1.820 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 55 Svar

Kat som tisser i alt Kat som tisser i alt

Jeg har en kat som tisser det mest mærkeligste steder jeg har en mistanke om at hun måske har blærebetændelse fordi det ser ud som om det er et uheld hver gang hun gør det jeg vil gerne prøve og høre andre om i har prøvet det samme fordi at jeg vil gerne prøve at finde ud af hvordan man for en test på blærebetændelse fordi jeg har også 6 katte så jeg kan ikke bare tage en tisse torv og få testet på den måde og om det er måske er på en anden måde man kan få det gjort hos dyrlægen eller noget lignende

Og takker med det sammen ,

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat som tisser i alt
  • #1   11. apr 2015 Man henter en pose plastikkugler hos dyrlægen.
    Så lukker man katten ind i et rum for sig selv evt. på badeværelset.
    Hælder plastikkuglerne i en killingebakke og håber på, at katten gider tisse i den.

Når den så har tisset i bakken, er der en pipette med, som man suger urinen op med, og så kommes den i et rør, som også følger med sættet.
    Og så smutter man prøven ned forbi dyrlægen.

Og kan man ikke få katten til at ligge en urinprøve frivilligt, så kan dyrlægen stikke en nål ind og tage en.

• #2   11. apr 2015 Oka mange tak ,

• #4   11. apr 2015 Ja bilvet hun for 2 år siden ,

• #6   11. apr 2015 Ja jeg ringer til dyrlæge på mandag men kan en kat har men mærke på maven lidt hårdt når man har blærebetændelse. ???

• #8   11. apr 2015 En kats mave skal føles blød. Føles den hård kan katten have diarré.

• #9   11. apr 2015 Lige til info blærebetændelse er utrolig smertefuldt også for katte.

Jeg har pt. en under behandling.

• #10   11. apr 2015 Hende's maven er som den altid er , og jeg er ikke urolig for hende , vis hun bare tisset i bakke så ville jeg sig hun har det fint , men mente vis jeg taget lidt hårdt på hendes mave om en kat ville ha det vis hun havde blærebetændelse ,

• #12   11. apr 2015 Den er ikke hård , jeg mente vis jeg taget hårdt på hendes mave og det er hun ligeglad med , hendes mave som den altid er

• #13   11. apr 2015 Jeg sagde vis hun tisser i bakke så ville jeg sig hun har det fint men det gør hun ikke , det er kun derfor jeg tænker på om hun kan ha blærebetændelse eller hvorfor skulle hun ikke tisse i katte bakke

• #14   11. apr 2015 Katte er eminente til at skjule smerter. Min han viste heller ikke, at han faktisk både havde blærebetændelse og krystaller i urinen.

• #15   11. apr 2015 Undskyld jeg er ordblind

• #17   11. apr 2015 hun tisser ikke i katte bakke Mener vis hun havde tisse i katte bakke så ville jeg sig hun har det fint ,

• #19   11. apr 2015 Oks jeg tænker over det ,

• #22   11. apr 2015 Sådan er det ikke , jeg skal bruge ca 5000kr den 13 maj , til dyrlæge , jeg kan ikke få nogle til og kører lige nu og jeg er usikker om hun har det og jeg vil gang til en af mine dyrlæge som jeg er sikker på , og jeg har en smert pille til katte ,

• #23   11. apr 2015 Nu har jeg en kat som har haft blærebetændelse flere gange, katten har ikke smerter ved berøring, eller det udviser den normalt ikke i hvert fald..
    Men desværre er symptomerne på blærebetændelse og krystaller i urinen nærmest ens, så om det er det ene eller det andet (eller begge dele) kan der ikke spås om, kun prøven vil sige dette..
    Jeg syntes at du ska se om ikke du kan kontakte din dyrlæge i morgen og forsøge at få lov at hente sådan en urinprøve kit, så du kan få indleveret sådan en prøve tidligt mandag morgen..

Du skriver du har smertestillende til katten, det syntes jeg du skal give hende, det har min dyrlæge altid rådet mig til indtil jeg kunne indlevere en prøve, så slap katten for DT største ubehag..

Vil i øvrigt lige tilføje at min kat altid har tisset i kattebakken når hun har haft urinveje lidelser..

• #24   11. apr 2015 Jeg tænker hun kun kan ha blærebetændelse fordi hun ikke tisser i katte bakke , og fordi ellers ved jeg ikke hvorfor hun ikke tisser i katte bakke ,

• #26   11. apr 2015 Der kan nu være andre årsager end blærebetændelse, så få det nu tjekket, så du enten kan bekræfte mistanken, eller udelukke den og stile efter anden årsag hvis det ikke er urinvejslidelse der er årsagen..

