeg en dåse tun med, fik ham lokket ud under sengen, han går helt normal og er begyndt at løfte halen op, denne han kunne han gå uden at knurre og hvæse, så jeg tror ikke han har så mange smerter i dag, men han er stadigvæk, da min hunkat ( de elsker hinanden ) kom ind for at nusse gemte han sig med det samme, men det gå nok over igen. Er så glad for at han begynder at ligne sig selv. ??????

• #97   7. nov 2014 Ja Heidi og Benedite respekt er vejen frem smiley

Men denne tråd beviser at enkelte ikke magter respekt.

Synd for dem, smiley
    Og det må ikke være nemt at begå sig, med den indstilling til andres valg. smiley
    Lubas
    " mine katte synes det mishandling og bla bla bla smiley
    Wow en seriøsitet smiley

• #99   10. nov 2014 Update : dyr er underlige nu har Muffe ligget under min seng i 1 1/2 uge, vi har været ude af os selv, dyrlægen siger brækket ribben, men han har også været underlig. I dag er han stået op og virker helt som sig selv, miaver, spinder, kradser i møblerne, helt som han plejer. Har hilst på hund og gamle mis. Er så glad. ??

• #100   10. nov 2014 Dejligt at høre Benedikte, så har han det jo bedre og så går det den rigtige vej smiley

• #101   10. nov 2014 A.P : ja, det er glædens dag her. Min hunkat er helt rundt på gulvet, de har ikke været sammen i 12 dage, hun ruller rundt, miaver og kæler ham med hovedet, det er dejligt at se de er så glade for hinanden. Men jeg kan se han ømmer sig lidt når han tumler for meget, men det er ikke let at holde ham i ro, så han bliver nok snart puttet på kontoret igen så han kan få ro. Tror du ikke det er en god ide.

• #103   10. nov 2014 Kristian K : ja det har jeg hørt før, men det sker altså at ræven tager katte, min hankat kommer fra en gård hvor moren lå ude under nogle sten med sine killinger, hun blev så voldsom angrebet af en ræv at hun måtte aflives, den tog også de andre 2 killinger, min var den eneste der overlevede, derfor var han ikke så gammel da jeg fik ham, dem på gården vågnede og så, de nåede lige at komme ud til dem så de kunne redde min kat, så ræven kan skade en kat, måske det er når den re rigtig sulten den angriber katte.

• #104   10. nov 2014 Mon ikke Muffe selv trækker sig tilbage når han har fået nok smiley Ellers vil det da være en god ide at give ham en time out smiley

• #105   10. nov 2014 Benedikte jeg syntes ikke du skal isolere ham, lad ham finde sin egen begrænsning, det at han ømmer sig fortæller ham blot at han skal slappe lidt af, så lad ham finde begrænsningen selv, han skal nok selv stoppe når det bliver for meget..

Og hvor er det dejligt at høre at din hunkat har savnet ham så meget og blot knus elsker ham smiley :D smiley smiley

• #106   10. nov 2014 Lubas : jeg har snakket med mange her i kvarteret, men ingen har set ham komme galt afsted. Men jeg tror mere og mere han er faldet ned fra et træ. Vi har nogle meget høje træer her i kvarteret og dem klatrer han tit i, helt op i toppen efter fugle, i foråret havde vi en due rede i et af vores høje træer, helt oppe i toppen og der så jeg en dag han var oppe i reden og kom ned med et æg som han spiste. Flere her i kvarteret har fortalt at de tit ser ham oppe i træerne. Så vi tror det er et fald.

• #107   10. nov 2014 A.P, Heidi N : måske du har ret men jeg syntes måske det var en god ide at give ham lidt ro en gang i mellem, det går ret vildt med leg her i huset, også med hunden og den er jo lidt voldsom nogle gange. Han har lidt svært ved at falde til ro, der er altid gang i ham. Så jeg tror nu jeg putter ham til aften når resten af familien kommer hjem, jeg er også bange for at han skal blive lukket ud, der skal lige gå en uge eller 2 før han kommer ud igen selv om han føler han er klar, men jeg kan se han døjer med at hoppe op på mit bord og han skal kunne hoppe der før han kommer ud, hvis nu der kommer en løs hund efter ham så skulle han gerne kunne klare sig og det tror jeg ikke han kan endnu. Min hundkat har altid været som en mor for ham, da han var lille kom hun hjem med fugle og mus til ham.

