6.274 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

mette n
mette n
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Min kat har brækket halen Min kat har brækket halen

Min kat har desværre brækket sin hale og da han er ude aner jeg ikke hvad der er sket, men tænker det værst..
Den er brækket ved roden og spidsen ca 8 cm, man han har nu ikke vil gå i 5 dag, jeg ret bekymret og vil høre om det er normal han for riligt smerte stillende men han gider ikke engang og gå 3 m til sin Bakke jeg må bære ham over alt..

vi har selvfølgelig været hos dyrelægen da det sket og dr. Dyr bliver selvfølgelig kontaktet igen i morgen.. Mvh en bekymret katte "mor"

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat har brækket halen
  • #1   20. nov 2014 Vær opmærksom på om han kan komme af med afføringen. Nogle gange når halen er brækket langt oppe, så har rygraden også taget skade. Når de ikke længere kan komme af med afføringen, er der desværre ikke så meget at gøre. smiley

• #2   20. nov 2014 krydser fingre for at han kommer sig.

Jeg har desværre ikke gode erfaringer med brækket haler. Min Laurits brækkede halen oppe ved roden(helt inde ved hoften) her i sommers. dyrlægen amputerede halen og mente det nok skulle gå. Men vi blev desværre nød til at aflive efter 3 uger hvor det stod klart at han havde problemer med at komme af med afføringen, havde fået blærebetændelse af samme årsag, samt at halestumpen der var tilbage var ved at dø, så for at klare sig skulle han igennem endnu en operation, hvor vi stadig ikke ville vide om han nogensinde vil kunne komme sig.

han var på trods af det, ret aktiv, han klatrede i klatretræet, brød ud gennem vinduer, brød ud af sele når vi tog ham ud og lå på lur til at spæne mellem benene på os når vi skulle ind og ud gennem døren, da han bestemt ikke ville være inde.

Jeg krydser fingre for din misser. jeg kan ikke sige så meget andet til dig at snakke med dyrlægen om der måske skal noget andet smertestillende til eller anden behandling. halen er jo en del af rygsøjlen, så det er et meget følsomt sted at brække.

• #4   20. nov 2014 Læser jeg det rigtigt , at katten har brækket halen 2 steder ? Selv om det måske er forkert forstået, så kan der være sket nerve læsioner længere oppe i ryggen, ikke nødvendigvis brud som kan ses på røntgenbilleder, men skader på discus og lign. Det kan medføre hævelser som trykker på nerverne, dette kan både være smertefuldt og give lammelser og andre gener. Jeg ville som de andre kontakte dyrlægen, det er ikke et godt tegn den lille mis har lagt stille i 5 dage, det giver andre problemer som fx muskel henfald der kan påvirke nyrerne.

Giv endelig en opdatering når I ved noget nyt...

• #5   20. nov 2014 Ville bestemt få fat i dyrlægen i dag - og ikke i morgen...
    De bedste tanker til katten og dig her fra.

• mette n
    mette n Tilmeldt:
    dec 2010

#6   20. nov 2014 Har snakket med dyrlægen og vi skulle bare komme i morgen og få se røntgen igennem og se på halen da han st mistet pelsen som vi frygtede og vi håber selvfølgelig det bedste men frygter det værste.
    Den er desværre brækket to steder han spiser fint men vil ikke drikke så meget kommer også af med afføring og tis, og spinder og meget når vi nusser,det smerte stille er fra dyrelægen selvfølgelig. Tusinde tak for alt hjælpen jeg kommer selvfølgelig medbør en Update mår vi har været hos dyrelægen . Har vedhæftet er billede af han hale

profilbillede
  • #7   20. nov 2014 Prøv om du ikke kan tvinge lidt vand i katten med en engangssprøjte. Det er ret vigtigt med vædske.

• mette n
    mette n Tilmeldt:
    dec 2010

#8   20. nov 2014 Han får drukket lidt han får nemlig tisset forfanden da jeg er nervøs ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op

• #9   20. nov 2014 Godt at du er obs. Jeg håber det bedste for ham, men det lyder rigtig skidt. smiley

• #10   20. nov 2014 Årh det lille pus.....det ser rigtigt ømt ud.
    Vil han mon ikke slikke din arm, hvis du hældte lidt vand på??

