{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring.!
  • #2   20. jan 2015 Kat - mit eget forsikringsselskab har kun til hunde..

  • #3   20. jan 2015 Vi har dyrekassen, men har 7-9-13 ingen erfaringer med det.

    Vi valgte dyrekassen i stedet for agria, fordi de ikke nedskriver forsikringssummen, fra katten fylder 7.


  • #5   20. jan 2015 Okey hvor meget giver i pr. Kat.?

  • #7   20. jan 2015 Ca 1000 kr pr kat pr år smiley

  • #8   20. jan 2015 Jeg havde på mine tidligere katte, ved Dyrekassen, og kun en gang har de skuffet mig, men jeg gik ikke videre med det, for det var i forbindelse med, at jeg sagde farvel til Birk, og ikke kun deres skyld.

    Nu har jeg ikke forsikret dem jeg har, fordi de ikke dækkes når de ikke vaccineres hvert år, jeg får mine testet om de er dækket af deres vaccine inden de vaccineres, og Røde har FORL/TR og det dækkes ikke, Mitti har også tandproblemer måske FORL, det bliver tjekket den 19/2, så for mig kan det bedre betale sig, at lægge penge til side til mine drenge.


  • #9   20. jan 2015 Okey på agria er der forskel på hvilke race det er.. Panthera : betaler du hver mdr eller er det 1 gang om året.?
    Cathrine : det lyder billigt.


  • #11   20. jan 2015 Okey så man ikke betale hver mdr.??

  • #13   20. jan 2015 Super det lyder godt. smiley

  • #15   20. jan 2015 Okey det blir Dyrekassen der vinder... Fik lige en forsikringsmand til at kigge de forskellige igennem. Den er både billigere, lavere selvrisko og dækker 80 % af dyrlægeregningen. smiley

  • #17   21. jan 2015 Det med selvrisikoen er billigere ved Dyrekassen, kommer an på så meget.

    Ved Agria er selvrisikoperioden 125 dage, og har du betalt selvrisiko en gang, skal du ikke gøre det igen, hvis katten bliver syg indenfor 125 dage, UANSET hvad det er katten fejler.

    Ved dyrekassen betager du selvrisiko og denne skal du kun betale én gang i løbet af 120 dage, men kun hvis det er SAMME diagnose. Fejler katten pludselig noget andet i løbet af de 120 dage, skal du betale selvrisikoen igen.

    Så i princippet kan Agria godt gå hen og være billigere end Dyrekassen i forhold til selvrisikoen.


  • #18   21. jan 2015 Desuden er der også forskel på de to forsikringsselskaber i hvordan selvrisikoen fratrækkes. Agria fratrækker selvrisikoen før de fratrækker de 20 % i variabel selvrisiko. I deres betingelser har de et eksempel:
    Dyrlægeregning 15.000 ,-
    Selvrisiko (den laveste man kan vælge) -657 ,- =14.343 ,-

    -20% i variabel selvrisiko -2869,-
    Agria dækker 11.474 ,-


    Dyrekassen derimod fratrækker først de 20 % som man selv skal dække af regningen og derefter selvrisikoen. Med samme regnestykke giver det:

    Dyrlægeregning 15.000 ,-
    -20 % -3000 ,-
    Selvrisiko -651 ,-
    Dyrekassen dækker 11.349 ,-

    Så faktisk får du (lidt) mere ud af at vælge Agria grundet den rækkefølge de vælger at fratrække de forskellige beløb.

    Men omvendt, så er selve forsikringen dyrere, hvis du skal ned og have en selvrisiko på 657 ,- ved Agria.

    Der hvor jeg vil hen er, at man virkelig er nødt til at sætte sig ind i tingene for, at man kan sige at det ene er bedre end det andet. I de her tilfælde tror jeg det er potato potato, hvilken man vælger. Og hovedårsagen til at vi har valgt Dyrekassen er, at de ikke begynder at nedsætte forsikringssummen fra katten fylder 7 år.



Kommentér på:
Forsikring.!

Annonce