1.114 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Når dyrelægen svigter :( Når dyrelægen svigter :(

Nu har jeg haft den samme dyrelæge siden jeg for første gang selv stod for mine kattes omkostninger, og selvom vi flyttede længere væk, kørte vi stadig det samme sted hen da vi følte os trygge ved stedet. På de seneste år har alt ændret sig der, og det hele er ligesom blevet så fokuseret på penge, og det har fuldkommen mistet den hygge og tryghed, og da jeg skulle hente ferb efter hans kasteration og hun kom ud med den forkerte kat, var det ligesom dråben i bæret der fik det til at flyde over og jeg vidste at jeg ville have en anden dyrelæge. Da min dyrelæge har haft mig som kunde i 10år, så var det ikke synderligt betryggende at hun skulle til at give mig en andens kat med hjem.. Da vores dejlige Kairo blev ramt af en bil, kørte jeg bare til den nærmeste dyrelæge, da det jo skulle gå stærkt, men dyrelægen der desværre måtte aflive Kairo grundet omfanget af skaderne var SÅ ubehøvlet. Jeg var jo fuldkommen brudt sammen da jeg så Kairo ligge der, og jeg allerede da jeg tog hjemmefra godt var klar over at chancen var meget meget lille for at han kom med hjem igen, og ikke bare havde dyrelægen travlt med at lægge an på min svigermor som var med som støtte, men han sagde også direkte til mig at han ikke kunne se at det var noget at blive så ked af, og da beslutningen var taget at han skulle aflives, spurgte jeg om han ikke ville sige til når det skete så jeg lige kunne nå at sige farvel, og så sagde han bare "han er allerede aflivet".. Så nu har vi idag bestilt tid hos en helt ny dyrelæge, til Enzo's kasteration, chip og vacciner og jeg er meget spændt (og en smule nervøs) grundet de uheldige oplevelser. Er der nogle af jer herinde som kender en side hvor folk bedømmer dyrelæger? Jeg ved det findes med menneske behandlere som fx. Fysioterapi hvor jeg fandt min, men jeg tænkte at det ville være rart at hører om andres erfaringer på de steder i nærheden af os.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når dyrelægen svigter :(
  • #1   2. mar 2015 Erj føj smiley !

Det er min største skræk det der smiley .
    Kan du ikke melde ham? Det er da på ingen måde i orden .

• #3   2. mar 2015 Øv for nogle elendige dyrlæger du har været udsat for.. smiley

Jeg håber for dig at denne dyrlæge du har fundet vil genvinde din tillid til dyrlæger..

Dit spørgsmål kan jeg desværre ikke hjælpe med smiley

• #4   2. mar 2015 MIn hest blev for nogle år tilbage skiftevis uren og så rengående i en lang periode, hvor vi i længere tid mistænkte at han havde en sygdom kaldet spat, i sine bagben. Der dannes nyt og uhensigtsmæssigt knoglevæv i haseledet, hvilken gør hesten stiv og uren. Sygdommen er uhelbredelig, men kan forebygges, og nogle heste lever et godt liv med den. Men vi havde vores dyrlæge ude, en ældre mand, som bare lige mærkede lidt på ham og sagde "Ja, det er i hvert fald ikke spat, det der!"
    Vi fik en anden dyrlæge ud, da vi ret hurtigt kunne se at det ikke blev bedre med ham. Han tog røgten og lavede en såkaldt bøjeprøve og det hele, og kunne hurtigt konstatere spat. Så ØV for en dyrlæge ham den første var!! Bruger aldrig ham igen! smiley