• #27   11. apr 2015 Gør jeg på mandag hos en af mine dyrlæger , jeg har prøver dårlig dyrlæge så prøver kun og bruge mine dyrlæger ,

• #29   11. apr 2015 Så troede det , hvorfor tror du det ,

• #31   11. apr 2015 Så tro det om mig , jeg har ikke mange penge men vis det går galt med penge jeg ikke har flere så ringer jeg bare til min mor og få penge af hende og hvorfor skulle jeg så bruge så bruge så mange penge på mine katte som jeg gør, jeg var hos dyrlæge for 1-2 mdr siden på en søndag , så penge er jeg ligeglad med men jeg kan ikke li og gå til dyrlæge jeg ikke kender , jeg har mistet en hund på det , og jeg tror kun hun kan ha blærebetændelse fordi hun ikke tisser i katte bakke og jeg har set mere om blærebetændelse på nettet så jeg er ikke sikker på hun har blærebetændelse og og hvorfor skulle jeg så bruge ca 5000kr på mine katte den 13 maj og hvorfor har jeg så 4 af mine forsikring , og hun er en af dem , og de andre 2 kan først bilve forsikring når de er øremærke , undskyld men fat det. Det er ikke om penge men om og miste et dyr , jeg er bange jeg få fat i en dårlig dyrlæge , men bare tro jeg er en dårlig katte mor og tænker kun på penge ,

• #34   11. apr 2015 Det er fint nok du mener det med penge og min mor oka , men med og kom med det er uansvarligt at katte er på taget , det er det ikke og mine katte elsker det og er tryg på taget og de kender ikke andet , og det har været sådan i 4-5 år nu ved to er mine katte , og 2 år med en af mine katte og så ca 1 uge med de 3 andre katte , dem som kender mig og kender mine katte og som kender katte og selv har katte mener ikke det er uansvarligt ,

• #36   11. apr 2015 Det gør hun eller ikke som sådan men vis det skulle gør helt galt , jeg kan ikke job så jeg få førtidspension,

• #38   11. apr 2015 Hvorfor er det uansvarligt , det er det samme vis de er op i rigtigt høj træer ,

• #41   11. apr 2015 Det er et stor tage og de kan godt taget fat i taget , og de elsker det , og de ser ikke utryg ud eller usikker ud , og de vil for det mest heller ind ved og gå på taget end og gå med mig ind af dør ,

profilbillede
  • #43   11. apr 2015 Jeg har smertestillende som jeg vil gik hende men hun sover og er helt væk så vil lad hende sov , jeg lad hende bare skrive hva hun vil men det med taget forslår jeg bare ikke hun er sådan mine katte elsker det , ja min mor hjælper mig vis det skulle gå galt ,

• #45   11. apr 2015 Tja men det som er med hende at hun ikke tisser i katte bakke og det er det , alt andet er som det altid er ,

• #47   11. apr 2015 Gør jeg også ,

• #48   11. apr 2015 Kan du sig mig hvorfor det skulle være uansvarligt af katte er på taget , det forslår jeg ikke men jeg kender eller ikke. Til andet ,

• #50   11. apr 2015 Ja det er det men en er dem er mere ind kat fordi hun selv vil og så er det to af dem som kun lige er lidt på taget og de andre kan kom helt ned og ellers ja er de ude katte men de er bare ikke ud når det er sne og is , for sikkerhed skyld , der er det uansvarligt og lad dem være på taget og 3 er dem er på p-piller til den 13 maj ,

• #51   11. apr 2015 Det er to taget på sammen hus , og udlejer og underbo har ikke nogle problemer med det ,

profilbillede
  • #53   11. apr 2015 De kan kom helt ned , men det er to af dem som ikke kan det i nu eller vil de ikke i nu ,

• #54   11. apr 2015 Det er når de er ned af dem selv

profilbillede
  • #55   12. apr 2015 Den rød er der de kommer ud fra min lejlighed og den blå er hvor de kommer op på det andet taget og kommer ned

profilbillede
  • #56   12. apr 2015 Her kommer de ned og de kan selv kom op når de vil hjem ,

profilbillede
  • #57   12. apr 2015 Der er da vist en del indlæg der er slettet, for tråden giver meget lidt mening nu.....

Nå men håber du mandag få fundet ud af at kontakte dyrlægen og afleveret en urinprøve..
    I øvrigt kan en anden dyrlæge jo ikke tage livet af din kat ved at sælge dig det Catrine plastkugler til at opsamle urinprøve med, han skal jo ikke se katten..

• #58   12. apr 2015 Heidi N

Nej jeg har en et rum som kat kan være selv , så jeg skal få dyrlæge til og tag tisse ud af hende , så det er også et problem men det bilver. Ringet i morgen om morgen , og ja det er meget som er bilvet slettet men det er mest om katte på taget og om jeg ikke vil til dyrlæge fordi jeg ikke vil gide penge til det , men hva mener du om katte på taget

• #59   12. apr 2015 Jeg vil lige nævne at det langt fra er sikkert at din dyrlæge vil udtage urin fra bugen som en tidligere har foreslået, min dyrlæge vil ikke fordi det er forbundet med visse ricici, så de tilbyder at indlægge katten til den jhar tosset, hvilket er en yderligere merudgift intet stramt budget..
    Kan du ikke lukke katten ud på badeværelset natten over, med en katte bakke??

