3.163 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Kaya J
Kaya J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Amputeret penis Amputeret penis

Hej med jer.

Jeg har en dejlig, langhåret, kastreret hankat ved navn Gysse. Jeg havde lagt mærke til at han nogle gange knurrede, når han vaskede sin tissemand, men ellers var der intet med ham. Og han spiste og drak og besørgede som han skulle. Onsdag gik han i bakken og jeg kunne se at det gjorde virkelig ondt på ham. Jeg blev straks bange for om han havde urinkrystaller, så da han hoppede af bakken, tjekkede jeg gruset. En kæmpe tissetår. Pyha, så var jeg beroliget. Men torsdag hen under aften begyndte han igen at knurre, når han vaskede sig. Og fredag morgen kunne han ikke tisse. Jeg ringede dyrelægen og skulle bare komme med det samme. Hun lagde ham i halv narkose, så hun kunne føre et kateter op og få ham tømt ud. Da hun ville trykke hans tissemand ud, løb der simpelthen grus ud af den. Og han skreg selvom han var bedøvet. Vi var tre til at holde ham, men dyrlægen kunne simpelthen ikke få kateteret op. Så vi blev henvist til hospitalet. Her ville de lægge ham i fuld narkose, skylle ham igennem og så se om der også var sten.

Dyrlægen ringede et par timer efter. Blodprøven var fin og nyretallene ligeså. Det ene var let forhøjet, men ikke noget slemt. Det slemme var at de heller ikke kunne få kateteret op. Han var helt blokket til. Så de måtte skære hans bug op og tømme ham den vej. Og nu er hans eneste mulighed at få penis amputeret.

Så nu ligger han på hospitalet med opskåret bug og bliver tømt to gange om dagen. Det er 65 km væk så jeg kan ikke engang være der. Han skal have tissetrolden amputeret på tirsdag, for det vil blive alt for dyrt, hvis de skal gøre det nu. Regningen lyder på næsten 20.000,- så selvom det er hårdt at han skal vente, har jeg intet valg. Og dyrlægerne er søde til at ringe to gange om dagen og fortælle hvordan han har det.

Jeg ringede til min egen dyrlæge og fortalte hvad der er i vejen og hvad der skal ske. Hun havde frygtet det, men sagde at når det nu endelig skal være, er det faktisk godt for ham, at den kommer væk. For så vil han ikke få problemer i fremtiden, da han selv vil kunne tisse gruset ud, hvis der skulle komme noget.

Er der nogen herinde som har en mis med amputeret tissetrold, som vil berolige mig??

Nøj jeg har det skidt. Knus herfra.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amputeret penis
  • #1   4. apr 2015 Hold da op, det er da noget af en omgang - stakkels mis, krydser fingre og håber på det bedste for jer! smiley

• #2   4. apr 2015 Nej det hr jeg sikke et held ikke oplevet med mine drenge :-0
    Så længe det ikke er for meget for katten og kan give ham flere gode år er det vel ok.
    Jeg valgte fra, at udsætte min ældste kat for mere, sidste sommer, men han var 9 år og havde flere helbreds problemer.
    Jeg håber det går godt med ham smiley

• Kaya J
    Kaya J Tilmeldt:
    apr 2015

#4   4. apr 2015 Nej du spørger ikke dumt. Det var også det første jeg spurgte om. Men så kommer han til at tisse som en hunkat. Hunkattens urinrør stikker også ud. Det er derfor de stort set aldrig har problemer med sten og grus. Deres urinrør er bredere og de kan derfor selv tisse det ud. Det samme sker, når hankatte får amputeret penis. I følge alle tre læger jeg nu har talt med, er prognosen at han bliver 100% rask igen. Men hold op hvor er det hårdt.

• #5   4. apr 2015 Jeg har hørt og læst om det. Jeg har endnu ikke oplevet det på egen kat. Det er en kompliceret operation, men det kan være den eneste løsning. Held og lykke med det!

