Lopper - Symptomer og behandling Lopper - Symptomer og behandling
Min Burmeser pige fik konstateret lopper, da vi var hos dyrlægen før jul. Hun blev behandlet med Broadline (Frontline med ormekur), men jeg synes bare det er som om, at det er blevet værre siden, vi var hos dyrlægen.
Hun bliver nærmest helt hysterisk, når jeg stryger hende henover ryggen. Tungen kører bare ud og ind, og hun klager sig højlydt ind i mellem.Og hende og Patrick er nu begyndt at "soignere" hinanden flere gange om dagen (hvilket jo er meget sødt).
Jeg har lige prøvet at lave den test med fugtigt køkkenrulle, men jeg kunne ikke umiddelbart konstatere at der stadig var lopper. men da hun var hos dyrlægen var det meget tydeligt, da han kørte en loppekam henover ryggen på hende.
Hendes pels er ganske fin, så der er ikke tegn på allergi eller lign.
Det er meningen, at hun skal ha en Broadline kur igen i næste uge. Men er der andet jeg kan gøre?
Jeg har aldrig før oplevet lopper på mine katte, og det ser heller ikke ud som om at Patrick er så hård ramt. Men han skal fik selvfølgelig også en kur samme dag.
Synes også at hun har ændret adfærd den sidste uges tid. Hun lægger ikke hos mig om natten mere og som sagt går hun og beklager sig ind i mellem (også om natten). Og hun flygter fra mig, når jeg går hen i mod hende. Det plejer hun aldrig at gøre.
Vil derfor høre, om jeres katte også har ændret adfærd i forbindelse med loppeangreb? Og hvad har I gjort for at bekæmpe det?
okt 2007
Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 57
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 190 Svar: 7.281
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Lopper forsvinder jo ikke fordi du giver katten en loppekur, det er nødvendigt at behandle hele hjemmet..
Og at køre våd køkkenrulle over pelsen afslører ikke lopper, du skal prøve at skulle pelsen ad helt ned til huden, primært i armhuler, under haven i nakken, bag ørene og i lysken, hvis du kan se huden er sort af loppe ekskrementer så er der lopper, og hun kan nemt have allergi overfor lopper..
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Svar: 15
okt 2007
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 810 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.358
Frontline har ikke virket i mange år her, så vi bruger Advantage, og som ormekur bruger vi Milbemax.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
jeg har jo nogle stykker og har desværre også fået lopper (efter en flytning). Der er faktisk også et par stykker af mine som opfører sig som din. Og tager man karmen ja så er der også en loppe som driller
okt 2007
Er trods alt glad for at høre, at der findes andre med en tilsvarende "opførsel"
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Svar: 15
okt 2007
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
Har du konstateret orm i hendes/deres pøller, for hvis du ikke har det er der heller ikke nogen grund til at de skal have ormekur igen.
Og har du ren gjort/sprøjtet deres omgivelser og liggesteder ?
okt 2007
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 944
Tror nærmere det er 80% herinde der fraråder Frontline
Ok, så har du jo gjort dit til rengøringen
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
surfede lidt - kan købes 20-.25% billigere her:
www.med24.dk
okt 2007