{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.697 visninger | Oprettet:

Planter ( Hjælp ) {{forumTopicSubject}}

Hej Kattefolk smiley

Jeg har undersøgt på nettet hvilke planter der er kattevenlige osv.
Så har jeg kigget på dem og skrevet de planter jeg måske gerne vil have.
Men jeg har nogle spørgsmål:

1: Er der en ( eller flere ) af de planter der er giftige ( selvom internettet siger andet ) ?
2: Der er jo underarter/familier af planter, hvordan ved man om de er giftige eller ikke ? ( f.eks. hvis der fandtes Kaktus Grande, også en Kaktus Micronål )
3: Hvilke af dem er nemme at passe ? Altså .. jeg er ikke van til blomster osv. og har bare besluttet at det var nu smiley . Så en god begynder blomst/plante ? ( nævn gerne flere smiley )

Vi har ikke en altan eller noget , så det hele er indendørs.
I må meget gerne sige til hvis et af dem ikke kan passes indenfor smiley .

Mange tak for at have taget dig tid til at kigge og svare :3

Kommentarer på:  Planter ( Hjælp )
  • #1   3. mar 2015 Hovedregel nummer et:

Kaktus har man under ingen omstændigheder tilgængelige steder med katte i huset.

Lyngen er ikke sådan en man kan have i ret lang tid, det er sådan en dekorationsting man køber og som er pæn i kort tid.

Duftranke ved man ikke om er giftig.

Paletblad/coleus ved man ikke om er giftig

Hjortetakbregne er giftig, ikke meget giftig, men kan ikke anbefales

I linket her kan du se hvilke planter nogen anser for at være de "kattesikre"

http://siamis.com/Helse/kattevenligeplanter.html

• #2   3. mar 2015 Se det er det jeg mener smiley . Der står at kaktus er sikker at have, men du siger noget andet .. hvorfor synes du ikke man skal have kaktus med kat i huset ? smiley .

• #3   3. mar 2015 Jeg har kun orkideer, de er ikke giftige for katte og underordnet det så er mine katte totalt ligeglade med dem.
    De er super nemme at passe, skal bare have vand fra tid til anden, ikke for tit, mine får Max. hver 14. dag og så er de så smukke smiley

• #5   3. mar 2015 Katte kan komme alvorligt til skade med kaktus...derfor smiley

De kan stikke sig på dem og få kaktuspigge i sig, som de får infektion og i værste fald blodforgiftning af.

Og det lyder nok så flot at kaktus ikke er giftige, men de fleste kaktus kan altså have et giftstof i piggene...ikke noget dødeligt eller alvorligt, men nok til at give gener hvis man stikker sig og får det i sig.

• #6   3. mar 2015 en god ting når man har kat er at have kattegræs i huset
    jeg kan selv have julestjerner i fred, hvis bare der er græs i huset

• #7   4. mar 2015 Uh' jeg turde ikke at have Julestjerne o.O smiley .

De der jeg har på billedet er fra: http://siamis.com/Helse/kattevenligeplanter.html

Men som i kan se, er det jo ikke sikkert at de er sikre :3 .

Grund til jeg gerne vil have rigtige planter, er jo fordi at det er godt for luften osv.
    Ellers har jeg også tænkt mig at købe en plastik julestjerne i Ikea smiley .

• #9   4. mar 2015 det eneste jeg ikke tør at købe er grønne planter med spidse blade. for det ved jeg at de vil bide i.
    forårsløg i potter tager vi hellere ikke.
    men vi har da både azala, julestjerner uden problemer
    har da også orkideer

en god plante er "pletter i luften". fin grøn plante som er sød og så kan kattene tåle at spise den.

profilbillede
  • #10   5. mar 2015 Jeg kan også rigtig godt lide "pletter i luften" smiley Den er rigtig piget, men simpel smiley .
    Også den der "hjerteranke" smiley Simpelthen sød smiley .

Jeg har forresten lige modtaget "gaver" fra zooplus smiley , havde købt den der Catit kattegræs-dims , glæder mig til at den gror ud smiley . Må kattegræs egentlig få direkte lys ? ( ved faktisk ikke om solen rammer ind af vinduet, det er vestligt , men tror faktisk bygningen overfor "spærrer" for solnedgangen smiley )

De der Echeveria planter, er det alle katten kan tåle?
    Tænker at det er en planteart ting? Fordi der er så mange forskellige "Echeveria'er" ?

• #11   5. mar 2015 mine kattegræs holder bedst når de står i vindueskarmen - og så dem i det sydelige vnindue - bare de får godt med vand

• #12   5. mar 2015 Skal man vande kattegræs hver dag ? eller hvor tit ? smiley

• #13   5. mar 2015 dem jeg har i vinduerne bliver vandet hver dag, mens dem som står på gulvet hver anden

• #14   5. mar 2015 Ok ^^

Kommentér på:
Planter ( Hjælp )

x