1.870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Savn efter at kæledyr gik bort Savn efter at kæledyr gik bort

Ja i dag for præcis 3 måneder siden, og omtrent ved dette tidspunkt gik min kat bort. Hun var som min bedste ven. Den eneste der lyttede til mig. Min lille dejlige engel!
Hun havde den vildeste personlighed ingen andre katte kan have. Hun var noget helt specielt for sig selv.
Hendes død kom på en måde pludseligt men også lidt forventet.
Det gik stærkt og hun døde pga alderen og fordi vi fandt ud af hun havde kræft, samt nogle andre småting som at ændre adfærd osv.

Jeg fik hende aflivet af en special udannet katteekspert og hun sov stille ind den 09-08-2014 ved 20 tiden cirka.
Jeg husker dagen lige så tydeligt og den følgende tid efter.

Det var så hårdt at stå op hver dag, kigge på billeder af hende og generelt bare det at snakke med hende.

Der er stadig så mange ting jeg forbinder med hende. Fx er der en sang jeg hørte den dag hun gik bort som jeg slet ikke kan klare at høre den dag i dag, fordi jeg tænker tilbage på den dag hun gik bort.

Jeg sørger stadig og savner hende utrolig meget.

Nå.. Jeg havde bare lige brug for at komme ud med mine tanker fordi jeg har tænkt så meget på hende hele dagen fordi det er 3 måneder siden i dag.

Har i nogen sinde mistet et kæledyr i bare holde super meget af, og som var noget helt specielt for sig selv?
Og hvornår skete det?
Kom også ud med jeres triste eller positive tanker!

Vi er her jo altid for hinanden os herinde på KatteGalleri smiley

Billederne her forneden er af hendes grav som jeg selv har lavet, samt gravestenen.
Jeg har stadig nogle flere planer for hendes grav som jeg ikke er færdige med at lave endnu.
Billederne er taget i dag.

Hvil i fred min prinsesse! Du vil aldrig blive glemt!
R.I.P. 09-08-2014.

- Trine Fischer smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Savn efter at kæledyr gik bort
  • #1   9. nov 2014 Og et billede af hendes gravsten jeg selv har lavet smiley

profilbillede
  • simoneGl L
    simoneGl L Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #2   9. nov 2014 Den 19. januar næste år er det præcis 3 år siden jeg mistede min elskede hund. Han var min bedste ven i 6 år. Han var noget af en speciel hund, der igennem sit første leveår var blevet udsat for mishandling, og 4 forskellige hjem. Jeg savner ham stadig utrolig meget selvom det er så lang tid siden. Jeg har stadig svært ved at snakke om ham, og bare det at tænke på ham for mig til at græde. Hans sygdoms forløb var meget kort, og jeg var selv inde i en svær tid, så det tog måske ekstra hårdt på mig.. Men tiden går og jeg er egentlig bare glad for at havde fået muligheden for at have ham som min bedste ven i så mange år! :))

• #3   9. nov 2014 Jeg har mistet en del katte, alle til trafikken, men jeg er nok en person der ikke går så meget op i datoer for hvornår det sket for det kan jeg ikke bruge til noget..

Jeg savner stadig hver og en af mine katte, for de havde hver i sær noget helt specielt over sig, deres sind var vidt forskellige, helt specielle på hver deres måde med deres egne små særheder..

Jeg er nok blot opdraget og opvokset med at livet kommer og går og vi kan intet gøre for at ændre på dette, døden er en naturlig del af livet, hvor end hårdt dette måtte være..
    Vi sørger alle forskelligt og har man brug for at sørge længe så skal man gøre dette, for det er måden man kommer videre.
    Jeg vælger at mindes i stedet for at sørge, måske den dag min Tøsen ikke kan mere at tingene ændres for mig, hun er min første indekat, de andre har været udekatte og dermed har jeg jo været bekendt med risikoen for at de en dag ikke kom hjem smiley

• #4   10. nov 2014 Ja det er jo hårdt og det er jo helt normal at sørge. Jeg er også selv inde i en hård tid (private årsager) hvilket nok også gør det sværere for mig at komme videre.
    Da jeg fandt ud af at Miv var syg fik jeg opkastningslyde og kvalme og jeg skreg som aldrig før. Jeg var alene hjemme den dag jeg fandt ud af at hun var syg, hvorefter jeg så tog til dyrelægen og han gav hende nogle sprøjter og sagde der ikke var længe igen. 2 dage efter dette da jeg kommer hjem fra min søster kan jeg godt se at den er gal med hende og så valgte jeg en svær beslutning (her var jeg også alene hjemme) jeg tog hende til dyrelægen og sagde farvel på en god og rolig måde. Det var hårdt ja - men det var det bedste for katten!

I kan læse om det hele her hvordan, hvorfor hun gik bort, forløbet og hvodan jeg fandt ud af det osv. og ned til de mindste detaljer, her:
    Fra svar #29 er der hvor jeg fortæller om mit sværeste valg og da hun gik bort.
    Generelt i hele tråden kan i læse om ALT.

http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/111659-spiser_sit_kattegrus

smiley <3 smiley

• #5   10. nov 2014 Der står også lidt herinde men ikke så meget. Lidt om vores forhold samt billeder af Miv smiley
    http://www.kattegalleri.dk/grupper/billedleg_og_snik_snak/111765-billedredigering_soeges

• #6   10. nov 2014 Vi har også mistet nogle stykker igennem tiden, men hver gang har vi sørget for, at få en ny meget hurtigt efter. Det lindre en del på smerten.
    Den 23 december 2012 mistede vi Odin og det var satme hårdt, mest pga. at han kun blev 7 år og var den mest vidunderlige dreng, men så lige før jul, det gjorde det ikke bedre!!!
    Vi blev hurtig enig samme dag, at vi ikke ville gå en jul i møde med denne sorg og valgte så, at finde en med det samme efter vi kom hjem fra doktor dyr. Og heldigvis fandt vi vores dejlige pige Kenda som har været den bedste erstatning for ham.
    Min kone Heidi kørte op til Hemmet ved Bork og hentede hende juleaften, og man må sige, at det var en af de bedste julegaver vi nogensinde har fået.
    Vi købte ligeledes Vores nu afdøde Bengal Cheyenne, som desværre døde af den modbydelige sygdom FIP smiley kun 21 uger gammel smiley og straks efter blev vi enige om, at vi ville have en ny..... det endte så med 2 (Manipi og Sakima) smiley
    Det er forfærdeligt, at miste sit/sine elskede dyr, men vi må indrømme, at det har hjulpet os, at få en ny (nye smiley ) hurtigt efter, det får ens tanker ledt lidt væk fra ens store tab.
    Det skal ikke lyde som om vi bare vil glemme dem som døde, men det har været en stor hjælp for os at anskaffe nogle nye lige efter.

• #8   19. nov 2014 Det er så hårdt at savne smiley
    Føler med jer smiley

(Svarer ikke så tit herinde fordi jeg sjældent er herinde efter jeg ingen kat har mere, men jeg svarer altid tilbage på et eller andet tidspunkt)
    smiley

• #10   19. nov 2014 Ja jeg tænker på Miv hver dag smiley

Kommentér på:
Savn efter at kæledyr gik bort

Annonce