{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

Nu gik det galt. {{forumTopicSubject}}

For første gang i mit liv er jeg blevet angrebet af en fertil kat som gik ind af min dør og overfaldt min kat. Min ene hånd og det ene ben ser herrens ud med dybe flæmger. Er der nogen der kan huske om man skal have pencilin og hvilken slags eller om man skal på skadestuen. Jeg får blodfortyndene så der var blod overalt indenfor. Silla stak selvfølgelig ud og er væk jeg håber ikke hun også fik en tur. Den kat har været en pestilens i 5 år. Jeg kunne ha holdt mig væk men lader ikke min kat blive overfaldet uden at forsvare den.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu gik det galt.
  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #1   12. jul 2022 du skal få en læge til at se på det,jeg vil mene du skal have penicillin.
    er du stivkrampe vaccineret?
    men få hurtigt kontakt til læge.både katte bid og rifter fra kløer er så fyldt med bakterier.


  • Dorte  H
    Dorte H Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 26
    #2   12. jul 2022 Du bør kontakte læge hurtigst muligt - ved kattebid anbefales altid profylaktisk antibiotikabehandling, og selv om det evt. "kun" er kradseskader, ville jeg alligevel få en læges vurdering, især når det lyder til at være dybe flænger.

  • #3   12. jul 2022 Krads er vist ikke så farligt som bid, men når du også er på blodfortyndende, så ville jeg lige få en læge til at se på det smiley

    God bedring smiley


  • #4   12. jul 2022 Jeg har fået en tid ved lægen fik lov til at vente til i morgen formiddag da vores egen læge har ferie. Det var et rent blodbad og blødte i flere timer. Sikke et kaos . Der skete heldigvis ingenting med Silla smiley Nu anmelder jeg dem. Den har været en pestilens i 5 år. Det var måske lidt min egen skyld. Jeg skubbede til den med en kost og den kat bakker eller går ikke før den for vand. Da jeg så vendte mig for at hente vand sad han i mit ben to gange hvor jeg jo måtte tage ved ham med hånden. Der er enkelte bid i hånd og fod . Jeg har skyllet med klorhexidin og saltvand. Jeg tænker lægen renser det i morgen. Jeg er nummer to den kat har angrebet . Nu for politiet billeder så jeg håber de gør noget. Ejeren er umulig at tale med.

  • #5   12. jul 2022 Du bør faktisk til læge idag, det drejer sig om timer, før de ikke kan nøjes med forebyggende behandling, og med dit helbred så bør du afsted hurtigt.
    Håber alt går godt, og ja der er intet andet at gøre end, at anmelde den kat!


  • #6   12. jul 2022 Sikke noget smiley Godt du anmelder. Det er du nødt til.
    Er helt enig med Jette i, at du bør til læge idag.
    Er du stivkrampevaccineret? Ellers skal det faktisk gå lidt hurtigt, har jeg hørt, og så kan det absolut ikke vente til imorgen.
    God bedring med dig smiley


  • #7   12. jul 2022 Det er faktisk begyndt at gøre ret ondt i benet. Ih det er irriterende. Det var jo lægen der sagde jeg kunne vente. Måske aner de ikke en pind om kattebid. Jeg læste selv helst inden 6 timer. Det er mest mit ben der gør ondt. Så må jeg jo en tur på skadestuen.

  • #8   12. jul 2022 smiley

  • #9   12. jul 2022 god bedring smiley

    godt at du tager på skadestuen.har prøvet det flere gange
    og godt at du melder det til politiet. så må de hold deres kat på egen grund


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #10   12. jul 2022 Godt du tager på skadestuen, jeg fik selv et katte bid, for flere år siden, som var ved at gå til blodforgiftning.

    Så godt, at der bliver set på det, rigtig god bedring smiley


  • #11   12. jul 2022 Hvis jeg kun lytter til den reptilt tænkende del af knoppen, så kunne jeg godt have en fantasi om at sådan en kat defilerer forbi, mens jeg er ved at grave et hul i beddet med min drænspade.......

    Men godt at du har besluttet at anmelde det. En ting er at katte besøger vores haver og holder musebestanden (og til en vis grad også fugleungebestanden) nede. Men angreb og med de skader du nu har fået, skal bare standses. Håber du holder ved beslutningen.

    Bakker helt op om at det er en rigtig god idé at tage på skadestuen. Rigtig god bedring.

