1.482 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Så gik hun i løbetid Så gik hun i løbetid

Jeg skrev for blot nogle dage siden jeg var urolig over Flicka på lidt over et år ikke havde været i løbetid endnu.. Jeg spurgte bla. om hun kunne have været det uden vi opdagede det, og til det er svaret et klart NEJ!!! Hun er fuldstændig ude af sig selv, hun mijaver og klager hele tiden, og det er den første dag... Vi har nu givet hende en p-pille for at stoppe løbetiden, da det vil være synd for hende (og ikke mindst os) hvis hun skal gå sådan i 7 til 10 dage.... Jeg snakkede med dyrlægen i går, for hun virkede som om løbetiden var nær, om vi måtte stoppe hendes løbetid med de p-piller Mille får, dem brugte vi også til at stoppe Milles løbetid dengang hun gik i løbetid...
Det måtte vi gerne, og det priser vi os rimelig glade for i dag *GG*
Ved godt p-piller ikke er den optimale løsning, men muligvis vil vi have killinger med enten Flicka eller Mille om nogle år, men det er alt for tidligt endnu.. dr.dyr sagde at vi helst skulle vente til de er omkring 2 år.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så gik hun i løbetid
  • #1   20. maj 2006 Dyrlægen sagde at vi gerne måtte... Han har trods alt en uddannelse inden for det og må da vide det..

• #2   20. maj 2006 Ok, men jeg stoler på min dyrlæge... Og jeg er ikke ond fordi jeg stoler på min dyrlæge, mener bare at han er kyndig til at vejlede omkring det..

• #3   20. maj 2006 Jo, det kan give en kraftig underlivsbetændelse!

• #4   20. maj 2006 indlægsseddel:

anvendelsesområde:
    Til udsættelse af løbetid hos kat og
    til afbrydelse af løbetid hos kat.

Forsigtighedsregler vedrørende brugen
    ingen.

Særlige advarseler
    ingen.

De dyrearter lægemidlet er bestemt til
    katte.

Så jeg kan ikke se problemet, hvis der var så stor riccisi ved det ville det jo stå skrevet..

• #5   20. maj 2006 Jeg ved ikke om der er forskellige mærker/typer af P-piller, og at man må stoppe en løbetid med nogle - og andre ikke?

Jeg ville ihvertsfald ALDRIG NOGENSINDE give mine katte P-piller, da de alle fremkalder kræft! Jeg kender en kat der er dødsyg af kræft, fremkaldt af P-piller, og kender en anden der fik en masse knuder opereret væk, angiveligt også fremkaldt af P-piller!

Poteklem.

• #6   20. maj 2006 Men ja, krydser fingrer for at der ikke sker hende noget - selvfølgelig!

• #7   20. maj 2006 fingrer = fingre.

• #8   20. maj 2006 mennesker kan jo også få kræft og blodpropper af p-piller og alligevel tager vi dem...
    Som sagt har jeg tiltro til min dyrlæge ved hvad han taler om.. Hvis jeg ikke stolede på ham var der jo ingen grund til at have en dyrlæge...

• #9   21. maj 2006 Rikke: Du behøver altså ikke at lade være med at spise p-piller, bare fordi der har været blodpropper i familien - blodpropper er bivirkninger på p-piller, og somregel er de delt op i sjælden og MEGET sjælden kategori.

Og blodpropper osv er under meget sjælden, så bare rolig smiley

Mht til at give kattene p-piller i løbetid, har jeg også hørt at det er absolut noget man skal holde sig langt fra - men som jeg skrev i en tidligere tråd til Camilla - så er der MEGET stor forskel både både vore egne læger samt dyrelæger, i skal stadig tænke på at mange gør ikke deres arbejde sterilt eller noget.

Så jeg ville nok vælge hyleriet, istedet for at riskikere min kat fik betændelse og blev meget syg, fordi en eller anden sindsforvirret læge/dyrlæge ikke passer deres arbejde

Tina, jeg siger ikke at din dyrlæge er det, men man ser bare så tit efterhånden at det sker - og bla jeg selv og et par af mine venner har været ude for noget af det samme hvor der var andre ting ivejen med enden katten eller dem selv, hvor det til sidst ende med operation eller at katten er død.

Valget er selvfølgelig dit eget, men hvis jeg skal give dig et godt råd, så lyt til de andre .. smiley

Kommentér på:
Så gik hun i løbetid

Annonce