• #109   10. nov 2014 Jesper : ja det er det vigtigste at han kommer sig. Du har ret man bliver skør af at blive ved med at tænke på hvad han har været ude for. Vi er blevet enige om at vi behandler ham som en nedfalds/ påkørt kat og så er det. Plejen er jo næsten den samme og så må vi se om han holder sig fra vejen eller træerne når han kommer ud. Håber han holder sig lidt hjemme i haven de første dage.

• #110   10. nov 2014 Ja, jeg håber alle som har skældt mig ud over at mine katte er udekatte vil tænke over det til en anden gang og komme med hjælp og vejledning i stedet for, jeg ble meget ked af den store modstand jeg mødte da jeg startede indlægget , jeg var kun ude efter gode råd i min sorg over min skadede kat. Jeg har aldrig skældt nogen ud over at de holder deres katte inde, det er fint hvis katten aldrig har været ude, men os der har katte som er født i det fri kan ikke tillade os at lukke dem inde. Da min skønne hunkat blev steriliseret skulle hun være inde i 10 dage til jeg havde taget stingene, hun sad alle dage i et vindue og miavede og så på mig som om hun sagde hvad er det du gør ved mig. Jeg håber vi frem over kan snakke om det der bliver spurgt om istedet for at belære hinanden.
    Hvem kan tro hun er født vildkat.

profilbillede
  • #111   10. nov 2014 Hvor e hun skøn Benedikte smiley

• #112   10. nov 2014 Heidi N: tak, hun ved det også godt selv ??

• #113   10. nov 2014 smiley :D smiley smiley

• #114   10. nov 2014 Jeg har ikke skældt dig ud.. At give råd og vejlednign er ikke det samme som skøldud

• #115   10. nov 2014 Det føltes nu ikke som råd ??

• #116   10. nov 2014 Tro mig, hvis jeg havde skældt ud var du slet ikke i tvivl..

• #117   10. nov 2014 Det lyder ikke godt

• #118   11. nov 2014 Næ, det er heldigvis sjælendt jeg skælder ud

• #119   11. nov 2014 Beltane : Jeg syntes bare du skal tænke dig lidt om før du skriver noget. Jeg har ikke fortalt dig hvad jeg mener om indekatte, det er ikke relevant her. Du skulle hellere bidrage med noget brugbart, det er jo der for man søger hjælp her. Dine kommentare er urelevante her. Jeg syntes du skulle starte et indlæg om for - og imod inde/ ude katte, så vi kan få en diskution om det. I mine øjne tænker du kun på dig selv og hvad du slipper for af problemer og ikke hvad der er naturlig for en kat, som jo er et jagende rovdyr og ikke en pynte genstand.

• #121   11. nov 2014 Jeg har ikke snakket om indekatte i denne tråd.. Jeg har snakket om katte i en indhegning.. Det er IKKE indekatte..

• #122   11. nov 2014 For første gang nogen sinde, er jeg igang med, at slette mine indslag i en tråd, jeg gider ikke beskyldninger og finder, og få, at vide, at mine indslag er beskyldninger om, at udekatte ikker er ok, når det man svare på er et indlæg om en kat som muligvis er blevet sparket, ja så burde det være ok, at komme med råd om en indhegning til, at beskytte katten for den slags mennesker, det er ikke ens betydende med, at man er imod udekatte i et område som egner sig til det, men der skydes også med skarpt den anden vej.
    Så altså så sletter jeg det ene indlæg jeg kan om dagen, og hvis administratorene ser det, må de gerne slette alle mine på en gang.

