{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.712 visninger | Oprettet:

IK
IK
Tilmeldt:
26. jan 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Lopper - fryser {{forumTopicSubject}}

Min ene kat har underligt nok pludseligt fået lopper.. selvom den får dryp i nakken.. ( ikke frontline ). Nå men jeg har givet den en pippe af et andet mærke.. Advantage - her for 1 time siden.
Den har fået en hule den ligger i konstant - hvor lang tid skal den lille i fryseren? - den har ikke lagt andre steder end der i næsten 3-4 uger, så regner med det er det eneste jeg smider i fryseren
Den anden kat fik også dryp igen for en sikkerheds skyld. De er ikke i kontakt med andre katte så det kan ikke være derfor.

Jeg har lukket katten ud for i nat og jeg regner med at støvsuge hele hytten imorgen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper - fryser
  • #1   7. jan 2015 Så vidt jeg husker er det kun på lus fryseren virker og ikke på lopper.

    Du kan købe noget ( kan ikke navnet på det) som du kan sprøjte med, i alle sprækker, men pas på det er giftigt.


  • IK
    IK Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #2   7. jan 2015 der står på nettet det virker i mod lopper.. har aldrig hørt det virker i mod lus. har bare ikke lige fundet ud af om 1 døgn er nok.

    Min hund kan ikke tåle den der frontline spray.. hvis du tænker på den. så det bliver ikke den i hvertfald smiley


  • #3   7. jan 2015 Min datter endte med loppehalsbånd, fra dyrlægen, til hund og kat, da hun flyttede i lejlighed som åbentbart var fyldt med lopper og intet virkede, og hun havde lille barn og ville ikke sprøjte af hensyn til hende.
    Men jeg har ikke ret meget erfaring med lopper smiley

    Jeg er stadig ikke sikker på det med frys?? Jeg ved jagthytter som står uden varme om vinteren, der overlever lopper nemt, altså som pupper.


  • #4   7. jan 2015 jeg bruger en damprenser til gulvene samt kattens ting

  • #6   8. jan 2015 Mht fryseren, så hedder det 72 timer for lus, så mon ikke det er ligeså længe med lopper?

  • #8   8. jan 2015 Huuum jeg må da lige trække mine ord tilbage smiley

    profilbillede
  • #9   8. jan 2015 Og så lige den her.

    profilbillede
  • #10   8. jan 2015 Grundig rengøring hver dag (smid støvsuger posen ud hver gang, eller frys den ned.
    Frys det ned der kan i min. 24 timer, og kogevaske det, der ikke kan fryses.

    Du kan spøjte med trinol810 (matas) i omgivelserne, det er dog noget giftig stas, så læs vejledningen grundig. Der fås også noget man kan sprøjte med, som ikke er giftig, dog husker jeg ikke lige navnet.

    Og godt den anden kat også er behandlet, så er du sikker på, at de ikke kan leve videre på kattene. Men husk, at de skal behandles hver måned i 6 måneder, før du kan være sikker på, at være helt væk med lopperne.


  • #11   8. jan 2015 Jeg har aldrig behandlet forebyggende mod lopper og sjovt nok fik jeg rådet herinde engang for mange år siden . Der var da lidt uenighed om det.
    Jeg får kattene ud af rummene og alt der kan kommes i vaske maskinen for en tur og så støvsuger jeg grundigt hver eneste dag. Kattenes egne ting bliver også holdt rene og vasket . Og så får de en loppekur når jeg har set der er lopper. Jeg har aldrig haft loppe invation som jeg har set hos andre . Der endda ofte har fyldt kattene med gift hver måned. Jeg har også en damprenser men der er indlæg herinde der siger at damprenseren ingen større effekt har, da man skal op på meget store temperaturer og derfor ville ødelægge tæpper og andre materialer der ikke er beregnet til damp. Og så tilføjer den netop måske bare fugt til miljøet. Tør varme og frost er så vidt jeg ved ikke lige loppe æggenes bedste ven .Jeg kæmmer så også altid mine katte dagligt men tror dog kun jeg har fanget en loppe sådan. Skal man bruge gift skal man være forsigtig og meget nøje følge anvisningerne. Min datter fortalte om en der havde sprøjtet og som ikke holdt den stakkels kat ude længe nok og den tabte ret meget pels efter den gift tur .. Derudover tager Activyl lopper i omgivelserne da larverne spiser af de voksne loppers skidt samt skæl rester og dermed for giften ind i sig . En noget forsimplet forklaring. Det er den metode jeg bruger. Der er evig tilbagevendende kamp et par gange om året når man har ude katte . Jette L sidste indlæg er en del af grunden til at jeg ikke behandler forebyggende. Der er så heller ingen af mine der er allergiske.


  • #12   8. jan 2015 i følge denne hjemmeside dræber kulde ikke lopperne
    https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/hud/tilstande-og-sygdomme/kloeende-tilstande/loppebid/

    men jeg har så haft rigtig mange lopper efter vi flyttede - længere historie, men vi havde ikke lopper før vi flyttede, og så et par uger efter ja så kom de s... dyr frem. Og med 17 katte så er det altså lidt spændende med lopper
    nu bryder jeg mig ikke om at bruge gift så vi valgte at købe en damprenser (ifølge de fleste steder så skal man vaske sine ting ved 60 grader for at dræbe dem - og vandet i en damprenser når over 60 grader ) og så blev alle kattene redt med en loppekam 2 gange om dagen. Og det har virket.
    fordelen er så også at jeg får redt kattene og får de løse hår væk
    damprenseren blev i starten brugt et par gange om ugen, nu er vi nede på 1 gang. vi støvsuger hver dag, da jeg har allergi


  • IK
    IK Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #13   9. jan 2015 Alle lopper var døde da vi tog hans hule ud af fryseren igår aftes. Der lå nogle døde i posen og vi kunne se de var døde da vi rystede den bagefter. smiley

    Han er nu også loppefri på kroppen smiley


Kommentér på:
Lopper - fryser

Annonce