1.938 visninger
|
Oprettet:
Hente kat i udlandet {{forumTopicSubject}}
Jeg vil høre om nogen ved hvordan det forgår når man henter en kat i udlandet eks, Arlington U.S.A. jeg skal besøge flere opdrætter her til somme, jeg skal kigge på Ragdoll og Maine Coon opdrætter.
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 28 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
Men du kan læse lidt om regler på fødevarestyrelsens hjemmeside(de tager sig også af import/export af dyr)
(link fjernet)
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Man tager ikke bare til USA og forventer at kan vælge og vrage mellem en hel masse opdrættere og katte. Man aftaler kat inden man kommer - der skal jo gøres en del ved katten for at få den ind i Danmark
Du kan forvente at toldvæsenet vil have skat
dec 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg tager til usa hvert år i 2 -3 månder så jeg tager ikke bare der over, smiler.
Ved du helt precis hvordan det forgår ?
dec 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 67 Katte: 4 Emner: 75 Svar: 9.174
Dem som henter i udlandet er jo som regel opdrættere som henter nyt blod til deres opdræt, og de bruger masser af tid både på kontakter til opdrættere ( kender dem tit fra udstillinger og gennem andre) og det er ikke altid de har mødt opdrætter eller kat personligt,, nu og da bliver det lidt mere personligt og opdrætteren fra DK henter selv killingen, eller den udenlandske opdrætter kommer med katten, det er meget personligt og et spørgsmål om et tillidsforhold som bliver opbygget, og ikke en hver som bare kan komme ind i.
Hvis du ikke er registreret opdrætter, og har skaffet dig good will og arbejdet på det sociale i klupperne, og ikke har besluttet 100% hvilken rase du vil arbejde med, tror jeg det er for meget, at forvente, at opdrættere her inde skal punge ud med den viden de har
Nogle få henter katte hjem fra udlandet, som ikke er til avl, men fordi de ønsker en rase som endnu ikke avles i DK, og så må de selv gå vejen og skaffe sig kontakter og opbygge et tillidsforhold, så de kan få en killing hjem.
Er du kun interesseret i killing til kæl er det lidt over kill, at tage til udlandet efter de raser du nævner
dec 2009
12 uger = 3 måneder. så det bliver vist svært at få en kat ud
Jeg kender ikke reglen, så jeg skal ikke kunne sige om man rent faktisk kun har nogle få dage til at kunne exportere/importere katte.
Jeg ved at heste skal i karantæne inden de sendes ud af USA, men om det samme gælder katte ved jeg ikke.
Bare du er klar over at det er en større process at få et dyr fra USA til Europa.
dec 2009
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 4 Emner: 1 Svar: 11
Hente kat i udlandet