{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.331 visninger | Oprettet:

Kattevenlige planter?? {{forumTopicSubject}}

Håber at kunne få lidt hjælp til dette:0)

Jeg vil meget gerne have nogle potteplanter/stueplanter i lejligheden, men er nervøs for, at Snow går i dem.
Jeg har en listeover hvilke planter der er farlige for katte - den er vist meget kendt. Det er sat et "kors" for hvor giftig planten er og to "bølger" ved de planter, som der er uvished om.

Jeg kikker så på listen og tænker: Hvis planten jeg gerne vil have købt ikke står på listen, er den så okay eller hvad??

Er der nogen, som kan komme med idéer til nogle gode/nemme planter som er "kattevenlige"??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattevenlige planter??
  • #1   7. aug 2008 Tror godt du kan købe de planter som ikke står på listen.

• #2   7. aug 2008 Stuebambus...-men du skal nok regne med misserne æder den smiley

• #3   7. aug 2008 hvede kerner er dem man normalt kan købe i kattegræs bakkerne..

Jeg syntes flere og flere fortæller deres kat ikke gider dem, men de godt gider stuebambus (min er også en af dem XD)

• #4   7. aug 2008 Lis D - jeg har ikke set listen i Det Grønne Blad, jeg har fået den fra Birma-bogen.

Problemet er, at jeg gerne vil have nogle grønne planter - jeg er ikke interesseret i at de skal være spiselige for Snow, men de må heller ikke være giftige.

Julie og Baily - Det var også min første tanke - ville bare være sikker (jeg er lidt af pyndre-mor;0)

• #5   7. aug 2008 De forskellige lister er ikke helt enige om hvilke planter der er giftige, og der findes et væld af planter, der ikke er nævnt på nogen lister. Især kunne jeg godt tænke mig at vide om chokoladeblomst er giftig, (hvilket jeg har en ide om at den nok desværre er). Så nej, jeg tror ikke du kan gå ud fra at planter, der ikke er nævnt er ugiftige.

Jeg har et par palmer (drachaena hedder de vist) og dem har Bjarne da gnasket lidt i uden at blive syg.
    Og så har jeg et appelsintræ, og et paradistræ og nogle rød lykkekløver. Disse planter har mine katte slet ikke vist interesse for smiley

Og så har jeg altid en potte med kattegræs (spiret af hvedekerner) til at stå - og det bliver ædt smiley
    Jeg tror, at hvis kattene altid har adgang til frisk kattegræs (eller stuebambus) at de så vil være mindre tilbøjelige til at gnaske i potteplanter.

• #6   7. aug 2008 Der er Rottweiler bare grådig.. Jeg gav ham stuebambus, og købte kaktusser, for den regnede jeg med han ville lade være i fred..

men nej, den lille måtte rykke ud i køkkenet efter han næsten havde rykket den op af jorden..

den store har han via tandrensning fået piggene af i toppen, og derefter spidst lidt af toppen..

Den er så rykket op i en højde han ikke kan komme..

han har heldigvis ikke fået det dårligt af dem, og begge kaktusser er fint grønne endnu smiley

• #7   7. aug 2008 under meget giftig står der:
    Dansk navn: Julestjerne
    Latinsk navn: Euphorbia pulcherrima
    Del som er farlig: blade/saft

Rottweiler spiste i 2006 både de røde og grønne blade af en julestjerne i løbet af 1 nat..

Han kastede så op resten af natten, og har ikke taget det mindste skade af det..

Så det er åbenbart ikek noget de dør af, (ROttweiler har en sart mave)

• #8   8. aug 2008 Tusind mange tak for alle Jeres svar - det er så dejligt, at man får hjælp herinde med det samme man beder om det:0))

Kommentér på:
Kattevenlige planter??

Annonce