Natterend og ingen søvn Natterend og ingen søvn
Hej alle sammen
Min kæreste og jeg har et lille nattesøvnsproblem. Vores "lille" Maine Coon Bøf har fået en vane med at skulle miave og kradse på døren ind til vores soveværelse, hver morgen kl. 4.30/5.00 og han bliver ved indtil han kommer ind eller vi kommer ud.
Vores problem er: Han gør det gu' hjælpe mig også i weekenderne ! Og vi værdsætter vores nattesøvn ! Hvordan kan vi få ham til at holde op med at miave og kradse på vores dør kl. l o r t om morgenen? Please hjælp os, det går ud over vores hverdag, da vi ikke får vores nattesøvn.
Skal vi aktivere ham meget mere eller er der nogen, som har et godt trick, der kan få ham til at holde op ??
Kærlig hilsen Bøf's ejere
Sandie og Jonas
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Tidligere var det allerede omkring kl 4,så begyndte jeg at give et godt, solidt måltid vådfoder (højt kødindhold, 100g +ekstra vand) til aftensmad og pludselig fik jeg lov til at sove til mellem 5-6 om morgenen! De har også tørfoder rundt omkring døgnet rundt og så har jeg 2 katte, så de leger jo også med hinanden....
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.156
Jeg bliver højest forstyrret 2 gange på en uge, og som regel kun når kattene har været mere alene end normalt
jan 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 5
Bøf er så en meget kræsen kat, så at finde noget våd mad han gerne vil have (hele tiden) kan måske blive en udfordring, men vi vil prøve
Tak !
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 1.036
- Men jeg vil mene det at ignorerer er vejen frem, for hvis du rejser dig eller siger noget til ham når han gør det, så får han opmærksomhed, han er ligeglad med om det er positiv eller negativ opmærksomhed, bare opmærksomhed er nok, sådan var det i hvert fald her. Men da det stoppede har han nu fundet ud af, han ikke får opmærksomhed på den måde, så det er ikke så sjovt i lang tid mere.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.156
Jeg havde en kat som vækkede mig om natten for, at kæle, jeg fik ændret det, men bare en nat hvor jeg i halvsøvne strøg ham over hovedet kunne koste mange nætter gemt under dynen
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.289
Eks. giv den en godbid som den kun får når det er sengetid, luk døren og ignorer den indtil det stopper.
Mine skal jeg bare spørge om de "Skal have noget at sove på?"
jan 2014
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 5
Da han var helt lille killing ignorede vi han også og derefter gjorde han det i de 5 - 10 min og stoppede, men nu hvor jeg står op kl. 04.50 (pga. nyt arbejde) i hverdagene når jeg skal op og på arbejde, forventer han nok at jeg gør det samme i weekenderne. Så det kan være lidt svært at ignorer ham i hverdagene, når man skal op alligevel
Men kan fortælle at vi havde en succes her til morgen ! I går inden vi gik i seng, lege vi med ham og moslede med dyner, som han elsker, hvorefter han spiste en ordentlig portion tørfoder, så her til morgen begyndte han først at miave og kradse på døren ved 7.30 - 8.00 tiden ! YES !
Kh Sandie
Natterend og ingen søvn