4.331 visninger
|
Oprettet:
Kattevenlige planter?? {{forumTopicSubject}}
Håber at kunne få lidt hjælp til dette:0)
Jeg vil meget gerne have nogle potteplanter/stueplanter i lejligheden, men er nervøs for, at Snow går i dem.
Jeg har en listeover hvilke planter der er farlige for katte - den er vist meget kendt. Det er sat et "kors" for hvor giftig planten er og to "bølger" ved de planter, som der er uvished om.
Jeg kikker så på listen og tænker: Hvis planten jeg gerne vil have købt ikke står på listen, er den så okay eller hvad??
Er der nogen, som kan komme med idéer til nogle gode/nemme planter som er "kattevenlige"??
jul 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 125 Svar: 684
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 34 Svar: 278
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Jeg syntes flere og flere fortæller deres kat ikke gider dem, men de godt gider stuebambus (min er også en af dem XD)
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 115
Problemet er, at jeg gerne vil have nogle grønne planter - jeg er ikke interesseret i at de skal være spiselige for Snow, men de må heller ikke være giftige.
Julie og Baily - Det var også min første tanke - ville bare være sikker (jeg er lidt af pyndre-mor;0)
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg har et par palmer (drachaena hedder de vist) og dem har Bjarne da gnasket lidt i uden at blive syg.
Og så har jeg et appelsintræ, og et paradistræ og nogle rød lykkekløver. Disse planter har mine katte slet ikke vist interesse for
Og så har jeg altid en potte med kattegræs (spiret af hvedekerner) til at stå - og det bliver ædt
Jeg tror, at hvis kattene altid har adgang til frisk kattegræs (eller stuebambus) at de så vil være mindre tilbøjelige til at gnaske i potteplanter.
maj 2007
men nej, den lille måtte rykke ud i køkkenet efter han næsten havde rykket den op af jorden..
den store har han via tandrensning fået piggene af i toppen, og derefter spidst lidt af toppen..
Den er så rykket op i en højde han ikke kan komme..
han har heldigvis ikke fået det dårligt af dem, og begge kaktusser er fint grønne endnu
maj 2007
Dansk navn: Julestjerne
Latinsk navn: Euphorbia pulcherrima
Del som er farlig: blade/saft
Rottweiler spiste i 2006 både de røde og grønne blade af en julestjerne i løbet af 1 nat..
Han kastede så op resten af natten, og har ikke taget det mindste skade af det..
Så det er åbenbart ikek noget de dør af, (ROttweiler har en sart mave)
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 12 Svar: 115
Kattevenlige planter??