{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Tisser over alt ?? {{forumTopicSubject}}

Har en kastereret hankat, som er kære, tillidsfuld og egentlig virker tilpas. Han begyndte for et halvt år siden at tisse samme sted i stuen en gang i mellem. Han har den sidste månedstid tabt sig meget, kastet op og ikke spist. Dyrlægeren prøver at finde ud af hvad der er galt, men den sidste uges tid er han begyndt at spise igen, og har ikke kastet op, hvilket er fantastisk.
Vi har købt endnu en kattebakke og sat den i stuen der hvor han tisser, men nu gør han det bare andre steder på gulvet !

Hvad kan vi gøre? Overvejer at forære ham væk som udekat, måske det kunne hjælpe? Synes virkelig ikke det virker rimeligt at måtte aflive en ellers velfungerende kat. smiley


Kommentarer på:  Tisser over alt ??
  • #2   4. apr 2011 Jeg hælder til at den har en urinvelslidelse, så jeg ville finde en kompentent dyrlæge og få katten grundigt undersøgt. Jeg tror den har smerter men katte viser det ikke tydeligt at den har det

  • #3   4. apr 2011 Er meget glad for vores dyrlæge. Han er dygtig, grundig og bruger meget tid på at finde ud af hvad han fejler. Han har fået taget blodprøver, urinprøver, og de er tjekket for flere ting. Han har mærket på ham. Hvordan undersøger de urinvejslidelser ?

  • #4   4. apr 2011 Som de to andre siger er jeg enig i . smiley hvis det er en urinsvejslidelse gør det meget avs , og missen forbinder smerten med bakken og tisser derfor udenfor .

  • #6   4. apr 2011 Som sagt så har vi taget urinprøver.. Men jeg vil høre ham om han har tjekket den for det,,

  • #9   4. apr 2011 Pernille K ** Overvejer at forære ham væk som udekat, måske det kunne hjælpe? Synes virkelig ikke det virker rimeligt at måtte aflive en ellers velfungerende kat. :(**

    Det ville være endnu mere urimeligt at forære ham væk som udekat - især hvis han er vant til at være indekat, og måske tilmed er syg

    Mht, tisseriet, så prøv at skrive "tisser" i søgefeltet - der er metervis af tråde om emnet.






  • #10   4. apr 2011 En dygtig dyrlæg kan tage en urinprøve direkte fra blæren. Han stikker en kanyle ind i blæren fra siden af og udtager urinen herfra. Det virker ikke som om det gør ondt på katten,

    At forære ham videre til udekat gør ham ikke rask. Om det er en urinvejslidelse kan jeg ikke sige. Det kan være stress og mange andre ting. Hvis han har blærebetændelse f,eks. kan det være en langvarig process at få bugt med lidelsen. Grunden til at mange katte med urinvejslidelser tisser uden for bakken er at den forbinder den smerte der er ved at tisse med bakken. Det gør selvfølgelig ikke mindre ondt at tisse andre steder.. men det ved katten jo ikke.


Kommentér på:
Tisser over alt ??

Annonce