{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
461 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til Loppebehandling {{forumTopicSubject}}

Vi har fået lopper og jeg har købt Advantage til kat, da jeg har hørt mange kritisere frontline for at lopperne er resistente.
Jeg har købt den til kat under 4 kg, men kom til at se at der i den til over 4 kg er dobbelt så meget i. Mit spørgsmål er, om jeg næste gang kan købe den til over fire kg og dele indholdet over i fx en engangssprøjte, så jeg har behandling til to katte? Er der nogen af jer, som gør sådan?

Håber I forstår mit spørgsmål smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til Loppebehandling
  • #1   25. nov 2014 Det kan du godt.
    Jeg ved nogle køber til hunde, og deler det i små doser, så det passer til kattens vægt.
    Jeg holder mig bare til dem til katte over 4 kg. da begge mine vejer over 4 kg:)

• #2   25. nov 2014 Dejligt, så ved jeg det til næste gang smiley De koster jo næsten det samme, om det er under eller over 4 kg og med tre katte der skal behandles, kan det hurtigt blive dyrt.

• #3   25. nov 2014 Er det det samme som bruges til hund og kat?

• #4   25. nov 2014 Ja, det kan hurtig løbe op, jeg tør dog ikke kaste mig ud i, at dele en til hunde op til mine katte. Ja, der er vidst kun 4 kr. forskel, så det ville være dumt andet.
    Jeg tror det er det samme, men læs for en sikkerheds skyld på pakken, eller søg i forum, der burde du kunne finde svar, fra en af dem der gør det smiley

• #5   25. nov 2014 Nej, jeg vil nok også være lidt nervøs ved det, når man nu har hørt om katte der er blevet forgiftet af loppemiddel til hunde smiley

• #6   25. nov 2014 Vil anbefale at du køber det på en engelsk hjemmeside, når man har tre-fire katte er der en del at spare selvom porto kommer oveni, vi køber til et par gange når vi bestiller.

• #7   25. nov 2014 Vi køber det til stor hund og hælder indholdet over i et uringlas (dem fra apoteket til urinprøver) og så lader glasset stå i køleskabet så det holder sig. råd fra vores dyrlæge og grunden til vi køber det til stor hund er at katte og hunde produktet er helt identisk og der er derfor nogle penge at spare når man har mange katte smiley

Og det er bare at tage kontakt til dyrlægen så kan man få oplyst hvor meget man skal give og lave en sort streg på engangssprøjte, så dosissen passer til sin kat/vægten smiley intet farligt eller indviklet i det.

smiley

• #8   26. nov 2014 snak med din dyrlæge hvor meget du skal give din kat, for det er noget med hvor meget den vejer

jeg bruger altid selv det med at købe til hund. vi gjorde det også da jeg var på kv. men nu har jeg så også 16 katte så det er under storkøb når jeg skal have loppekur

• Animaks.dk
    Animaks.dk Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Svar: 5
    #9   26. nov 2014 Advantage til katte under 4 kg. indeholder 0,4 ml. og Advantage til katte over 4 kg. indeholder det dobbelte, altså 0,8 ml.
    Det er mange der køber den til større katte/hunde og så selv docerer. Dog skal man passe på, for det er jo et giftstof vi har at gøre med, så hvis man docerer forkert, kan det give bivirkninger.
    Men hvis du har en kat på under 4 kg. vil jeg mene det vil være forholdsvis nemt at tage den til større katte og så dele den op i to.

Mvh. Peter/Animaks

Kommentér på:
Spørgsmål til Loppebehandling

Annonce