Overvejelse af ny killing Overvejelse af ny killing
Hej alle!
Jeg har brug for lidt hjælp fra nogen men erfaring omkring det at få en ny kat når man allerede har en.
Jeg har Fabian på 1.5 år. Han keder sig helt utroligt meget herhjemme, han gider ikke at lege med sit legetøj og han gider ikke rigtig ud. Jeg synes vi har svært ved at aktivere ham så derfor har vi overvejet at få en lille legekammerat til ham. Men ligesom alle andre katte har Fabian en meget speciel personlighed, og nu har han været vant til at være alene i al den tid vi har haft ham.
Men ville det være en god idé at få endnu en kat? Igen der må være bogen med erfaring omkring dette
Og hvad ville være bedst, en han eller hun? Fabian er forresten kastreret
Tak på forhånd
jan 2014
Følger: 1 Svar: 10
Hvordan ved du den keder sig?
Katte er et solitært dyr ikke flok dyr som hunde og kan sagtens leve alene
Mener kun det ses i løve flokke en han og resten hunner
Og at tro det vil hjælp med en hun vil vel bare sætte din kat i forlegenhed da den jo er kasterat,tilmed vil han nok også af åre blive undertrykt af hunnen
Flere katte sammen vil nok kræve de er søskende og opvokset sammen
Har du tænkt hund da de kan have meget glæde af hinanden det har jeg meget erfaring med
Håber du kan bruge dette jeg har min viden/erfaring efter 65år med katte/hunde og ikke mindst faglitteratur
aug 2013
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 6
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.750
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.489
Jeg har endnu ikke oplevet, at det ikke er lykkedes med en ny kat, bare de passer lidt sammen og passer til dig, og du acceptere, at det kan tage tid.
Jeg sider lige nu og venter på at min datters nye kat kommer, han er knapt 2år og skal bo sammen med en hunkat ( også kastrat) på 5år, mit barne barn på 4 og min datter, det er altid spændende ??
Fabian blev valgt fordi han kunne klare støjnivoet med Emma i huset
Held og lykke med jagten på din næste kat.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Men når den ikke er ældre, ja så vil en stor killing være perfekt. Du skal være forberedt på, at Fabian lige skal sætte tingene på plads, men så bliver de sikkert også perlevenner.
Aldersforskellen på Elvis og Freddie er ca 1,5 år, så det kan godt lade sig gøre med en killing når han er legesyg
maj 2012
På kurillerne lever, jager og opfostre de killinger i flok og hannerne hjælper til, min Røde kom hos mig til 2 ældre katte, en på 4 og en på 7 og han gjorde alt for, at det skulle fungere, og da Manne desværre måtte aflives købte jeg Mitti og her gik der næsten ingen tid før de var venner
Her i huset er det bimsen som er bissen
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
De andre her i tråden har været heldige og opleve sammenføringer der gig forholdsvis godt, jeg har desværre oplevet det modsatte, både i eget hus men også i min omgangskreds..
Jeg syntes at hvis du selv har lysten, økonomien og overskuddet til kat nr 2 så spring ud i det og håb på det bedste..
Men og ja der er et men, inden du gør det så lad være med at tro at alt bliver fryd og gammen fra dag 1, hvis du med tiden får 2 bedste venner ud af det så er du heldig, for du kan lige så godt ende med 2 meget selvstændige katte og blot lærere at acceptere hinanden og lever i fordragelighed med hinanden under samme tag..
Det er super at hvis de bliver legekammerater og får glæde af hinanden, og derfor er det også vigtigt at du nok vælger en hankat - kastrat, at du ikke vælger en helt lille killing men en der er over 6 mdr. og en der har ca samme sind og aktivitetsniveau som ham du har nu, der er den bedste måde hvorpå du får chancen for succes
Held og lykke, men husk at det skal være dit ønske at få kat nr 2, for din kat ønsker det helt sikkert ikke lige nu, muligvis keder han sig, men han er ikke et flokdyr så han tænker ikke en legekammerat, han tænker adspredelse og aktivering..
Forresten kommer han ud??? Hvis han er indekat har han så altid været det??
aug 2013
Vi har en kattelem som Fabian kan bruge som han vil
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Måske er det blot her om vinteren han ikke rigtig gider at være ude i kulden..
Men en kammerat skal stadig være dit ønske, for det er ikke Fabians ønske, dette betyder ikke at han ikke vil kunne blive bedste venner med en katteven, for det vil han da sikkert, men det er ikke noget han går og savner, han vil blot have noget adspredelse og nogle oplevelser..
maj 2012
maj 2012
aug 2013
Overvejelse af ny killing