{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Killing ude selv for første gang {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Jeg har to skønne katte!
I tirsdags blev min hankat kastreret. Han er ikke voksen, men en killing stadig. Altså han er ca. 4 måneder.
Jeg har op til hans skulle kasteres, været ude med ham, så han fik set det hele. Hunkatten har været ude og det klarer hun fint - hun er ældre en ham!
Da jeg fik ham, havde han aldrig været ude før, det har hunkatten, men min killing (Storm som han hedder) jeg har haft ham siden oktober, så han er meget tryg ved hjemmet.
I dag valgte jeg at han skulle lidt ud, trods stormen, men jeg tænkte at hvis det var dårligt vejr, ville han hurtigt ind igen.
Jeg er meget pylret, og er totalt bange for, at han ikke kommer hjem igen.
Han er øretattoveret og har fået sin ene vaccination, men det var i tirsdags han blev kastreret. Det har ikke virket til at han har haft ondt efterfølgende. Allerede da han kom hjem i tirsdags, gik han på hunkatten og ville lege.
Nå, til mit spørgsmål smiley
Jeg valgte som sagt at lukke ham ud her i dag, sammen med min hunkat. Jeg ved at jeg er meget pylret med de katte, så jeg valgte derfor at lukke døren og så kigge ud en gang i mellem. (døren smækkede i, da jeg havde den åben). Han var først ret bange, men det endte med, at han fangede sin første due (hurraaa), og han så faktisk løb rundt og til sidst kunne jeg ikke se ham. Det er en time siden nu.. Burde jeg gå ud og kigge til ham eller kalde på ham? Har prøvet at kalde, men det hjalp ikke, men tænker også at han da sikkert nyder at han er ude. Jeg ved ikke om han ser min hunkat som en trussel, når hun pludselig også er ude, han fik nemlig meget stor hale, da han så hende. Indenfor kan han ikke undvære hende. Eller kan hun godt "passe" på ham?
Vi bor i et stort hus, med en meget stor have og en masse træer, men vi bor også ved et træningscenter, hvor der er mange biler, og ud til en stor vej.

Ja, undskyld for jeg er sådan lidt pylret, og spørger meget. Før jeg fik de to, havde jeg en kat igennem 10 år, og der husker jeg intet om hvad vi gjorde, fordi jeg var 8 nok, og har nok ikke tænkt over det.

Nogle gode råd?
Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing ude selv for første gang
  • #1   9. jan 2015 Man siger jo at katte først få deres sted sans når de er omkring de 9 måneder og derfor hurtigere vil forvilde sig.
    Så du har god grund til at være pylret.


  • #2   9. jan 2015 Okay, mange tak for svaret. Jeg tror jeg lige går ud og kalder på ham med noget mad, og så har han også været nok ude i dag hehe smiley

  • #3   9. jan 2015 Jeg ville også prøve at få ham ind. Har selv dårlig erfaring med at lukke en killing ud. Jeg ville vente til han er omkring de 8-9 måneder. De har som Heidi siger, ikke stedsans før. Og han kan jo hurtig blive optaget af noget, og forvilde sig lidt for langt væk. Så mit råd er, vent til han er større, og så langsom tilvænning til udelivet smiley

  • #4   9. jan 2015 Tak for svaret og hjælpen! Han er nu kommet Ind. Stormen var ret farlig. Det bliver svært at undgå han kommer ud, men det skal jeg hvert fald gøre. Tak smiley

  • #5   9. jan 2015 Godt han er kommet ind smiley

  • #7   9. jan 2015 Lotte s - hvad er problemet? Jeg fik ham i slutningen af oktober. Han skulle gerne være fra august. Beklager jeg er dårlig til at regne.....
    Fordi han havde gået inde så længe og han meget meget gerne ville ud. Jeg har ikke brug for at blive anklaget, jeg spurgte bare. Jeg spørger jo ikke for at være dum, men for at lære noget, er det nu et problem? Han har gået inde hele tiden, og vi har siden slutningen af oktober ikke kunne lufte ordentligt ud, skulle passe på når vi lukkede min hunkat ind og ud osv. Derfor tænkte jeg bare at jeg ville prøve langsomt, men det kan jeg da godt se er et problem.. Gør jeg så ikke igen.
    Ja, det er hun.


  • #8   9. jan 2015 Fint han kom ind igen..

    Ja jeg er så nok af en anden mening, korrekt stedsansen er ikke færdigudviklet før ved ca 9 mdr.

    Men lugtesansen er fuldt udviklet og katte finder nemt rundt via sin lugtesans.
    Jeg syntes ikke du nødvendigvis skal fratage ham hans nyfundne frihed igen, men indskrænk den, så du måske går ud sammen med ham, og kalder ham hurtigt ind igen, giv ham frihed i korte doser nogle gange om dagen så du sikre at han bliver tæt på..

    Han vil klart lære af din hunkat og at han fik stor hale da han så hende ude, hænger sikkert sammen med at han var på ukendt grund og enten er blevet forskrækket eller været usikker på hvordan han skulle reagere, for grunden er jo lige nu hendes territorium..
    Han er jo næsten et halvt år, så tror godt han kan klare den, men der er en anden grund til udeture i kortere tidsrum, og det er at han ikke har fået anlagt vinterpels da han jo kun har været inde, så han kan nemt komme til at fryse særligt når det er rigtigt koldt..


  • #9   9. jan 2015 Tusind tusind tak for dit svar Heidi og dit gode råd! Det vil jeg helt klart huske. Tak! smiley

Kommentér på:
Killing ude selv for første gang

Annonce