• #6   4. apr 2015 Her kan du læse lidt om operationen, hvordan den måske kan undgås ved hjælp af diætfoder - men det lyder, som om det måske er for sent til diætfoder... http://www.aabyhoejdyreklinik.dk/portfolio/mad-som-medicin/

• Kaya J
    Kaya J Tilmeldt:
    apr 2015

#7   5. apr 2015 For Gysse er amputation eneste udvej. Han har aldrig fået andet end diætmad til neutraliserede katte, endda købt hos netop Åbyhøj dyreklinik, så synes godt nok de lover mere end de kan holde, med den artikel.

• #8   5. apr 2015 Det foder, der nævnes, er specielt til urinvejene - uanset om katten er kastreret eller ej smiley
    Det interessante i artiklen, synes jeg, er den meget korte forklaring på operationen smiley

• Kaya J
    Kaya J Tilmeldt:
    apr 2015

#9   5. apr 2015 Jeg ved det. Er det han får. Og altid har fået. Han er jo desværre ikke min første kat, med urinvejskrystaller. Men da ikke kastrerede katte stort set aldrig har problemet, er det de kastrerede som er målgruppen for foderet. Jeg synes artiklen er direkte usmagelig og har tænkt mig at ringe til Åbyhøj på tirsdag og fortælle dem det.

• #10   5. apr 2015 Her er en amerikansk case story, om en kat der får foretaget operationen. Jeg synes, den er interessant. Det er tydeligvis en meget sjælden operation. https://books.google.dk/books?id=nesxqzmdiCYC&pg=PA224&lpg=PA224&dq=kat+amputere+penis&source=bl&ots=kL54HIn9nF&sig=IYlLOchbqwSfNSLWFDzOjkYBUdk&hl=da&sa=X&ei=2GUgVZbXEYKuswHn9oGADg&ved=0CCIQ6AEwAg#v=onepage&q=kat%20amputere%20penis&f=false

• #11   5. apr 2015 Det eneste der i mine øjne, kan hjælpe på urinvejsproblemer er vådkost og råt, netop fordi det indeholder vand, og katten er skabt til, at fange dyr med 70-80% vand, og er ikke drevet af tørst, så de fleste katte drikker ikke nok.
    Din historie bekræftgier det bare for mig smiley
    Men godt din kat nu bliver hjulpet smiley

• Kaya J
    Kaya J Tilmeldt:
    apr 2015

#12   5. apr 2015 Jeg har fået en beroligende besked fra en kvinde herinde hvis to katte begge har fået amputeret penis. Det hjalp mig smiley for uha hvor er det hårdt.

• #13   5. apr 2015 Har ingen erfaring med det, men hvor lyder det bare som en barsk omgang! smiley
    Stakkels missekat, jeg ønsker god bedring til ham smiley

• #14   5. apr 2015 Jeg har tilgengæld erfaringen med det. Vores Maine Coon, Nimbus har dels lidt af urinvejsinfektioner, dels et smalt urinrør, så det er en rigtig kombi af uheldigheder. Så jeg tog beslutningen at få lavet en penisamputation, da det ellers ville betyde gentagende besøg hos dyrlægen for at få lagt kateter + at Nimbus forsat havde mange gode år at leve i (han var 6 år på det tidspunkt).

Det er simpelthen den bedste beslutning, jeg har taget og operationen har været alle pengene værd. Jeg gav 5000 kroner sidste april for det hos Dyrlægehuset i Kolding, der også tilbyder en Hjertekonto (afdragsfrit lån). Jeg synes i hvert fald at succesraten har været stor i Nimbus' tilfælde.

Dagene efter operationen er ikke sjove, og der kan komme blødninger i bugen, men heldigvis var Nimbus' dyrlæger forstående og jeg kunne altid ringe til dem, hvis jeg var i tvivl. Jeg måtte eksempelvis også ringe til dem søndag eftermiddag (han blev opereret fredag), da jeg blev lidt "pyller" pga. blødningerne i bugen, men jeg var gennem hele forløbet i gode hænder.

• #15   6. apr 2015 Min mor kat fik det gjort for MANGE år siden uden komplikationer og senere problemer.

Held og lykke!

PS: Det undrer mig lidt, at din dyrlæge ikke kunne tømme blæren udefra med en kanyle gennem bugen. På den måde tages en steril urinprøve, og katten mærker det næsten ikke. (Jeg har selv fået det gjort).