Jeg har det smiley >:( smiley lige nu

• #123   11. nov 2014 Jette L : jeg har ikke bebrejdet dig noget, du har selv startet med at sige at jeg skulle spære mine katte inde, hvis du føler at jeg har været efter dig så må du undskylde, men det jeg ikke forstår er hele starten med løbegård til mine katte, det var slet ikke det jeg søgte råd om, jeg søgte råd hos andre der havde haft en kat med brækket ribben, ikke råd om løbegård eller ej. Jeg forstår ikke du reagere på den måde, det er ikke dig jeg har foreslået at starte en snak om ude/inde katte og det er ikke dig jeg føler der er efter mig med mit katte hold, jeg syntes vi skal lukke snakken her. Katten er i bedring og jeg takket alle som er kommet med brugbar indlæg og støtte i denne snak, jeg gider ikke denne mudder kastning. Der er ikke mere i denne sag, katten er begyndt at have det bedre og det er det vigtigste for mig.

• #124   11. nov 2014 Nu foreslog jeg ikke kun løbegård, men også indhegning af haven..

Dette er et forum for folk der holder af katte, så må man forvente der kommer råd til at forbedre kattens sikkerhed..

• #125   11. nov 2014 Beltane : det er osse fint nok, men jeg vil gerne have frie naturlige katte, jeg vil ikke have mine katte lukket inde det føler jeg strider mod kattens natur. Jeg føler nogen kun har kørt i indhegning/løbegård og ikke er kommet med svar på det jeg efterlyste, det ville være godt for os alle her inde hvis vi kunne hjælpe hinanden med svar på det vi søger/ spørger om angående vores katte. Jeg blev rigtig ked af nogle af de svar jeg fik, jeg har haft katte i 40 år og det er første gang jeg har en som er kommet hjem og være skadet på den måde. Jeg har aldrig haft en kat der blev kørt over, så jeg føler mine katte har et godt sikkert liv. Jeg tager heller ikke på weekend/ ferie og lader nogen komme og fodre mine katte, som så mange katteejere gør, hver gang jeg ikke er hjemme og sove er de i pension, da de ikke må gå ude om natten.

• #127   11. nov 2014 Lubas : tak. Vil bare sige at i dag leger han lidt med den anden kat, så han er ved at have det godt.

• #128   11. nov 2014 Skøn Update og skøn kat. smiley
    Jeg trives og ikke mindst katten trives 100 % med at være inde /ude kat.
    Det naturlige vil altid være at foretrække.

• #129   11. nov 2014 Tine : ja du har den rigtige opfattelse af havd der er godt for katte. Her i eftermiddag har han leget igen med min hunkat, som altid har opført sig som en mor for ham, det ser så sødt ud når de nusser. Dette billede er fra da vi lige havde fået ham. De var perlevenner fra første dag.

profilbillede
  • #131   12. nov 2014 Jesper : ja vi er også glade, han bevæger sig bedre og bedre, nu kan vi løfte ham og han leger lidt hver dag med den anden mis, men han virker som om han pludselig går i stå, mine dyrlæger så ham i går og de siger det går fint, men de tror også han har slået hovedet, det er der for han pludselig glemmer hvad han laver, men de siger det ser fint ud og at han bare skal have tid og masser af mad og kærlighed, hvile når han vil. Så jeg er rigtig glad, det ender måske med at han bliver inde kat, hi hi, nej det sker aldrig, i går ville han gerne ud men det er for tidlig, i næste uge begynder vi at gå i haven i sele, det bliver godt.

• #132   12. nov 2014 Skønne katte Benedikte J
    smiley :) smiley smiley
    Og de trives kan jeg se smiley

• #133   12. nov 2014 Nu gennemlæste jeg lige tråden. smiley
    Og mange sætninger og holdninger burde have forblevet usagt.
    Disrespekt kommer man ingen vejne med.

• #134   12. nov 2014 Tak Tine, ja jeg mener også jeg har 2 meget glade og tilfredse katte ????

• #135   12. nov 2014 Jeg vil nødig starte diskussionen op igen, men nej Jesper det var ikke dig, der fik mig i flint smiley
    Men generelt flere og også TS,,, vil man have respekt, må man også respektere, eller lad være med, at kaste bolten over på den anden bane hvis man ikke tåler et velmenende råd.
    Starten var trods alt, at katten måske var blevet sparket.
    Men godt ikke mere i den sag, jeg har ikke helt jordforbindelse endnu!

Kommentér på:
Påkørt/slået kat

Annonce