1.780 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Lopper - Symptomer og behandling Lopper - Symptomer og behandling

Min Burmeser pige fik konstateret lopper, da vi var hos dyrlægen før jul. Hun blev behandlet med Broadline (Frontline med ormekur), men jeg synes bare det er som om, at det er blevet værre siden, vi var hos dyrlægen.

Hun bliver nærmest helt hysterisk, når jeg stryger hende henover ryggen. Tungen kører bare ud og ind, og hun klager sig højlydt ind i mellem.Og hende og Patrick er nu begyndt at "soignere" hinanden flere gange om dagen (hvilket jo er meget sødt).

Jeg har lige prøvet at lave den test med fugtigt køkkenrulle, men jeg kunne ikke umiddelbart konstatere at der stadig var lopper. men da hun var hos dyrlægen var det meget tydeligt, da han kørte en loppekam henover ryggen på hende.

Hendes pels er ganske fin, så der er ikke tegn på allergi eller lign.

Det er meningen, at hun skal ha en Broadline kur igen i næste uge. Men er der andet jeg kan gøre?

Jeg har aldrig før oplevet lopper på mine katte, og det ser heller ikke ud som om at Patrick er så hård ramt. Men han skal fik selvfølgelig også en kur samme dag.

Synes også at hun har ændret adfærd den sidste uges tid. Hun lægger ikke hos mig om natten mere og som sagt går hun og beklager sig ind i mellem (også om natten). Og hun flygter fra mig, når jeg går hen i mod hende. Det plejer hun aldrig at gøre.

Vil derfor høre, om jeres katte også har ændret adfærd i forbindelse med loppeangreb? Og hvad har I gjort for at bekæmpe det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lopper - Symptomer og behandling
  • #2   11. jan 2015 Hun er 13 år og steriliseret ....

• #3   11. jan 2015 Har hun fået sår? I såfald kan kløen kun stoppes med Depomedrol.

• #4   11. jan 2015 Hvad har du gjort andet end at give kattene en loppekur???

Lopper forsvinder jo ikke fordi du giver katten en loppekur, det er nødvendigt at behandle hele hjemmet..

Og at køre våd køkkenrulle over pelsen afslører ikke lopper, du skal prøve at skulle pelsen ad helt ned til huden, primært i armhuler, under haven i nakken, bag ørene og i lysken, hvis du kan se huden er sort af loppe ekskrementer så er der lopper, og hun kan nemt have allergi overfor lopper..

• #5   11. jan 2015 hej kan hun måske havde noget der hedder hårsæk mider .for det lyder som om det måske kan være sådan noget ,det gør nemlig meget ondt.

• #6   11. jan 2015 Hvis hun havde hårsækmider, ville hun så ikke ha' sår og bare pletter i pelsen? Så vidt jeg ved, så er det også noget, der er medfødt. Hun er som sagt 13 år nu, og problemet er først opstået efter at hun fik den loppekur for snart fire uger siden.

• #7   11. jan 2015 Er du sikker på loppekurens virkning?

Frontline har ikke virket i mange år her, så vi bruger Advantage, og som ormekur bruger vi Milbemax. smiley

• #8   11. jan 2015 har du ikke en loppekarm eller en lussekarm?
    jeg har jo nogle stykker og har desværre også fået lopper (efter en flytning). Der er faktisk også et par stykker af mine som opfører sig som din. Og tager man karmen ja så er der også en loppe som driller

• #9   11. jan 2015 Det var dyrlægen fra Katteklinikken, der ordinerede Broadline, som også virker mod orm. Jeg har ikke nogen erfaring med lopper, så jeg ved jo ikke, hvad der virker bedst. Jeg vil selvfølgelig overveje at prøve et andet produkt, hvis det her ikke virker, og så vil jeg selvfølgelig også købe en loppekam en af de nærmeste dage.

Er trods alt glad for at høre, at der findes andre med en tilsvarende "opførsel" smiley

• #10   11. jan 2015 nej det er ikke medfødt kan pludselig opstå,og der vil kun komme sår og bare pletter hvis hun ikke bliver behandlet,dette findes også på hunde hvor det pludselig opstår,det er faktisk meget smertefuldt,ved dette da jeg har haft en ammstaf der pludselig fik det held og lykke ,håber hun får det bedre

• #13   12. jan 2015 Broadline er vist et helt nyt produkt. Det samme som Frontline, men med Ormebeskyttelse. Vil prøve at spørge dyrlægen idag, om der er noget der er mere effektivt. Har kun hørt om Advantage før, men har aldrig prøvet det, da vi ikke har haft lopper før.

• #14   12. jan 2015 Der er mange der skriver om at Frontline ikke virker, så umiddelbart vil jeg anbefale dig at prøve Advantage, som de fleste har held med.
    Har du konstateret orm i hendes/deres pøller, for hvis du ikke har det er der heller ikke nogen grund til at de skal have ormekur igen.
    Og har du ren gjort/sprøjtet deres omgivelser og liggesteder ?

• #15   12. jan 2015 Ifølge dyrlægen har Frontline 80% af markedet herhjemme, så jeg ved ikke rigtig. Jeg har ikke sprøjtet for lopper, da jeg er blevet frarådet det. Men jeg støvsuger og vasker deres puder jævnligt. Prinsessen havde orm i afføringen, før jeg var hos dyrlægen sidst. Har lige fået en tid hos dyrlægen i morgen, hvor hun skal ha' en sprøjte, der kan ta' kløen, da hun nok har loppeallergi. Vil I øvrigt lig høre, om der er nogen, der har erfaring med Capstar? smiley

• #16   12. jan 2015 Hmm i følge dylægen - gad vide om han får procenter ved salg smiley
    Tror nærmere det er 80% herinde der fraråder Frontline smiley
    Ok, så har du jo gjort dit til rengøringen smiley

• #18   13. jan 2015 Kender en der lige har købt Capstar og Advantage på apoteket.

surfede lidt - kan købes 20-.25% billigere her:

www.med24.dk

• #19   13. jan 2015 1000 tak! smiley

• #21   17. maj 2019 Mange tak, men indlægget er fire år gammelt, og min søde Burmeser pige er her ikke mere .... smiley

Kommentér på:
Lopper - Symptomer og behandling

Annonce