• Kaya J
    Kaya J Tilmeldt:
    apr 2015

#16   6. apr 2015 Maibrit og Mega ?? tusind tak for jeres svar. Dét var lige den slags, jeg trængte til at høre.

Gysse er 4 år og det er første gang, han har problemet. Men når det sker, trods foder som skulle modvirke, ville det helt sikkert ske igen og igen. Nu havde jeg intet valg, da tissemanden ikke kan reddes, men min egen dyrlæge sagde til mig at det ofte giver det bedste resultat, når man har en struvit kat. Og Århus Dyrehospital er eksperter på området, så jeg er nu sikker på at operationen i morgen går godt smiley

• #17   6. apr 2015 En rigtig god idé er også at supplere med rigeligt vådkost (LUX fra ALDI er pengepungsvenligt) hvis du ikke allerede gør det i forvejen.

• Kaya J
    Kaya J Tilmeldt:
    apr 2015

#18   7. apr 2015 Så ringede dyrlægen med gode nyheder smiley de havde fået kateteret op her til morgen, så de vil ikke amputere alligevel. Jeg er en meget glad dame.

• #19   7. apr 2015 Det lyder godt smiley

• #20   7. apr 2015 Jeg håber virkeligt, at han får det godt også i fremtiden smiley

• Kaya J
    Kaya J Tilmeldt:
    apr 2015

#21   7. apr 2015 Tusind tak skal i have smiley 4 dage med smertestillende og stennedbrydende midler havde udvidet vævet i hans penis, så da de lige ville prøve inden de lagde ham i narkose i dag, smuttede kateteret lige ind. Så jeg får ham hjem om 2 dage. Juhuuu ??

• #22   7. apr 2015 Dejligt, men vær obs på, at det hurtigt kan ske igen. Vi havde i første omgang Nimbus til dyrlæge, hvor de også kunne afhjælpe problemet ved brug af et kateter. En måned efter kom vi tilbage med samme problemstilling hvortil, at vi valgte at lave en mere permanent løsning.

• Kaya J
    Kaya J Tilmeldt:
    apr 2015

#23   7. apr 2015 Ja. Jeg har desværre selv en del erfaring på det område. En af mine bamser var indlagt 4 gange på et år. Så man skal virkelig være obs. Men Gysse skal have et pulver drysset over sin mad hver dag. Har glemt hvad det hedder, men det gør urinen så sur at stenene ikke kan udvikle sig.

• #24   7. apr 2015 Supplerer du også med vådkost? Min erfaring er i hvert fald at det virker langt mere effektivt såfremt, at katten kan lide den slags. smiley

• Kaya J
    Kaya J Tilmeldt:
    apr 2015

#25   7. apr 2015 Han hader vådkost. De andre får royal canine poser som supplement, men han rører det aldrig. Så han får leverpostej.

• #26   7. apr 2015 Ideen med vådkost er at få lokket ekstra væske i katten smiley Har du prøvet dig frem med Felina Porta eller Cosma eller Smilla?

• Kaya J
    Kaya J Tilmeldt:
    apr 2015

#27   8. apr 2015 I know men han er god til at drikke vand ?? direkte fra hanen.

• #28   8. apr 2015 Det er godt - men de fleste katte drikker ikke nok vand. Urinvejsproblemer kan "skylles væk" med ekstra vand smiley

• #29   8. apr 2015 Har du overvejet en vandfontæne, så han altid har adgang til rindende vand?

• #30   8. apr 2015 Jeg ville for alt i verden, aldrig nogen sinde give leverpostej på fast basic til min kat, det er menneskemad og ikke kattemad smiley

Med al den forskellige slags vådfoder der findes må det være muligt at finde noget der er bedre end Rc og leverpostej.

Jeg har selv en møg kræsen hunkat der ikke spiser tørfoder overhovedet - hende har det da været muligt at finde vådfoder til - gennem gentagne forsøg med alt muligt smiley

• #31   8. apr 2015 Alt nyt kræver tilvænning. smiley

• #39   2. jun 2017 Kan se at dette er en forholdsvis gammel tråd, men må jeg spørge hvilke dyrlæger du var i kontakt med Kaua, ift. den omtalte operation. Kan fornemme at det ikke er noget alle durllger udfører ??

Kommentér på:
Amputeret penis

Annonce