• #11   20. nov 2014 smiley jeg håber det bedste for jer smiley

• mette n
    mette n Tilmeldt:
    dec 2010

#12   21. nov 2014 Har prøvet me vand på armen men nu bliver han indlagt på hospital her kl 9.15 jag fik dog lov til at vaske hans hale i går han virkede ret glad for det han lå og spandte jeg kommer med updaten når vi er der nede tusinde tak for jeres hjælp og jere varme tanker smiley

• #13   21. nov 2014 En kat der har meget ondt vil også ligge og spinde. smiley

• mette n
    mette n Tilmeldt:
    dec 2010

#14   21. nov 2014 Så se dyrelægen afgivet ord halen skal amputeres men vi ved ikke endnu hvor meget balance evne han mister og hvis han mister det hele er je blevet enig med min veninde som er katte ekspert om at det ikke er et værdigt liv så

• #15   21. nov 2014 En kat kan sagtens klare sig uden halen.

Selvom Laurits fik amputeret hele halen, så var han ret adræt lige fra starten og kunne altså uden problemer både løbe, klatre og springe efter et par dage. Det var ikke derfor han blev aflivet, men pga han ikke kunne komme af med afføring og halestumpen var begyndt at dø.

her er et billede af hvor meget der var tilbage. Det skal så også siges at den stump han havde tilbage var lam og han havde ingen følelse i den. så stumpen kunne ikke bruges til at holde balancen med.

profilbillede
  • #16   21. nov 2014 Min stump rumpe er jo født uden hale og er en god jæger smiley

Det det kommer an på, er om dyrlægen mener han kommer igennem operationen uden men, kan han tisse og holde sig og det samme med nr 2 og har du penge til operationen og efterbehandling? Hvis du overvejer så få et tilbud som dækker det.

En kat kan altså godt leve uden hale, men ikke hvis der er skader længere oppe.
    Jeg XXX for dig og katten, og husk, at uanset hvad du beslutter er det den rigtige beslutning for dig og din kat smiley

profilbillede
  • mette n
    mette n Tilmeldt:
    dec 2010

#17   22. nov 2014 Så "stumpen" hihi faldet mere på plads igen her hjemme, han var meget glad for at høre sin mor, da vi kom hjem slaskede han sig øvers op i sit kradsebrædt og ligger der med numsen uder over og et varme tæppe, han elsker den plads. han har fået masser antibiotika og smertestillende fra dyrelægen og han hsr det egentlig fint trods han er groggy han fik nemlig intet og vågne på så han bare kunne sove til i morgen jeg hjælper han ben igang med og holde bagbenen i et viske stykke. Så om 14 dage skulle det han være go igen...

profilbillede
  • mette n
    mette n Tilmeldt:
    dec 2010

#18   22. nov 2014 Penge er aldrig et problem når det gælder mine dyr , det vigtigst er at det værdig for dem, og jeg vil gøre alt for dem har nemlig os to hunde... Som har passer meget på Tyson efter det med hans hale

• #19   22. nov 2014 Tillykke med din stumprumpe smiley jeg håber alt går godt og han får et langt og godt liv smiley

• mette n
    mette n Tilmeldt:
    dec 2010

#20   24. nov 2014 Lille opdatering med stumpemåsen hihi han hygger inde på sit værelse og er glader en nogle sinde han kommer daskende og vil nusse hver gang jeg kigger på ham og hævelsen er faldet så hurtigt, og stolt skulle han da lige vise hvor dygtigt han er til og bruge sin bakke så han kommer også sf med afføring og tis. Jeg er så glad for han er frisk igen, nøj jeg hsr grædt meget over den lille fis....

• #21   24. nov 2014 Hvor er det dejligt at høre det går godt med ham smiley Man kan hurtigt komme til at klemme den del tåre på deres bekostninger, men jeg er så glad for at høre at det går så fint med ham!

• #22   24. nov 2014 Sikke en dejlig opdatering. smiley

• #24   24. nov 2014 smiley hvor er det dejligt, at høre smiley

Kommentér på:
Min kat har brækket halen

Annonce