5.607 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Sløv/apatisk kat Sløv/apatisk kat

Hej

Min stakkels kat er "helt væk" hun ligger bare helt slapt og trækker vejret overfladisk. For godt to år siden havde hun det ligesådan og var sløv i 14 dage. Hun var ved dyrlægen og blev røgentenfotograferet. Der var væske på lungerne, som hun fik binyrebarkhormon for, men dyrlægen kunne ikke sige hvorfor.

Er der andre der har oplevet noget ligendende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sløv/apatisk kat
  • #1   25. nov 2014 Så er du vel på vej til dyrlægen?

• #2   25. nov 2014 Nej det er jeg ikke!

Det ligner det samme som sidst og det er ikke kritisk, katten ser ikke ud til at have ondt og sidst gik egentlig behandling også først i gang dagen efter, da hun fik smertestillende første nat uden effekt.

• #3   25. nov 2014 Stakkels kat. Selvfølgelig er det kritisk, når en kat ligger hen. smiley

• #6   26. nov 2014 dyrlægen
    ellers risikere du bare at du mister din kat. den er jo altså syg når den har problemer med at trække vejret. den kan være alvorlig syg og kan have lungebetændelse hvilket katte kan dø af
    hvad siger dens tempertur?

• #7   26. nov 2014 Hvis du selv havde problemer med vejrtrækningen havde du vel formentlig også ringet til vagtlægen (det havde jeg i hvert fald) så hvis katten har det, og er som du beskriver er der grund til bekymring.

Katte viser jo ikke de har ondt og er dårlige før det er absolut galt med dem, så afste afsted til Dr dyr

• #9   26. nov 2014 Andre der har prøvet noget lignende, har vel ringet til en dyrlæge. Og det burde du også gøre, og det kan kun gå for langsomt!

• #10   26. nov 2014 Du burde have ringet til vagt dyrlægen med det samme. At du venter til her til morgen vil jeg mene er ondt mod katten.

Som nogen af de andre siger, så skal der meget til før en kat viser den er svag/syg. At din kat så bare ligger slap og med overfladisk vejrtrækning burde få dig til at ringe til vagtdyrlægen med det samme.

Hvis det var dit barn der opførte sig sådan havde du så ventet til dagen efter? Nej du havde ringet til vagt lægen og højst sandsynlig allerede være på vej ud af døren.

Undskyld jeg måske lyder sur. Men synes virkelig ikke du kan være det bekendt overfor din kat!

• #11   26. nov 2014 Enig med de andre. Få ringet til dyrlægen og få katten undersøgt.

Det er ikke normal adfærd og bare fordi den havde vist noget lignende for 2 år!! siden, betyder det ikke at det er det samme. Din kat har brug for behandling!

hvis det var min kat, så var jeg taget til dyrlægen!

• #12   26. nov 2014 Jeg har haft en kat med gentagne lungebetændelser og hun lå ikke engang sådan apatisk hen. Men sidst i forløbet blev alle de små gange i lungerne skadet og så kunne det blive sådan at hun pludselig akut ikke kunne få luft.
    Hvis det var væske i lungerne sidste gang er der nok en sammenhæng og så er det jo kun dyrlægen der kan hjælpe. Måske skulle du prøve en anden dyrlæge for der må da være en årsag. Stakkels misser. Jeg må indrømme jeg selv var til vagtlægen i weekenden med min kat og fuldt ud deler min dyrlæges synspunkt intet bliver bedre af at man venter. Hellere komme en gang for meget end for lidt.

• #13   26. nov 2014 tja, hun var mere frisk her til morgen og veterinærsygeplejersken mente ikke det var nødtvendigt at hun blev set på før kl 13.45 så helt ond har jeg nok ikke været...

• #14   26. nov 2014 hun trækker vejret LIDT overfladisk, det fik jeg nok ikke præciseret

• #16   26. nov 2014 ja det er rigtigt.

min vurdering var at det var det samme som sidst hvor der faktisk ikke rigtig blev behandlet på hende, der gik bare 14 dage før hun var på toppen igen.

Jeg skal nok vende tilbage når vi har været ved dr. dyr

• #17   26. nov 2014 kom hjem fra skole og blev mødt af en rimelig glad kat der kom frem fra under sengen smiley hun havde dog stadig ikke spist.

På vej til dyrlægen var der meget klagen over at være i kassen, det er gode tegn for den hader hun.

Ved dyrlægen blev hun tjekket. Ingen feber og ikke rigtig nogen mislyd på lungerne. Hun fik et skud kortisol i tilfælde af at hun har fået en form for allergisk reaktion.

Hjemme igen blev hun lukket ud af kassen lige ved siden af fodret, som hun straks gik i gang med. Jubiii... smiley jeg havde også fået noget vådfoder med som er godt for maven (hun havde lidt tynd mave) og det spiste hun også med det samme

Så jeg tror jeg slipper "let" og med håbet om at jeg nu ved "hvad" det er.

Tak for jeres bekymring smiley

Kommentér på:
Sløv/apatisk kat

Annonce