{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

kattesnak mellem katte? {{forumTopicSubject}}

Ja, undskyld for den lidt underlige overskrift, men jeg har undret mig lidt over en ting som vores nye killing gør overfor vores voksne hunkat.
Han vil gerne i kontakt med hende, men hun jo lige skal acceptere ham først(det går nu fint, de kan godt dutte næser og er begyndt at lege lidt sammen)

Når han laver noget omkring Ziggy, så "kurre" han, altså småsnakker lidt til hende i denne bløde lyse tone. Jeg tænkte om det bare var lidt en særhed han havde, men her i morges bemærkede jeg at Ziggy var begyndt at gøre det samme overfor ham, da hun også ville op og sidde i vindueskarmen i soveværelset hvor han allerede sad, mens der blev luftet ud efter natten.

Nogen der har noget bud på hvad det betyder i kattesprog? Umiddelbart synes jeg det lader til at være noget de gør for at vise at det er venlig stemt, men har ikke hørt katte gøre det før overfor hinanden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kattesnak mellem katte?
  • #1   30. dec 2014 Jeg har ikke oplevet det katte imellem, men min Smilla har det også med at kurre når hun snakker med mig, det kan Være i mange forskellige situationer feks hvis hun ligesom kommer og spørger om jeg vil lege, eller hvis hun skal svare mig, hun kan også gøre det som om hun spørger om hvad jeg laver eller om hun må komme med, ja generelt som for at snakke med mig..

  • #3   30. dec 2014 ok, sjovt nok at jeg så aldrig har hørt det før katte i mellem. Men det er jo fint de kan "snakke sammen".

    Ziggy snakker også til mig med lignede lyde, som regel når hun gerne vil have mig til noget. Felix snakker også gerne ind i mellem, men ikke så meget til os - det er mest når han synes vi skal finde noget til ham i køkkenet. Men vi får da en "hej"-miuv ind i mellem.


  • #4   31. dec 2014 Tsarina er også en kurre snakker. hun gør det når hun hilser på de andre og render rundt og leger. Hvilket gav Gynt noget forvirring i starten især når hun svarede hans miaven med en kurren. Han har dog fattet hendes kurring ikke betyder jeg er frisk på parring men bare er en tosset killing ting LOL Skal ikke være let at være Gynt.

  • #5   31. dec 2014 det er nu ikke alle mine 16 som snakker. nogle snakker mere end andre. Men de har sjovt nok alle forskellige lyde, så man lærer hurtigt at hører forskel
    især Pyrus og Krumme har meget lange samtaler når de leger



  • #6   31. dec 2014 Felix kurre også når han løber og leger.

    Men vi kan se en kæmpe forskel på hvordan Felix opføre sig overfor Ziggy i forhold til hvordan Oliver opførte sig(han var en 17 ugers internatkilling vi hentede i start august, blev desværre kørt ned).
    Oliver tror jeg ikke har haft en voksen kat til at opdrage sig, da han og hans søskende var blevet efterladt, de voksede så op på internatet. Han fattede virkelig intet af hvad Ziggy sagde til ham og vadede bare over alle grænser hun markerede. Hun var forståeligt ikke ret glad for ham.
    Jeg tror også det at Felix netop forstår kattesprog har gjort at Ziggy har taget meget bedre imod ham end hun gjorde med Oliver.

    Hvis vi skal have killing igen på et tidspunkt, så er det i hvert fald sikkert at vi skal have en der har haft voksne katte omkring sig til at lære kattesprog fra!


  • #7   2. jan 2015 Jeg har læst et eller andet sted at katte har op til 48 forskellige lyd udtryk.


  • #8   2. jan 2015 der står blandt andet på kattens værns hjemmeside, at katte har omkring 100 forskellige vokaliserings lyde - lidt flere end 48 smiley

    Men vi kender det jo også fra vores katte, at de kan faktisk fortælle en hel del med deres forskellige lyde.


  • #9   2. jan 2015 Ja, det kan godt være det var forældet med de 48.
    Det var bare for at fortælle at de har ret mange lyde. Det var jo godt du kunne opdatere så når der er mange flere. smiley
    Jeg har selv hørt en del lyde gennem årene.


Kommentér på:
kattesnak mellem katte?

Annonce