• #7   2. mar 2015 Jeg valgte med vilje ikke at nævne navne, da andre stadig kan have gode oplevelser med de steder, men nej det var bestemt ikke et spørgsmål om en fortolkning af hans adfærd, for min veninde var nede med sin kat hos en anden læge på samme sted, og vidnede et par hvis hund der skulle aflives af samme dyrelæge som absolut virkede mere interesseret i at smigre den kvindelige ejer end at udvise forståelse for situationen. Jeg må også lige påpege at da jeg kom ind på klinikken og aftalte depositum var lagt (idet jeg ikke var tilknyttet stedet) skulle jeg stå og komme med alle mulige oplysninger om mig selv imens Kairo lå i kattekassen og skreg, hvor jeg normalt ville mene at man skulle tilse katten først fremfor at have travlt med at registrere en ny kunde. Da jeg kom ind til lægen kiggede han bare ned i kassen og sagde at han så fin ud, hvor jeg måtte bede ham tage Kairo ud og se at han ikke kunne støtte på sit bagparti og holde på sin afføring. Først da fik dyrelægen travlt, men så snart han fik taget røntgen billederne og så at hele hans bækken var knust og ikke stod til at redde (medmindre som han påpegede at jeg havde over 20.000kr) var det som om at det hele var ligegyldigt. Jeg vil helst ikke nævne postnummer da det er byens eneste Dyreklinik, og min veninde har haft gode erfaringer med de andre dyrelæger på stedet. Da jeg skulle have Cutie (min anden killing) havde hun en knude på maven, og jeg ville ikke sige ja til hende før en dyrelæge havde bekræftet at der ikke var tale om noget alvorligt. Der blev jeg ringet op af en kvindelig dyrelæge fra samme sted som virkelig gav sig tid til at forklare mig at Cutie har et meget mildt tilfælde af brok, som ikke skulle skabe nogle problemer på sigt, og præcis hvad jeg skulle gøre, og hvad jeg skulle være opmærksom på. Baseret på hende ville jeg gerne have haft dyrelæge der, men efter den oplevelse med deres mandlige kollega har jeg simpelthen ikke mod på at komme dernede. Hvis man ikke har forståelse for at nogle folk tolker deres kæledyr som en del af familien og derfor kræver en empatisk og forstående tilgang når deres dyr er døende, så skal man ikke være dyrelæge. Nu bygger vi et stort katte voliere til sommer så jeg ikke risikere nogensinde at miste en kat i trafikken igen, men katte kan blive syge og dø på andre måder, og da vil jeg have en dyrelæge kan have forståelse for hvor hårdt det er. Når man har en oplevelse hvor man skal sige farvel til sit kæledyr, så har man brug for at sørge og det er dyrelægens pligt at udføre sit job proffesionelt uafhængigt arten, og give ejeren plads til at sige farvel hvis det er tilfældet. Om der så er tale om et hamster der er ved at dø af alderdom, så kan det have stor betydning for ejeren. Jeg kunne måske have ignoreret hans manglende sociale egenskaber hvis han havde været fokuseret på Kairo, men i netop dette tilfælde fik hverken Kairo eller jeg hvad vi fortjente smiley

• #8   2. mar 2015 Jeg ved ikke om det ikke fremgik i min tekst, men hvad angår anmeldelser var jeg udelukkende interesseret i at finde et sted som andre roser, og ikke for at kritisere. Jeg havde lyst til at konfrontere dem efterfølgende da jeg var vildt rystet, og slet ikke reagerede da situationen opstod. Trods jeg normalt ikke er nervøs for at udtrykke min mening hvis jeg føler mig dårligt behandlet, så tror jeg slet ikke jeg i situationen kunne forholde mig til at det skete på den måde. Det var først da jeg kom hjem at jeg virkelig realiserede han havde opført sig så uproffesionelt. Jeg kunne sikkert have fået en undskyldning, men jeg valgte at begrave det med Kairo og bare aldrig nogensinde komme der igen..

• #10   2. mar 2015 trustpilot.dk

Men, men vent lige et par dage er det galde du vil af med - du er lige nu som der allerede er nævnt meget påvirket

• #12   2. mar 2015 Hvis du fortæller, hvilket postnummer du bor i, kan vi måske bedre anbefale en god dyrlæge nær dig smiley Det nytter ikke meget at anbefale en dyrlæge i Kbh, hvis du bor i Nordjylland smiley

• #13   4. mar 2015 Nej det er klart.. Jeg bor i nærheden af Holbæk, og dyrelægen vi skal til nu med Enzo ligger i Holbæk. Lige nu har de et tilbud i forbindelse med en "stop uønskede killinger" kampagne hvor man for 800kr kan få kasteration, chip, stort killinge check og vaccine, så vi tænkte at så kunne vi se hvad det var for et sted. Med hensyn til den uheldige dyrelæge er der nu 8mdr siden Kairo blev aflivet, og jeg har ikke givet det andre tanker end at jeg ikke gider komme der igen. Så jeg vil ikke sige jeg er mere påvirket end at jeg fandt ud af at der findes gode og dårlige steder, og at det afgjorde at jeg ville finde en ny dyrelæge smiley

• #14   4. mar 2015 Jeg er helt enig Jesper. Derfor dømmer jeg primært udfra de gode anmeldelser, og jeg ser det mest som en ledetråd. Selvfølgelig hvis 30 ud af 40 anmeldelser siger at de fx snyder en for penge, så vil jeg nok undgå det. Hehe.

