hævet ben efter bid hævet ben efter bid
Hej alle sammen!
Min kattekilling kom for nogle dage siden hjem med et hævet ben.. Vi startede med at se tiden an da han har det med at være overmodig og en gang før har haltet lidt efter et hop ned fra mit tøjskab..
Da det ikke blev bedre tog vi ham til dyrlæge (igår). Med det resultat at han er blevet bidt i benet af en anden kat. Det fik han selvfølgelig noget medicin for, og smertestillende.
Det smertestillende må have virket suverænt for han har leget hele natten med vores anden kat og gået mere på poten..
Jeg kan så nu se at poten er blevet mere hævet efter i går..
Kan det være resultatet fra at han har leget og gået på den?
Da han jo har fået medicin der gerne skulle gøre det bedre?..
Dyrlægen har telefontid efter 14 så der ringer jeg nok også lige ind og hører, men ellers nogle der har oplevet det bliver lidt værre efter behandling..
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 66
Katte har længe spidse tænder. Når de bider både mennesker og andre dyr, lukker sårene på overfladen hurtigt. Det betyder der er en lomme under huden hvor bakterierne har super vækst betingelser på den måde får mennesker og dyr bylder efter bid af katte.
God bedring med missen.
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 66
maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
Men i dag er der gået hul og poten er igen sin normal størrelse, og er så småt begyndt at blive brugt igen. Så jeg er bare glad for at han er okay igen, og behandlingen virker.
hævet ben efter bid