Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat mjaver med en dyb stemme
  • #2   1. mar 2015 Jeg ser din kat er fra slut juni sidste år altså er hun 8 mdr nu, så hvis hun ikke er neutraliseret endnu så vil jeg gætte på at du oplever hendes første løbetid lige nu smiley

• #4   1. mar 2015 det lyder til at damen kan være i løb

• Nanna J
    Nanna J Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #7   2. mar 2015 Nej hun er ikke steriliseret smiley hun har kun mjavet så dybt en gang i dag smiley og jeg synes nemlig at katte mjaver så dybt mere end engang om dagen hvis de er i løbetid smiley det har mine andre huskatte også gjord Som jeg har haft

• #9   2. mar 2015 Katte er meget forskellige, når de er i løb. Især den første løbetid kan være noget mere stille end de efterfølgende.

Jeg har engang fået et hovsa kuld på en pige, fordi hun var i stille løb. Hun lavede ingen tegn på løbetid, før hankatten var på hende. smiley

• #10   2. mar 2015 Det er ikke unormalt at den første løbetid er stille, altså hunkatten ikke er så vokal.

Og at dømme ud fra alder og tid på året samt det faktum at hun ikke er steriliseret så er bedste bud løbetid.

Så jeg ville anbefale at du hurtigst muligt fik hende fixet.

• Nanna J
    Nanna J Tilmeldt:
    feb 2015

#12   6. mar 2015 Jeg er ikke sikker på hun er i løbetid for hun bløder ikke smiley jeg har ikke råd til at få hende steriliseret lige nu da jeg har en stram økonomi smiley hun er ikke ude kat men inde kat smiley

• #14   6. mar 2015 Hvis en kat bløder fra skeden så er hun alvorligt syg og det kan du risikere ved ikke at gøre noget. For gentagne løbetider uden parring kan resultere i livmoderbetændelse.

Hvis ikke man har økonomi til dyrlæge så skal man ikke have dyr. sorry. ...

• Nanna J
    Nanna J Tilmeldt:
    feb 2015

#16   6. mar 2015 Tak for det Berit smiley til jer andre jeg har ikke læst nogle steder at man skal sterilisere katten når den er inde kat smiley man har læst at det er en god ide, men jeg synes ikke at det stresser min kat at hun er i løbetid jeg søger for og aktivere hende så hun ikke bliver stresset over det smiley

• #21   6. mar 2015 Nanna jeg ønsker ikke en diskution med dig over PB, så tager den lige her..
    Jeg har ingen steder indikeret at din kat skulle være syg eller at du ikke skulle tage din kat til dyrlæge såfremt den blev syg.Jeg tror på du vil din kat det bedste, men økonomi er en faktor.
    Men du skrev selv at du ikke havde penge til at få hende steriliseret, og nu er det sådan at man bør vide at når man anskaffer sig en kat så kommer der visse udgifter med i købet, deriblandt udgifter til neutralisering.

Du siger du ikke mener din kat er stresset, og det er den måske heller ikke endnu, hun er jo først lige kommet i løbetid, men det vil blive værre for hver løbetid hun kommer i, og løbetiderne kommer ca for hver 20. dag..
    Og som Solveig skriver så kan det ende med at blive en meget dyr affære at undlade at sterilisere da katten kan blive meget syg med livmoder betændelse.

Du mener at fordi hun er indekat så er det ikke nødvendigt at sterilisere, hmmm ved du at også hunkatte kan begynde at strinte?? Hvad tror du dine naboer siger til katte koncerter klokken kvalme om natten i 5-8 dage ca hver måned?? Ved du at en hunkat nærmest kan sulte sig selv fordi det eneste hun tænker på er at blive parret??

Det er fair at du ikke føler du har penge til sterilisering lige nu, du kan jo ikke trylle, men syntes du skal forsøge at spare de ca 1500 kr op til det over de næste par måneder og i mellemtiden evt give hende p-piller.
    For tænk hvis hun ved et uheld slap ud, så vil hun 100% komme hjem med maven fuld af killinger og det vil blive meget dyrere for dig end at neutralisere hende..
    Eller hvis hun får livmoder betændelse så bliver det også meget dyrere for dig og du har en øget risiko for at miste hende hvis hun få livmoderbetændelse, da det ikke er en ufarlig operation.

• #22   6. mar 2015 Jeg er enig med Heidi. Hunkatte i løb stresser, om man tror det eller ej. smiley

Jeg har stået med en kat, der fik livmoderbetændelse. Det er ikke spor sjovt.

• #25   6. mar 2015 Min venindes sprang ud fra 1. sal, da hun var i løb. Og hun blev først fundet 3 uger efter. Heldigvis var hun ikke drægtig.

• #26   6. mar 2015 beklager men jeg fatter ikke hvorfor man vælger at anskaffe sig et dyr hvis man ikke har råd til det

hvad nu hvis den bliver alvorlig syg ? hvad så?

og helt ærligt. hvor meget har du lige sat dig ind i at have en kat inden du fik den?

et godt råd, start med at lån en masse kattebøger og læs dem. her vil du få en ide om hvordan man virkelig har kat.

jeg springer fra nu. det her er håbløst - fatter bare ikke at folk som endelig ikke har en pind forstand på katte vælger at få en. og så bagefter stille man nogle spørgsmål som man får gode svar på, men fordi man ikke vil bruge penge på katten, ja så har vi andre spildt en masse tid på vedkommende

• #37   6. mar 2015 Vores er 9 måneder, og skal steriliseres på torsdag. Det bliver SÅ skønt smiley Hun er indekat, men som de andre skriver er det stadig vigtig af det ordnet. De stresser, spiser ikke ret meget, og har risiko for sygdomme, fordi der kommer gentagne løbetider uden parring. Vil næsten sige at det er mere synd for en indekat at forblive fertil

• Nanna J
    Nanna J Tilmeldt:
    feb 2015

#38   6. mar 2015 Hvis min kat ender med at blive alvorlig syg tager jeg hende selfølgelig til dyrelæge. For jeg vil ikke risikere og miste hende smiley hun betyder rigtig meget for mig om ikke andet kan jeg afbetale til Dyrelægen hvis Det sker. Hun har også fået sine vaccination som katte skal

• Nanna J
    Nanna J Tilmeldt:
    feb 2015

#44   7. mar 2015 Tak for jeres svar smiley selfølgelig får jeg steriliseret hende inden det er for sent smiley jeg har en veninde hun ventede med at sterilisere hendes kat til den var 2 år smiley men elsker sku min kat rigtig højt smiley og vil gøre det der er bedste for hende smiley

Kommentér på:
Min kat mjaver med en dyb stemme

Annonce