    ......og der kommer vel en lille opdatering?

    smiley


  • #12   13. jul 2022 Tak for jeres hjælp og svar. Nu har jeg fået både stivkrampe og pencilin. Især min hånd er ret hævet og øm.
    Ja, jeg har meget tit ønsket den kat hen, hvor peberet gror. Selv om jeg har hegn og hele tiden holder øje med den er det træls man på 5 år alligevel skal være på vagt konstant. Der kan godt gå uger imellem den laver ballade men så pludselig er den her og skal slås eller hopper ind af vinduet, hvis man glemmer at sætter gitter for. De små hunde tæver den også. Jeg har aldrig gjort andet end at kaste vand efter den udenfor. Det kan man jo ikke inde i stuen.
    Jeg er lidt i tvivl om at silla alligevel har fået nogle dask men så må vi jo afsted til dyrlægen. Hun har ar på hornhinden fra gammelt slagsmål med den .
    Jeg tror selv damen mest har den kat fordi hun så kan lave nogle killinger uden stamtavle.
    Min ene søde nabo som også fik flået armen af den kat under næsten samme omstændigheder, var veninde med hende. Hun tog katten under armen, da der var faldet ro over gemytterne og gik over til hende og sagde se hvad din kat har gjort. Svaret var, har du beviser. De er så ikke veninder mere. Nu sætter jeg vildt kamera op og går rundt med min mobil på mig, hvis det skulle være sådan at man ligefrem skal filme at man bliver angrebet . Men politiet har fået billeder af min hånd og benet. Så jeg håber det er nok.


  • #13   13. jul 2022 Jeg håber sørme, du heler hurtigt smiley og godt du har meldt den, så kan i vel samle klagerne sammen, så hun kan blive belært om, at katten er hendes ansvar, og hun skal holde den bag hegn, og kan det ikke lade sig gøre, så må den aflives…
    Hvis det var en hund, så havde det allerede haft konsekvenser, og der havde været en forsikring, som skulle betale for svie og smerte, og eventuelt også for tab af løn.
    Måske kan du få hjælp af din egen forsikring??


  • #14   13. jul 2022 Amoxicillin med clavulansyre efter kattebid

  • #15   13. jul 2022 hvis katten er fetil, så overvej om hvis det sker igen at snuppe katten og aflevere den på internat.
    så må de overtage den kamp,
    altså hvis politiet ikke gør noget
    har selv arbejdet på kv og vi gjorde det nogle gange. Nogle gange hjælper det bedre hvis der er nogen faglige som "skælder ud"
    om ikke andet så kunne han blive neu,og mærket


  • #16   14. jul 2022 Åh nej smiley hvor synd for dig. Sikke da en pissetræls situation med den kat og katteejer smiley

    GOD BEDRING!

    Det var forhåbentlig amoxillin du fik?...


  • #17   14. jul 2022 Jeg vil lige korrigere min egen fortælling . Hun havde ikke taget katten under armen hende der også var flået. Hun gloede på mig som om jeg var åndsvag da jeg sagde en annden ven havde fortalt det. Men ellers er alt korrekt. Jeg talte med hende i går og hun sagde hun gerne ville støtte, hvis det blev muligt. Men man kan jo kun klage på egne vegne. Jeg tør ikke tage den kat op. Bare man går forbi hvæser den. Jeg håber politiet tager det alvorligt.

    Jeg har fået primcillin . Jeg ringer til lægen i morgen og hører om det ikke er Amoxicillin med clavulansyre jeg skal have . Der hvor den har bidt mig ser det herrens ud flere steder på hånd og ben. Rødt, varmt og hævet.

    Anja. Hun vil da ikke neutralisere ham. Hun solgte killinger sidste år fra ham lidt billigere end en racekat. Det har hun gjort i mange år. Giver de så ikke det rigtige resultat med hensyn til killingerne bliver han katten solgt videre.


  • #18   14. jul 2022 Hun vil da ikke neutralisere ham. Hun solgte killinger sidste år fra ham lidt billigere end en racekat. Det har hun gjort i mange år. Giver de så ikke det rigtige resultat med hensyn til killingerne bliver han katten solgt videre.

    Det er jo grotesk!
    Hun har ikke kærlighed til katten.


  • #19   15. jul 2022 Jeg føler med dig og håber virkelig, at du kommer dig hurtigt over det!

    Måske er primcillin ligeså godt (jeg aner det ikke), man skulle jo tro, at læger var opdaterede på bidsår- og skader. Men jeg kan huske, at der før har været eksempler på, at nogen, der var blevet bidt, måtte debattere med lægen for at få rette antibiotika. Og jeg husker, at nogen havde kopieret en kort og præcis skrivelse fra Rigshospitalet vedrørende amoxicillin ved kattebid. Det nærmeste jeg kan google frem nu, der ligner, er dette :
    https://www.ddd.dk/media/2887/kattebid-folder-2018-ver-2-0.pdf

    Og så fandt jeg dette https://ugeskriftet.dk/videnskab/bidsar-fra-hunde-katte-og-mennesker . Det er fra 2021, så man må formode, det står til troende.

