708 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Natterend og ingen søvn Natterend og ingen søvn

Hej alle sammen

Min kæreste og jeg har et lille nattesøvnsproblem. Vores "lille" Maine Coon Bøf har fået en vane med at skulle miave og kradse på døren ind til vores soveværelse, hver morgen kl. 4.30/5.00 og han bliver ved indtil han kommer ind eller vi kommer ud.

Vores problem er: Han gør det gu' hjælpe mig også i weekenderne ! Og vi værdsætter vores nattesøvn ! Hvordan kan vi få ham til at holde op med at miave og kradse på vores dør kl. l o r t om morgenen? Please hjælp os, det går ud over vores hverdag, da vi ikke får vores nattesøvn.

Skal vi aktivere ham meget mere eller er der nogen, som har et godt trick, der kan få ham til at holde op ??

Kærlig hilsen Bøf's ejere
Sandie og Jonas

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Natterend og ingen søvn
  • #1   8. nov 2014 Herhjemme bliver jeg også vækket tidligt hver morgen uanset hvad dag det er.
    Tidligere var det allerede omkring kl 4,så begyndte jeg at give et godt, solidt måltid vådfoder (højt kødindhold, 100g +ekstra vand) til aftensmad og pludselig fik jeg lov til at sove til mellem 5-6 om morgenen! De har også tørfoder rundt omkring døgnet rundt og så har jeg 2 katte, så de leger jo også med hinanden....

• #2   8. nov 2014 Vi havde samme problem med vores huskat på et tidspunkt. Prøv inden i ligger jeg til at sove, et give et god omgang vådfodre, lege godt med ham også lege gemme leg med ham med godbidder eller tørkost smiley Gem dem forskellige steder i huset/lejligheden så kan han bruge tiden på det og det gør ham også træt i hovedet da han jo skal lede efter godbidderne/tørkosten smiley

• #3   8. nov 2014 Nemmeste løsning er i mine øjne, at åbne døren smiley

Jeg bliver højest forstyrret 2 gange på en uge, og som regel kun når kattene har været mere alene end normalt smiley

• #4   8. nov 2014 Tak for jeres gode input ! Vi vil prøver nogle af dem af i aften, og se om det ikke skulle hjælpe i morgen tidlig smiley

Bøf er så en meget kræsen kat, så at finde noget våd mad han gerne vil have (hele tiden) kan måske blive en udfordring, men vi vil prøve smiley

Tak !

• #5   9. nov 2014 Vores ene kat har det med at kradse på skabet eller vinduet inde i soveværelset enten når vi skal sove eller tidligt om morgen. (vådfoder og masser leg hjælper ikke på ham) - Vi prøvede så virkelig at ignorere ham, altså få lagt dyner og puder så vi knap nok kunne hører at han gjorde det, og derved er vi nu kommet så langt at han gør det i max. 5-15 mins og så stopper han når vi ignorerer ham. Det er meget meget sjælendt han ikke stopper efter den tid, han har gjort det lige siden han var lille killing, og nu er han 2 år, og han har først lært det nu. smiley

- Men jeg vil mene det at ignorerer er vejen frem, for hvis du rejser dig eller siger noget til ham når han gør det, så får han opmærksomhed, han er ligeglad med om det er positiv eller negativ opmærksomhed, bare opmærksomhed er nok, sådan var det i hvert fald her. Men da det stoppede har han nu fundet ud af, han ikke får opmærksomhed på den måde, så det er ikke så sjovt i lang tid mere. smiley

• #6   9. nov 2014 Ja i skal være standhaftige uanset hvad i vælger og det tager ikke kun en enkelt nat, men længere tid, 14 dage eller mere smiley og gør i bare fejl en gang og giver opmærksomhed ( uanset om den er positiv eller negativ) så må i starte forfra smiley

Jeg havde en kat som vækkede mig om natten for, at kæle, jeg fik ændret det, men bare en nat hvor jeg i halvsøvne strøg ham over hovedet kunne koste mange nætter gemt under dynen smiley

• #7   9. nov 2014 Lav et godnat-ritual.
    Eks. giv den en godbid som den kun får når det er sengetid, luk døren og ignorer den indtil det stopper.

Mine skal jeg bare spørge om de "Skal have noget at sove på?" smiley smiley

• #8   9. nov 2014 Hej igen smiley

Da han var helt lille killing ignorede vi han også og derefter gjorde han det i de 5 - 10 min og stoppede, men nu hvor jeg står op kl. 04.50 (pga. nyt arbejde) i hverdagene når jeg skal op og på arbejde, forventer han nok at jeg gør det samme i weekenderne. Så det kan være lidt svært at ignorer ham i hverdagene, når man skal op alligevel smiley

Men kan fortælle at vi havde en succes her til morgen ! I går inden vi gik i seng, lege vi med ham og moslede med dyner, som han elsker, hvorefter han spiste en ordentlig portion tørfoder, så her til morgen begyndte han først at miave og kradse på døren ved 7.30 - 8.00 tiden ! YES ! smiley så det vil vi prøve at blive ved med smiley

Kh Sandie

Kommentér på:
Natterend og ingen søvn

Annonce