{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.938 visninger | Oprettet:

*Freja *
*Freja *
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hente kat i udlandet {{forumTopicSubject}}

Jeg vil høre om nogen ved hvordan det forgår når man henter en kat i udlandet eks, Arlington U.S.A. jeg skal besøge flere opdrætter her til somme, jeg skal kigge på Ragdoll og Maine Coon opdrætter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hente kat i udlandet
  • #1   15. dec 2014 jeg har ikke prøvet det, så jeg ved ikke hvordan sådan noget foregår.
    Men du kan læse lidt om regler på fødevarestyrelsens hjemmeside(de tager sig også af import/export af dyr)
    (link fjernet)

• #2   15. dec 2014 Undrer mig lidt over din formulering " kigge på Ragdoll og Maine Coon opdrætter" og overskriften "Hente kat i udlandet"
    Man tager ikke bare til USA og forventer at kan vælge og vrage mellem en hel masse opdrættere og katte. Man aftaler kat inden man kommer - der skal jo gøres en del ved katten for at få den ind i Danmark
    Du kan forvente at toldvæsenet vil have skat

• *Freja *
    *Freja * Tilmeldt:
    dec 2014

#4   16. dec 2014 Jeg beklager min formulering, jeg har problemer med læseforståelse, jeg er meget forelsket i de to racer både Ragdollen og Maine coonen jeg vil gerne besøge flere opdrætter der over, og spørger her inde da jeg intet aner om det at bringe en kat ind i danmark, jeg prøver mit bedst med at forklare mig, håber i bære over med mig. jeg har også svært ved at forstå jyraks hjemme side, sån har det jo altid været for mig. jeg beklager hvis jeg har misforstået.

Jeg tager til usa hvert år i 2 -3 månder så jeg tager ikke bare der over, smiler.

Ved du helt precis hvordan det forgår ?

• *Freja *
    *Freja * Tilmeldt:
    dec 2014

#5   16. dec 2014 Tak Betina s og Lis

• #6   16. dec 2014 Jeg kan desværre ikke hjælpe smiley
    Dem som henter i udlandet er jo som regel opdrættere som henter nyt blod til deres opdræt, og de bruger masser af tid både på kontakter til opdrættere ( kender dem tit fra udstillinger og gennem andre) og det er ikke altid de har mødt opdrætter eller kat personligt,, nu og da bliver det lidt mere personligt og opdrætteren fra DK henter selv killingen, eller den udenlandske opdrætter kommer med katten, det er meget personligt og et spørgsmål om et tillidsforhold som bliver opbygget, og ikke en hver som bare kan komme ind i.
    Hvis du ikke er registreret opdrætter, og har skaffet dig good will og arbejdet på det sociale i klupperne, og ikke har besluttet 100% hvilken rase du vil arbejde med, tror jeg det er for meget, at forvente, at opdrættere her inde skal punge ud med den viden de har smiley
    Nogle få henter katte hjem fra udlandet, som ikke er til avl, men fordi de ønsker en rase som endnu ikke avles i DK, og så må de selv gå vejen og skaffe sig kontakter og opbygge et tillidsforhold, så de kan få en killing hjem.
    Er du kun interesseret i killing til kæl er det lidt over kill, at tage til udlandet efter de raser du nævner smiley for der er mange gode opdrættere her i landet smiley

• #8   17. dec 2014 psst, Berit...der fik vist sneget sig en fejl ind der "katten skal være 12 uger ved afrejse,men må ikke være fyldt 3 mdr."
    12 uger = 3 måneder. så det bliver vist svært at få en kat ud smiley

Jeg kender ikke reglen, så jeg skal ikke kunne sige om man rent faktisk kun har nogle få dage til at kunne exportere/importere katte.

Jeg ved at heste skal i karantæne inden de sendes ud af USA, men om det samme gælder katte ved jeg ikke.
    Bare du er klar over at det er en større process at få et dyr fra USA til Europa.

• #10   17. dec 2014 så man har kun 7 dage max at løbe på når man vil hente kat? det var ikke meget! smiley

• #13   22. dec 2014 En kat som skal fra USA til Dk skal have et pas, være rabies vaccineret, alt dette er til at finde ud af...MEN hvis du "bare" skal have en kælekat, vil jeg klart anbefale dig at købe i Dk, selv som opdrætter foretrækker jeg køb/salg af killinger i EU og scandinavien, simpelthen fordi det er en meget lang rejse for en kat og helt unødvendigt, der findes så mange dygtige opdrætter i DK. Jeg ville kun udsætte en kat for så stressende og anstrengende en oplevelse, hvis det var meget nødvendig i forhold til mit opdræt. Så mit råd til dig vil klart være at kigge efter kat i DK og besøge opdrættere her. Kig evt. På de 4 katteklubbers hjemmeside og find opdrættere...du kan Google: Darak, Racekatten, katteklubben og Jyrak. Mvh Heidi

Kommentér på:
Hente kat i udlandet

Annonce