• #15   8. mar 2015 Trine, der er ingen tvivl om at din oplevelse af det er som du beskriver den her. Men er altså enig med Jesper her. Det kan sagtens være et fortolkningsspærgsmål både fir dit vedkommende og samtlige mennesker der kender dig og har fået historien. Du er farvet af at katten var din elskede kat og hvem du end har fortalt det til som kender dig we farvede af at deres ven eller familiemedlem har haft den oplevelse og regner med at det er den eneste sandhed i denne sag. Selvfølgelig de det. Det er mere end alm. Nemt at udsende et for modtagerens vedkommende helt forkert signal og et signal som slet ikke var tiltænkt. Det er muligt at han lagde an på hende du havde med og det samme med den veninde der. MEN hvem siger at rent faktisk er sådan det forholder sig? Altså at det netop var intentionen?

• #16   8. mar 2015 "Hvem er det du har med?", "ej hun kan da umuligt være gammel nok til at være din svigermor", "hun ser godt nok godt ud".. Jeg forstår godt jeres argumenter og hvordan sorg kan ændre billedet, men her er ikke tale om en indbilsk situation og givet at i ikke var tilstede, og at jeg var, ville jeg foretrække hvis i lod muligheden stå åben at det var sådan det foregik, da det faktisk ikke føles særlig rart at man deler en ubehagelig oplevelse og så folk sætter tvivl til en, når de hverken kender mig som person eller har kendskab til den dyrelæge der er tale om. Jeg kan forstå jeres skepsis hvis her var tale om at jeg kørte heads på personen eller stedet, men jeg vil faktisk helst bare glemme det, og finde mig en god dyrelæge jeg er tryg ved, hvilket mit indlæg jo faktisk handlede om. Ja, jeg er ked af at have mistet min kat, men det var mit kæledyr og ikke en reel person, så nej min dømmenkraft var ikke påvirket så meget at jeg kunne se at manden åbenlyst manglede nogle sociale egenskaber til håndtering af en vigtig del af sin jobbeskrivelse. Jeg synes det var rart med det hensyn der blev vist herinde, at folk spurgte, da jeg i min omgangskreds er den eneste "crazy catlady" og mange folk ikke ser en kat som "noget at blive ked af det over", men baseret på samtalens drejning overtil om min virkelighedsfornemmelse har ladet mig farve situationen og at man ubehagelige oplevelse blot er et udstik af min fantasi, så ønsker jeg vi lader den ligge her.

• #17   8. mar 2015 Jeg er ihvertfald sådan indrettet at jeg skal have begge sider af samme sag før jeg tager stilling til noget som helst af den slags.

Har iøvrigt lige læst din tråd om Kairo:
    R.I.P. Kairo

• #18   8. mar 2015 Jeg har også haft mindre gode oplevelser hos dyrlægen, hvor jeg har været ked af det og har været i tvivl om behandlingen var god nok.. Og det står man jo alene med. Især da jeg startede med katte. Jeg kan godt forstå du er ked af det. I øjeblikket har jeg 3 dyrlæger som jeg bruger alt efter hvad det er katten skal. Det kan godt betale sig at kigge sig godt for. Se hvor mange katte der går gennem klinikken eller om det er mest er hunde f.eks. Og at forberede sig så godt man kan inden et besøg hvilket du jo ikke rigtig kunne, da det var en akut hastesag. Jeg har mest oplevet det sådan at det er noget man lærer med tiden . Jeg kan godt forstå du er ked af det og ramt hvis der har været sådanne bemærkninger som du skriver hvilket også er højst upassende. Man skal selv være skarp og i holde tungen lige i munden når man går til en ny dyrlæge. Jeg håber meget du kommer dig over den grimme oplevelse og finder en god dyrlæge som du kan være tryg ved fremover.

• #19   14. mar 2015 Tusind tak Britt. Ja, det var lidt unødvendigt at folk prøvede at "tage parti" og se det her som mig mod dyrelægen, for de aner ikke hvem dyrelægen er, og jeg forklarede at det var den eneste dyrelæge på stedet jeg ikke brød mig om.. Så jeg tolker det nok bare mere som nogle der så en mulighed for at skabe lidt røre, for jeg kan absolut ikke se hvad de ellers skulle få ud af det når jeg bare taler om at jeg skal prøve en ny dyrelæge på tirsdag og er lidt spændt. Men du har fuldkommen ret i det du siger, og jeg er faktisk også nået frem til at der findes dyrelæger som er god til forskellige ting. Det der betyder noget for mig er at de er dygtige, og at man kan mærke de elsker dyr.. Så føler man sig bare tryg, selv hvis der er dårlige nyheder..

Kommentér på:
Når dyrelægen svigter :(

Annonce