{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

A T
A T
Tilmeldt:
27. aug 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44

Tisser over alt. {{forumTopicSubject}}

Øv, jeg er snart ved at være rigtig ked af situationen.

Jeg har denne kastererede hankat på 4 år, har haft ham i 3 år.

Desværre tisser han indenfor - alle andre steder end i Bakken.

Han kan til nøds lave stort i Bakken, men alt form for tissen sker enten i tøjet, i sofaen, eller udenfor.

Han er blevet tjekket for alt hvad der kunne tjekkes for (tror jeg), blæren er fin, der er ikke sket fejl under kasterationen, men han er meget dominerende.

Vi har prøvet med hormon sprøjter, den første virkede i 4 måneder, også forsvandt effekten. Nr. 2 sprøjte har slet ikke fungeret.
Vi har prøvet med p-piller ( på dyrlægens anvisning), det havde heller ingen effekt.

Vi har to andre hankatte, den ene er en killing, men kan ikke kastereres endnu, og den anden er kastereret.


Jeg er så ærgerlig over situationen, for det er virkelig ved at være et problem..

Hvad kan man prøve, gøre??

Alle forslag modtages med kyshånd - bare det holdes i en god tone


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser over alt.
  • #1   24. nov 2014 Hvor mange kattebakker har i til tre katte?

  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #2   24. nov 2014 4, en i hvert rum.


  • #3   24. nov 2014 Okay.

    Er de alle åbne/lukket eller er de forskellige?e
    Er katten indekat (og har den altid været det?)


  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #4   24. nov 2014 Heidi: de er alle forskellige, og med forskelligt grus.

    Han er inde/udekat - han kommer ud når han viæ


  • #6   24. nov 2014 Hm.... Er det en uvane han har taget med sig fra hvor han var før?

  • #7   24. nov 2014 Den er skisme svær, for et lyder til det er en dårlig vane krydderret med en god portion trang til at markere sig, spørgsmålet er så hvorfor har han denne trang...

    Hvornår begyndte han på det, skete der noget da han begyndte, var det da i fik killingen eller hvilken forandring udløste problemet??


  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #8   24. nov 2014 Heidi: han skulle efter sigende være renlig da jeg fik den. Men det har stået på for altid.

  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #9   24. nov 2014 Heidi: vores dyrlæge har udtalt at han virker til at ville være meget dominerende - på menneske sprog, så virker det som om at katten tror den er konge og bestemmer alt.

    Den "hunser" rundt med de to andre katte og hunden.

    Vi kan sidde i sofaen og slappe af, og pludseligt kommer den rendene, kigger og miaver helt vildt, når vi så rejser ps, er det udelukkende fordi den viæ have mad eller katteslik.


  • #10   24. nov 2014 Hvis vanen altid har været der, så tror jeg bestemt at den tidligere ejer har været uærlig overfor jer.

    Og en vane er pokkers svær at komme af med.

    Hvordan vasker i de områder, han har tisset på? Har i forsøgt jer med spray som feliway til at få ham til og
    Slappe af? (Kan hjælpe på urenheder).
    Er det samme sted han gør det hver gang? Eller er det helt tilfældigt hver gang?


  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #11   24. nov 2014 Heidi: hvis han tisser på noget der kan vasket, bliver det våde område sprayet med rodhalon, også smidt o vaskemaskinen, med dobbelt skyldning.

    Er det sofa, læne stol mm. Bliver den først duppet med toiletpapir, så sprayet med rodhalon, lader det tørre, og vasker så derefter med noget tekstilrens til sofaer.

    Vi har prøvet med baldrian - på dyrlægens råd, og prøvet noget halløj som man kan sætte i stikkontakten også sprayer den en beroligende væske ud (kan ikke huske navn, mener den var grøn/blå), dette havde heller ingen effekt.


  • #13   24. nov 2014 har du prøvet urine off har hørt fra andre det skulle have en god effekt (kan købes på den tyske zooplus)


  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #14   24. nov 2014 Juvena: det vil jeg helt sikkert prøve.
    Er åben for alle forslag..


  • #15   24. nov 2014 Synes også du skal prøve urine OFF istedet. Det fjerner 100% lugten fra kattenæser. Det skal du også benytte når du vasker det, der er blevet tisset på.

    Prøv at køb det og vask alt igen med dette produkt og se, om det skulle have en effekt.

    Det produkt du beskriver er også det jeg anbefaler: feliway.

    Må sige, at hvis en grundig omgang med urin OFF ikke virker.... Så er jeg sku lost:/

    Var katten den eneste i havde, da i fik ham? For ellers kan det være at han reagere på, at være sammen med andre katte (måske er han en kat, der helst vil være alene)


  • #16   24. nov 2014 Åhh hvor belastende, føler med jer.