    afsnit fra artiklen:
    "Ved antibiotikaprofylakse er det vigtigt at have kendskab til normalflora i dyrs/menneskers mundhule [2]. Vi anbefaler på baggrund af denne phenoxymethylpenicillin som førstevalg til behandling af bidsår med tillæg af dicloxacillin ved menneskebid [18-21]. Dette er anbefalingen ved både antibiotikaprofylakse og empirisk behandling af infektion, indtil dyrkningssvar foreligger [20]. Alternativt kan der behandles med amoxicillin/clavulansyre, som ligeledes dækker de fleste bakterier i mundhulen hos mennesker, hunde og katte [1, 8, 9, 10, 13, 21, 22]. Statens Serum Institut foreslår profylaktisk behandling med amoxicillin/clavulansyre, men i kombination med metronidazol [1]. Ved infektion afhænger behandlingstiden af typen af infektion, og hvor en uges behandling er nok ved simpel hudinfektion, skal man helt op på 3-4 ugers behandling ved de alvorligere, men også sjældne, infektioner som f.eks. osteomyelitis og septisk artritis [8]. "


    Og igen: Rigtig GOD BEDRING!


  • #20   15. jul 2022 Almindelig penicillin er langt fra altid nok desværre. Jeg kender flere, der har været indlagt og opereret pga kattebid. Det er så farligt, fordi hullerne lukket sig hurtigt og kapsler bakterierne inde.

    Jeg har kun en gang kunne nøjes med almindelig penicillin. Da blev jeg bidt af en killing, og sårene var derfor ikke så dybe


  • #21   21. jul 2022 Lægen vil ikke give mig det pencilin som i har anbefalet. Nu fik jeg taget skrab og fik noget Azithromycin og skal holde benet i ro . Jeg håber så det hjælper. Min ben ser stadigvæk herrens ud og jeg er stadigvæk ret hævet neden under de bid jeg fik.
    Jeg skal da love for i har ret i at de kattebid ikke er noget at spøge med og det er med at komme til lægen omgående.


  • #22   21. jul 2022 "og det er med at komme til lægen omgående".
    Ja ..... og så må man da håbe, at det er en læge, der tager bidsår alvorligt.

    Bekymrende, at det ikke er en selvfølge, at kattebid behandles optimalt fra start smiley . Jeg synes det må være slemt nok "bare" at være blevet BIDT smiley overhovedet. (Ja, trods jeg - 7,9,13! - aldrig er blevet bidt, har jeg decideret bidfobi), og ville slet ikke kunne holde ud, hvis pinen og bekymringerne skulle risikere at trækkes i unødig langdrag pga. lægens enten uvidenhed eller tilbageholdenhed med antibiotika.
    Vist er det da fornuftigt og vigtigt, at læger holder igen med midler, der kan øge resistens, men i tilfælde, hvor der er overhængende fare for alvorlig infektion - som der er ved dybe kattebid - så er det vel netop, at de bredspektrede midler kan (bør) bruges....

    Google siger at Azithromycin er bredspektret, så det må da hjælpe! Det håber jeg virkelig! Jeg synes godt nok, det er synd for dig smiley , og håber, at det trods alt går bedre med i det mindste nogle af sårene nu.


  • #23   11. aug 2022 Lige en opdatering med hensyn til forløbet hos politiet efter jeg blev bidt. Man får åbenbart en bøde, hvis ens kat bider et menneske. Ud over man så også kan søge erstatning . Politiet kan ikke forlange at katten holdes inde efter hvad betjenten sagde. Underligt nok når det jo drejer sig om personskade. Men fremover kan ejeren af katten så få bøder igen og igen, hvis man ellers har foto dokumentationen i orden. Jeg giver ikke meget for den katte lov som jo tydeligvis er forældet. Hvorfor ikke løse problemet ved at katten holdes på egen grund. ? En bøde til ejeren for da ikke en kat til at lade være med at gå ind i andres haver og huse. Den er da nok ligeglad.

  • #24   11. aug 2022 Britt: Generelt skal man jo holde katten på egen grund. Sådan er loven. Det er faktisk ikke lovligt at have udekatte, som mange mennesker har dem i dagens Danmark. De SKAL blive på egen matrikkel smiley

  • #25   11. aug 2022 Hippie med Indie - Bob. Vi bliver ikke uenige om det burde være sådan. . Så kender politiet åbenbart bare ikke loven. Nu har jeg talt med to personer efter anmeldelse fremvist billeder af slemme bidskader . De syntes også selv det så slemt ud. Ejeren af katten får en bøde. Jeg kan jo kun referere til hvad der er sket i mit tilfælde. Hvis ikke politiet kender loven er det da lidt foruroligende.

  • #26   11. aug 2022 Hvis jeg var dig, så ville jeg finde hvor det står i loven, og præsentere det for Politiet. Så MÅ de da gøre noget smiley

  • #27   17. sep 2022 Forhåbentlig er sårene helet nu?....

Kommentér på:
Nu gik det galt.

Annonce