2.041 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Tandskifte? Tandskifte?
Vores lille Felix(som jo ikke er helt lille længere) er i gang med at skifte sine mælketænder - eller det vil jeg da tro, da han er 5 mdr nu.
Han har pt dobbelt hjørnetænder og jeg tænker lidt over hvor længe der vil gå før han får smidt sine gamle tænder?
Og hvordan skal det se ud? pt er han ret rød i tandkødet omkring de hjørnetænder og virker lidt øm.
Er det helt normalt eller skal jeg have en dyrlæge til at kigge på det?
0 synes godt om
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
Er de nye tænder lige så store som de gamle ?
Giv ham noget, at tygge i, rå kyllingevinger eller lignende, legetøj hvor han kan gnufle, store bidder som er svære at tygge, og hjælper det ikke, så må dyrlægen hjælpe, du kan måske få lov til,at rokke lidt med dem bare for, at se om de sider helt fast
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 28 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
Jeg prøver at give han noget at gnufle i
Tak for råd
dec 2009
Jeg har prøvet at tage et billede af det, men det er ikke så nemt, når jeg både skal holde ham og tage billedet - og han slet ikke synes det tandkiggeri er sjovt
dec 2009
Så er det jo dejligt at der ved min sædvanlige praksis er den dyrlæge der har speciale i tænder.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.144
2 af mine katte var også længe om det og den ene sagde dyrlægen, at det skal nok komme af sig selv og den anden fik taget 2 hjørnetænder, samme med min datters hund og det jeg har fået, at vide hver gang er , at det kan give tandkødsbetændelse og skæve tænder ( forkert bid) hvis der ikke gøres noget ved de tænder som ikke vil slippe af sig selv.
Tandskifte?