{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

Ragdoll / Hellig birma {{forumTopicSubject}}

Det er nok et dumt spørgsmål, men tillader mig at stille det. Jeg sidder lige og stemmer i de udfordringer er er kommet til siden sidst, og stødte på en mellem en ragdoll og en birma. Nu tænker jeg så, hvad hulen er forskellen på de to racer?????
For jeg synes da sådan at de lignede hinanden de to katte.. Nogen der har en udredning til mig om forskellen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ragdoll / Hellig birma
  • #1   16. maj 2006 Så vit jeg husker rigtigt så er Ragdoll en blanding mellem Hellig Birma og Siameser. smiley

• #2   16. maj 2006 Coulorpoint Perser, er også en blanding, på samme måde som Ragdoll er den blandet sammen. smiley Har desværre ikke min "store kattebog" hjemme, ellers kunne jeg have beskrevet det. smiley

• #3   16. maj 2006 altså i pels og srørrelse er de meget ens men en Hellig birma skal have en hel maske farve, hvide sokker på poterne og kilder på bag benen- og må ikke have plagmager af farve i ders pels ud over de steder (og halen) en ragdoll må have farve sådan lidt over det hele, de behøver heller ikke have en hel maskefarve, men må godt have hvidt iblandt. håber det hjælper.

• #4   16. maj 2006 ja, lidt kan man godt sige

• #5   16. maj 2006 Tilgengæld kender jeg den største forskel på en siameser og en orientaler.. smiley

(Efter hvad jeg har fået fortalt af en opdrætter..)

Orientaleren har aldrig blå øjne, men det har en siameser tit..

• #6   16. maj 2006 Ved godt det ikke var start spørgsmålet, men mere ment som en lille side kommentar, da Stine X skrev det smiley

• #7   16. maj 2006 Okay.. rigtigt mange tak smiley kom bare lidt i tvivl fordi jeg så to katte der lige så ens ud men var hver deres race..

er der nogen der evt. har et link til hvor man kan læse om de forskellige racers temperament og den slags???

• #8   17. maj 2006 Ragdoll er en blanding mellem en langhårskat af ubestemmelig herkomst og en Hellig Birma.
    Ragdollen er større end en Birma, findes i (hvis jeg husker rigtigt) bicolour og colourpoint og mitted.
    Den har de samme dejlige egenskaber som Hellig Birma, nemlig et skønt roligt temperament og er altid hvor dets menneske er.
    Varetegnet for Hellig Birma er de 2 fine kiler på bagbenene, samt de fine hvide handsker og sokker. (disse bringer går hår i hovedet på os opdrættere, for hvis en kat skal være til udstilling, skal disse ting være i orden. Og nej man kan ikke bare tage 2 forældredyr med perfekte sokker osv. og så tro det giver perfekte aftegn på killingerne, for det er ikke tilfældet :mangler en river sig i håret smilie:)

• #9   17. maj 2006 Lone: hehe.. okay mange tak smiley
    Synes begge katte er utroligt flotte! Og jeg er igang med et større projekt der går ud på at overtale kæresten til at vi skal have en mere, så en Birma eller Ragdoll kunne bestemt godt være muligheder smiley

Kommentér på:
Ragdoll / Hellig birma

Annonce