{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.919 visninger | Oprettet:

Kat i sorg. {{forumTopicSubject}}

Kvitte mistede for 3 uger siden sin helbror Vit og hun sørger.

De første dage gik hun rundt fra rum til rum og miavede spørgende, Vit, er du her ?
De næste, brølede hun og lavede lyde som Vit lavede, når han var ude at køre bil (MEGET utilfreds, forstår ingenting, fri mig for det her helvede).
Derefter nogle dage i total stilhed.

Nu skifter hun fra det ene til det andet og har den seneste uge indtaget næsten ingen føde. Har været i kassen flere gange uden resultat, men ok, når der ikke kommer noget ind i den ene ende, kommer der heller ikke noget ud i den anden. Undrer mig blot, at hun over hovedet frekventerer kassen.

Kvitte og Vit kom til mig, da de var 9 uger gamle (mistede deres mor, da de var 7 uger) og har kun været fra hinanden kortvarigt (bl.a. da Vit var gået ind et sted, hvor han ikke kunne komme ud igen og kom hjem 5 dage senere og 1,5kg lettere).

En dag kom hun hjem med en Vit look alike og jeg har allermest lyst til at køre ud og hente den første, den bedste killing jeg kan finde, men udsigten til at skulle opleve endnu 2 trafikdræbte katte, er uudholdelig.

Vit døde desværre ikke ved sammenstødet med bilen og I kan selv forestille Jer efterspillet, det var vist det værste, jeg har oplevet i mine snart 50år som dyreejer og jeg håber ikke, NOGENSINDE at opleve det igen.

Bor desværre et sted, hvor ingen andre vil bo, så jeg kan hverken sælge eller leje huset ud, for at kommet sted hen, hvor der er mindre trafik. Ellers var jeg flyttet forlængst.

Hvordan lærer man en kat, trafikken er FARLIG ?
Hvad gør jeg for Kvitte ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat i sorg.
  • #1   18. dec 2014 Hvor trist hun skulle miste sin ven. Jeg tror ikke man kan lære dem at trafikken er farlig men jeg har selv en der altid har været bange for biler og holder sig fra dem og løber ind, hvis der kommer nogen på parkerings pladsen. Det er jo en fordel selv om det jo ikke er en garanti mod uheld.. Kan du ikke indhegne eller lave en kattegård ?

  • #2   18. dec 2014 Ville ikke lukke mine katte ud, hvis jeg Boede et sted med meget trafik smiley så hellere indrette huset til at de kan være indekatte/lave en kattegård.

    Vi har lige været igennem samme med at miste en søskende kat(mutation i organer), og det er helt forfærdeligt, vores hankat reagerede ligesom jeres kat.
    Vi ventede 7 måneder, og har nu fået en ny killing. De to er blevet bedste venner på inden tid, så det kan jeg i hvertfald anbefale smiley vores hankat stresser og kalder ikke mere.


  • #3   18. dec 2014 Britt og Jeanette. Har skam overvejet løbegård, men synes det er både alt og intet, når de har været vant til at jage frit - muse, fugle og mosegrise. Tænk at sidde på den forkerte side af hegnet og lige der, 2 cm væk, sidder en rigtig lækker og fed mus. Dét er da synd smiley
    Der er faktisk ikke voldsomt trafikkeret, men een bil er jo nok smiley
    Da jeg flyttede ind i 2007, havde jeg en indekat med og det gik strålende indtil hun blev aflivet i 2013.


  • #5   18. dec 2014 løbegård er ikke synd for katten. Bare den er lavet godt nok hvor der er muligheder for den.
    jeg har selv 16 katte og bor for 3. gang lige ud til en stor vej, så i de sidste 15 år har vi haft løbegård. Og ingen af de katte vi har eller har haft har lidt nød. Faktisk har selv tilløberne nydt den. Og dem har jeg flere af - kun 1 af dem jeg har nu er endelig indekat, resten er tilløbere, fra internat, fra motorvejen mm.
    vi gør det at vi foder fugle ude foran så kattene har noget at se på - ja de kan ikke fange dem, men de bruger meget tid bare på at kigge.





  • #6   18. dec 2014 Lone, aehm, har ikke overvejet en hund, den skal man jo gå tur med (har en propfyldt hverdag, med langt til arbejde og en hest efterfølgende) smiley
    Har det som dig, er fuldstændig paranoid og hvis der ikke bliver reageret på min kalden, må jeg straks investigere - og det er sørme ikke blevet mindre, siden Vit blev kørt over. Hver gang jeg hører en bil, holder jeg lige vejret.

    Anja, har du ikke nogle fotos af din løbegård og hvor stor er den ?


  • #7   18. dec 2014 jeg har nogle billeder fra da vi lavede den for 5 mdr siden - lige nu sker der ikke så meget der ude - har lidt for varmeglade katte


    profilbillede
  • #8   18. dec 2014 et fra om aftenen

    profilbillede
  • #9   18. dec 2014 min løbegård er på ca 40-45 2m, halvdelen er overdækket
    planen er at jeg skal have flere krukker med planter, sådan at de har noget at gemme sig bag
    og så vil jeg have nogle flere klatre muligheder


    profilbillede
  • #10   18. dec 2014 Anja, tak for billeder, giver mig en ide om, hvordan det kan gøres.

  • #11   19. dec 2014 Jeg hæftede mig især ved dette

    "Har været i kassen flere gange uden resultat, men ok, når der ikke kommer noget ind i den ene ende, kommer der heller ikke noget ud i den anden. Undrer mig blot, at hun over hovedet frekventerer kassen."

    Det tror jeg ikke har noget med sorg at gøre, men at hun ikke kan komme af med sin afføring eller urin (forhåbentlig ikke urin). En kat, der ikke føler, at den skal af med noget, går ikke på bakken.

    Så jeg ville holde godt øje med, om der kommer både afføring og urin i bakken, eller andre steder. Gør der ikke det, ville jeg tage til dyrlægen.
    Forstoppelse af afføring kan der gøres noget ved - en sprængt blære ikke.


  • #12   22. dec 2014 Mega, hun tisser, som hun skal og nu er der da heldigvis også kommet lidt mere gang i maven. Har faktisk spist godt de seneste dage, jubiiiiii.
    Jeg tror heller ikke, kassebesøg eller ej har noget med sorg at gøre, det er en følgevirkning.


Kommentér på:
Kat i sorg.

Annonce