    Herhjemme er jeg så heldig at have en hunkat, der strinter når hormonerne raser.
    Jeg bruger Lugtfjerner spray fra KW, den synes jeg personligt er bedre end alt det andet man kan købe (har været igennem rigtig mange forskellige mærker).
    Hvis der strintes i sofaen (hændt et par gange), gennemvæder jeg området med rodalon, og ligger kartoffelmel derpå, når det har ligget en 5-6 timer støvsuger jeg det op, derefter sprayer jeg med lugtfjerner, og vupti lugten er væk smiley

    Jeg tror desværre også i er oppe imod en dårlig vane.
    Feliway er i en lilla pakke. Den skal sidde i stikkontakten min. 3 uger før man opnår effekt. Selve flasken løber tør ved 4. uge, og skal skiftes. Stikket må ikke nå at blive kold, så skal man starte forfra. Den dækker kun 70m2, så kan være der skal bruges et par stykker.
    Efter 6. flaske, brænder stikket ud og der skal det hele skiftes, så husk at skift et par dage før den gamle dør, så både ny og gammel sidder i, da der går et par dage inden den er ordentlig varmet op.


  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #17   24. nov 2014 Heidi: vi havde kun ham, og der havde ikke været kat i lejligheden inden..

    Henriette: det produkt du beskriver er det vi fik ved dyrlægen, vi prøvede i 3 måneder uden nogen effekt.

    Bare tanken om det gør mig så trist, for det er virkelig frusterende, ulækkert pg pisse irriterende, men kan ikke undvære katten.

    Har overvejet aflivning, da det bare ikke er til at have med at gøre når man har en baby, og derfor ikke vil have at man næsten bor i en kattebakke, men katten betyder for meget til at jeg kan gøre noget..


  • #18   24. nov 2014 Jeg synes du skal prøve med urine OFF på alt katten hidtil har tisset på og så ellers igang med en god gang opdragelse.

    Et højt "NEJ" når i tager ham i det (ikke efter, der er det for sent) og løft katten hen på kattebakken og hvis hvordan man graver (ligesom når man lærer en killing det).
    Lær at se, når katten søger efter et sted at tisse og så ellers et par gange om dagen sætter du katten på kattebakken og viser hvordan man graver, også selvom den ikke viser tegn på at tisse.

    En masse opdragelse er, hvad der skal til.

    En mere drastisk metode er, at dække ALT blødt til med plastik (sofa, stole, Senge) og fjerne tæpper, der kan fjernes, imens denne opdragelse står på.... Det er skide hamrende irriterende, men at afskære katten, kan hjælpe. Så tvinger man katten ind i kattebakken


  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #19   24. nov 2014 Heidi: tusinde tak for hjælpen!

    Vil prøve med urin off, og en god gang opdragelse,


  • #20   24. nov 2014 Men må også være ærlig.
    Hvis du efter en disciplineret opdragelse i en måned, og følger alle kunsten regler, stadig ikke har oplevet resultater...... så giver jeg tabt smiley har slet ikke flere ideer så


  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #21   24. nov 2014 Heidi: giver opdragelsen restens af dens liv smiley

  • #22   24. nov 2014 R10 skulle være bedre? Det kan du få ved Matas.

    Jeg håber for dig det hjælper, hvad du nu end beslutter at prøve.

    Jeg vil foreslå dig, at du hurtigst muligt får den unge hankat kastreret, for ellers kan du få et fremtidigt problem smiley det er som du ved, nemmere, at forebygge end, at helbrede.


  • #23   25. nov 2014 Jeg ved om nogen, hvor frustrerende det kan være med en kat, som pisser sit territorium af.
    Vores 13 år gamle kastrede hankat Dolly(Rudolfo) har lige pisset ind i min pc for sidste gang smiley
    Mors elskede pc er nu erklæret død og en ny bliver bestilt i morgen.
    Katten kunne ikke stå for den store dejlige blæser på siden af pc'en, så alt i den var sovset ind i urin og det STINKER.
    Jeg vil også købe Urin Off og give den nye pc en tur FØR Dolly smiley


  • #24   25. nov 2014 Ej, hvor træls smiley

    Har du prøvet at give Royal Canin Calm, der er en del der har glæde af det smiley

    (link fjernet)


  • A T
    A T Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 44
    #25   25. nov 2014 A. P: hvad gør det foder?

  • #26   25. nov 2014 A T
    prøv at trykke på linket , det forklarer det bedre:


  • #27   25. nov 2014 Min erfaring siger mig at der kan være virkelig mange grunde til urenlighed.

    Typisk kan det være urinvejslidelser (har i fået tjekket for både struvitter/ oxalatsten i urinprøve)?

    Derudover så kan stress også være en god grund. Nogen gange syns man måske ikke at ens kat er stresser, men de kan være super-gode til at skjule det.

    Har selv en kat der har døjet MEGET med urinvejssten, haft akut nyresvigt og været mm. tæt på en aflivning. Han er en UTROLIG god/ kærlig kat, som finder sig i absolut alt.......dette sagde min dyrlæge på et tidspunkt at man skulle passe på ikke at komme til at "udnytte", ment på den måde at han måske ikke altid sagde fra hvis noget var ubehageligt....og det åbnede virkelig mine øjne.
    Har sørget for at han altid er tilfreds, har mange rutiner mht. fodring ud/indlukning osv. Vi giver catnipspray på hans tæpper osv, hvilket beroliger ham/ gør ham glad....feliway kan også være en mulighed.


Kommentér på:
Tisser over alt.

Annonce