986 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

D.k.J.
D.k.J.
Katte: 1 Emner: 9 Svar: 50

Allergi-epidemi Allergi-epidemi

Det jo forfærdeligt, med alle de katteejere der får allergi.

Overvejer en ny kat, efter at have mistet vores gamle,
gennem mere end 16 år. Kigger på katte på nettet.
Der er godt nok mange, der skal af med deres voksne kat pga. allergi.
Jeg har bare meget svært ved at tro på det, det er jo nemt at skille sig af med sit kæledyr, når man bliver træt af det.
Andre der har lagt mærke til denne allergi-epidemi ?.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergi-epidemi
  • #1   15. mar 2015 Der er altid dyr til salg pga allergi. For nogle er det jo nok rigtigt nok, men tror nu desværre også at de fleste bruger det som undskyldning. Både datteren og jeg er allergiske overfor katte, men reagerer ikke længere på vores egne ??

• #3   15. mar 2015 Johh jeg har skam lagt mærke til det også, og sjovt nok så er de fleste af kattene der har fremkaldt allergi i alderen 6 mdr til ca 1 år. Præcis som folk opdager katten er kønsmoden og kommer til at koste penge eller begynder at strinte..

Heeeelt tilfældigt..... Not....

• #5   15. mar 2015 Korrekt læger er hurtige på aftrækkeren, og nogle vælger helt og holdent at lytte på lægerne, hvilket jeg måske også ville hvis det galt et barn.
    Men jeg selv har allergi for kat + en masse andet, det er jeg testet positiv for da jeg var barn, men har siden jeg var 15 næsten altid haft kast uden de store gener, når jeg får symptomer så tager jeg en allergipille og efter kort tid så er de værste symptomer væk, tiden hvor de fælder og der er pollen i luften er værst og så hvis jeg i længere tid har haft underskud af søvn, i dagligdagen er det sjældent medicin er nødvendig.

Men allergi virker til at være en af de hyppigste årsager til salg af en kønsmoden kat - pudsigt nok, og spørger man ind til neutralisering ignoreres det enten eller også er svaret nej smiley

• #6   15. mar 2015 nu har jeg som sagt været på kv i mange år, og har haft mange opringning vedr folk som vil af med deres kat pga allergi
    desværre for folk så har jeg selv allergi, så jeg kender til hvad det er.
    så når folk ringede og sagde at det hastede altså pga allergi, ja så ville jeg da gerne lige hører om hvad deres læge havde sagt.
    for oftes er det nu mest når man ikke længere har daglig kontakt med dyret at allergien bliver alvorlig. vi havde bla hund i over 20 år. har dog altid haft allergi over for den. Men værst blev det da vi kom af med hunden. nu kan jeg slet ikke være i et hus/rum hvor der har været hund

så nej jeg har svært ved at tror på dem. Oftes havde folk jo hellere ikke været hos lægen. så derfor var det jo ikke en hastesag

• #7   15. mar 2015 Allergi for pels er en af de hyppigeste former for allergi, og mange aner ikke de har allergi før de bor sammen med dyret. Jeg har altid elsket hunde, og har arbejdet med hunde en stor del af mit liv, men jeg følte ikke tiden var rigtig for selv at få en. Da min søn var 1år gammel valgte vi en hund fra et internat, og jeg elskede den fra første sekund. Efter et par dage gik jeg rundt og kløede i øjnene, og min næse og hals kildede og efter en uge kunne jeg slet ikke være indenfor sammen med ham. Jeg var helt ulykkelig da vi skulle aflevere ham tilbage, men i forbindelse med min graviditet havde jeg ifølge lægen dannet nogle antistoffer eller noget som har udviklet min allergi. Jeg kan sagtens besøge folk med hunde, så længe jeg ikke får dem helt op i hovedet, eller skal overnatte, så mange render rundt med allergi uden at vide det før de ligesom bor i det.. Min hjerne kan slet ikke acceptere at nogen skulle lade som om de har allergi uden at have det, så det lader jeg lige som om ikke er muligt. Men allergi er i fokus som aldrig før, og desværre ifølge min læge så kan man ikke bare "bide den i sig" og holde ud. I meget få heldige tilfælde kan man tåle en enkelt race, eller en enkelt kat, men i langt de største tilfælde risikere man at blive mere allergisk, og måske ikke engang kan omgås folk der har kat. Så jeg har virkelig ondt af dem, ligesom jeg, der må af med et kæledyr pga allergi. De er igang med at forske i medicin så man kommer af med allergi, men desværre er der ikke meget at gøre indtil da..

• #8   15. mar 2015 man kan faktisk blive vaccineret for allergi - herunder bla hund og kat

det som ts taler om er folk som har haft katten i flere år, for så lige pludselig at finde ud af at de har allergi.
    ja man kan få katten hjem og så finde ud af at man ikke kan tåle den, men det er altså i løbet af kort tid at man finder ud af det. det er en ting, som så er helt ok.
    men man bør altid lige prøve sig frem inden man anskaffer sig et dyr
    vi havde flere familier som kom på besøg bare for at finde ud af om de havde allergi. det var de meget velkommen til. Og et internat er et godt sted at prøve. For her er mange katte på et sted. så har man allergi så skal det nok vise sig.

• #9   15. mar 2015 Ja det var faktisk en god ide. Jeg har ikke så travlt med at finde en kur, efter jeg faktisk fandt ud af jeg bedre kunne lide katte.. Hehe.. Og jeg er helt enig i at det lyder mærkeligt man pludselig udvikler allergi efter flere år.. Det er vidst bare en dårlig undskyldning for ikke at folk giver en dårlig samvittighed når man gerne vil af med sin kat..

• #10   15. mar 2015 Det er rigtig svært at komme af med en voksen kat, og specielt hvis den ikke er kastereret eller noget, så måske lyder historien bag bare mere sørgelig når der er tale om allergi?

• #11   15. mar 2015 Her hjemme blev min kæreste testet for allergi før vi overhovedet anskaffede os et dyr. For han er allerede allergisk over birk og græs så vi ville være sikke rpå han ikke var overfor dyr inden vi fik kat. Lige netop så det ikke blev os der stod med en kat vi skulle af med efter kort tid pga hans allergi.

Han har så senere sagt han måske har en svag allergi overfor katte alligevel for siden vi fik Milo har han ikke rigtigt været af hans medicin smiley Men han ud holder det da og har sagt han ikke vil af med Milo selv hvis han gik ned og fik en ny test der så sagde den var positiv smiley

• #12   15. mar 2015 jeg er da også tit blevet spurgt hvordan jeg kan tåle at have så mange katte (har jo været oppe på 19, og har været daglig på kv i en lang periode). men jeg kan godt tåle kat, men ikke hund.
    og hund og kat er bare ikke det samme smiley

det værste er nok at jeg kan kan tåle støvet fra mine heste. så striglening skal foregå udenfor smiley

• D.k.J.
    D.k.J. Tilmeldt:
    jan 2015

Katte: 1 Emner: 9 Svar: 50
    #13   17. mar 2015 Tak for alle svar smiley .

Kommentér på:
Allergi-epidemi

Annonce