462 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

simoneGl L
simoneGl L
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20

hævet ben efter bid hævet ben efter bid

Hej alle sammen!
Min kattekilling kom for nogle dage siden hjem med et hævet ben.. Vi startede med at se tiden an da han har det med at være overmodig og en gang før har haltet lidt efter et hop ned fra mit tøjskab..
Da det ikke blev bedre tog vi ham til dyrlæge (igår). Med det resultat at han er blevet bidt i benet af en anden kat. Det fik han selvfølgelig noget medicin for, og smertestillende.
Det smertestillende må have virket suverænt for han har leget hele natten med vores anden kat og gået mere på poten..
Jeg kan så nu se at poten er blevet mere hævet efter i går..
Kan det være resultatet fra at han har leget og gået på den?
Da han jo har fået medicin der gerne skulle gøre det bedre?..

Dyrlægen har telefontid efter 14 så der ringer jeg nok også lige ind og hører, men ellers nogle der har oplevet det bliver lidt værre efter behandling..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hævet ben efter bid
  • #1   11. dec 2014 Det kunne være en byld der er ved at samle sig, er den indkapslet skal der prikkes hul på den af dyrlægen, med mindre den springer selv. Men det er kun dyrlægen der kan sige hvad det præcist er, mit er bare et gæt.

Katte har længe spidse tænder. Når de bider både mennesker og andre dyr, lukker sårene på overfladen hurtigt. Det betyder der er en lomme under huden hvor bakterierne har super vækst betingelser på den måde får mennesker og dyr bylder efter bid af katte.

God bedring med missen.

• #3   11. dec 2014 Hvilket antibiotikum får katten?

• #4   12. dec 2014 Det kommer an på hvad dyrlægen vælger at bruge. Der findes rigtig mange slags, både med forskellige navne og forskellige aktive indholdsstoffer.

• simoneGl L
    simoneGl L Tilmeldt:
    maj 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
    #5   12. dec 2014 Vi fik snakket med dyrlægen som sagde at den forsatte hævelse var normal, og at den bare skulle have tid så behandlingen kunne virke.. Samtidig havde hans vilde nat med leg og flere hop ned fra deres tårn nok heller ikke lige frem gjort det bedre. Jeg må indrømme at jeg virkelig havde mine tvivl da hans pote hævede til mere end 3 gange dens normal størrelse.

Men i dag er der gået hul og poten er igen sin normal størrelse, og er så småt begyndt at blive brugt igen. Så jeg er bare glad for at han er okay igen, og behandlingen virker.

Kommentér på:
hævet ben efter bid

Annonce