Savn efter at kæledyr gik bort Savn efter at kæledyr gik bort
Ja i dag for præcis 3 måneder siden, og omtrent ved dette tidspunkt gik min kat bort. Hun var som min bedste ven. Den eneste der lyttede til mig. Min lille dejlige engel!
Hun havde den vildeste personlighed ingen andre katte kan have. Hun var noget helt specielt for sig selv.
Hendes død kom på en måde pludseligt men også lidt forventet.
Det gik stærkt og hun døde pga alderen og fordi vi fandt ud af hun havde kræft, samt nogle andre småting som at ændre adfærd osv.
Jeg fik hende aflivet af en special udannet katteekspert og hun sov stille ind den 09-08-2014 ved 20 tiden cirka.
Jeg husker dagen lige så tydeligt og den følgende tid efter.
Det var så hårdt at stå op hver dag, kigge på billeder af hende og generelt bare det at snakke med hende.
Der er stadig så mange ting jeg forbinder med hende. Fx er der en sang jeg hørte den dag hun gik bort som jeg slet ikke kan klare at høre den dag i dag, fordi jeg tænker tilbage på den dag hun gik bort.
Jeg sørger stadig og savner hende utrolig meget.
Nå.. Jeg havde bare lige brug for at komme ud med mine tanker fordi jeg har tænkt så meget på hende hele dagen fordi det er 3 måneder siden i dag.
Har i nogen sinde mistet et kæledyr i bare holde super meget af, og som var noget helt specielt for sig selv?
Og hvornår skete det?
Kom også ud med jeres triste eller positive tanker!
Vi er her jo altid for hinanden os herinde på KatteGalleri
Billederne her forneden er af hendes grav som jeg selv har lavet, samt gravestenen.
Jeg har stadig nogle flere planer for hendes grav som jeg ikke er færdige med at lave endnu.
Billederne er taget i dag.
Hvil i fred min prinsesse! Du vil aldrig blive glemt!
R.I.P. 09-08-2014.
- Trine Fischer
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 35
maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg savner stadig hver og en af mine katte, for de havde hver i sær noget helt specielt over sig, deres sind var vidt forskellige, helt specielle på hver deres måde med deres egne små særheder..
Jeg er nok blot opdraget og opvokset med at livet kommer og går og vi kan intet gøre for at ændre på dette, døden er en naturlig del af livet, hvor end hårdt dette måtte være..
Vi sørger alle forskelligt og har man brug for at sørge længe så skal man gøre dette, for det er måden man kommer videre.
Jeg vælger at mindes i stedet for at sørge, måske den dag min Tøsen ikke kan mere at tingene ændres for mig, hun er min første indekat, de andre har været udekatte og dermed har jeg jo været bekendt med risikoen for at de en dag ikke kom hjem
maj 2011
Da jeg fandt ud af at Miv var syg fik jeg opkastningslyde og kvalme og jeg skreg som aldrig før. Jeg var alene hjemme den dag jeg fandt ud af at hun var syg, hvorefter jeg så tog til dyrelægen og han gav hende nogle sprøjter og sagde der ikke var længe igen. 2 dage efter dette da jeg kommer hjem fra min søster kan jeg godt se at den er gal med hende og så valgte jeg en svær beslutning (her var jeg også alene hjemme) jeg tog hende til dyrelægen og sagde farvel på en god og rolig måde. Det var hårdt ja - men det var det bedste for katten!
I kan læse om det hele her hvordan, hvorfor hun gik bort, forløbet og hvodan jeg fandt ud af det osv. og ned til de mindste detaljer, her:
Fra svar #29 er der hvor jeg fortæller om mit sværeste valg og da hun gik bort.
Generelt i hele tråden kan i læse om ALT.
http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/111659-spiser_sit_kattegrus
maj 2011
http://www.kattegalleri.dk/grupper/billedleg_og_snik_snak/111765-billedredigering_soeges
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 7 Emner: 18 Svar: 305
Den 23 december 2012 mistede vi Odin og det var satme hårdt, mest pga. at han kun blev 7 år og var den mest vidunderlige dreng, men så lige før jul, det gjorde det ikke bedre!!!
Vi blev hurtig enig samme dag, at vi ikke ville gå en jul i møde med denne sorg og valgte så, at finde en med det samme efter vi kom hjem fra doktor dyr. Og heldigvis fandt vi vores dejlige pige Kenda som har været den bedste erstatning for ham.
Min kone Heidi kørte op til Hemmet ved Bork og hentede hende juleaften, og man må sige, at det var en af de bedste julegaver vi nogensinde har fået.
Vi købte ligeledes Vores nu afdøde Bengal Cheyenne, som desværre døde af den modbydelige sygdom FIP
Det er forfærdeligt, at miste sit/sine elskede dyr, men vi må indrømme, at det har hjulpet os, at få en ny (nye
Det skal ikke lyde som om vi bare vil glemme dem som døde, men det har været en stor hjælp for os at anskaffe nogle nye lige efter.
maj 2011
Føler med jer
(Svarer ikke så tit herinde fordi jeg sjældent er herinde efter jeg ingen kat har mere, men jeg svarer altid tilbage på et eller andet tidspunkt)
maj 2011
Savn efter at kæledyr gik bort