Hvad jeg mener om katte på taget.... Tjaa kan ikke se hvad det har med noget at gøre men hvis kattene selv kan komme op og ned så er det jo deres eget valg og hvorfor skule jeg blande mig i hvad kattene selv gør, vores nabo kat spangulere gladeligt rundt på vores værkstedstag og videre opnpå vores hustag..
    Min ungdomskat gik fra mit vindue over taget og ind til min mormor som var vores nabo. Vil boede i et rækkehus, så jeg ser som sagt ikke et problem med katte på taget hvis det er muligt for dem selv at komme sikker ned og de er vant til det, hvilket lyder til at være tilfældet hos dig..

• #60   12. apr 2015 Fordi hun prøver og få mit badeværelse vindue op , og vis hun er der ud i noget tid så kan hun få det op , Men det bilve ringe til morgen og så prøve og finde ud af det med dyrlæge hva vi gør ,

Undskyld det med taget jeg er bare nys ,

Det er kun to af dem som ikke kan finde ud af og kom ned i nu men de kan kom ud og ind af lejlighed uden nogle problemer ,

• #61   12. apr 2015 OK på den måde, ja så kan jeg godt se problemet, men du skal nok finde ud af noget med dyrlægen i morgen..

Helt OK du er nysgerrig, og de 2 som ikke kan finde ud af at komme videre ned, de er jo kloge nok til ikke at forsøge at hoppe langt ned og bare gå ind igen i stedet for smiley

• #62   12. apr 2015 Nogle gange er mine katte alt for kloge til mig , med og få ting og dør og sådan nogle ,

Ja det er de i nu men de har kun været ude en lille uge , så det kommer nok om lidt tid ,

• #63   15. apr 2015 jeg var lige ved at tro det var en han

de gør det, har haft en der pissede i alt hvad den ku komme i næerheden af, selv i en klods kasse med helt nyt tøj

jeg fik ham kastareret men det hjalp ikke videre, så jeg skilte mig af med ham da han pissede i min sofa når jeg var på arbejde...

• #65   15. apr 2015 Musse, håber du fandt ud af noget med din kat.
    Jeg har selv en som tissede over det hele og hun havde en betændt livmoder, fik den fjernet og det fortsatte, nogle år efter døde hun af kræft.
    Nu står jeg med en anden kat som tisser på forskellige steder og hun er også neutraliseret.
    Jeg står med tanken om, om det er hendes adfærd overfor de andre katte hun bare ikke kan med. Ved at min klager sig og tror hun er chefen i hjemmet smiley Selvom hun ikke er. Det er blot min tanke.
    Fik nemlig tjekket min ved neutraliseringen og fandt ud af at hun ikke har noget med urinvejene, så derfor tænker jeg at det kunne være adfærden eller noget helt helt andet.
    Håber dog du har fundet ud af noget.
    Og lige om det med katte på taget inden du spørger, så synes jeg det er fint så længe de kan komme op og ned og ud og ind som det passer dem. smiley

• #66   16. apr 2015 Hej... Din kat behøver ikke være syg pga en infektion. Det kan være et adfærdsprobleme, eller et adfærdsmønster den har udviklet sig, fx i forsøg på at vise de andre sit territorium, det kan være fordi kattebakken er brugt af andre, ikke er helt ren, lugter, kattesandet. Det kan skyldes uroligheder i flokken, du måske slet ikke har opdaget endnu. Eller måske uroligheder udenfor, fx i forhold til at Der er forår i luften og der bliver parret udenfor af div ikke neutralisere katte.

Osv.

Håber du har fundet en god løsning....

• #67   16. apr 2015 Hvis det er fordi du har flere katte så prøv med flere kattebakke

En af mine venner havde på et tidspunkt fået først en kat og så lidt senere en mere og den ene passede også andre steder end i bakken og de fik at vide at de skulle sætte en bakke mere op da kattene er territorier dyr og det hjalp for dem

• Kiwi
    Kiwi Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Svar: 5
    #68   16. apr 2015 Hej,
    Jeg arbejder hos en dyrlæge. Der kan være flere årsager til urenlighed hos en kat. Det er heller ifkke uden betydning om der er tale om en hun- eller hankat.
    Hvordan tisser katten? Er det en stor tår, mens den ser på dig? I så fald er der tale om et adfærdsproblem, der skyldes stress eller mistrivsel. Det kan være din kat ikke trives i en stor flok, det kan også være at din kat bliver kanøflet af de andre katte. Det kan måske være at din kat ikke bryder sig om at tisse i en bakke som de andre katte har benyttet.
    Der findes både naturprodukter og foder som måske kan afhjælpe problemet, men det er ikke sikkert. Seks katte er mange – har de plads og mulighed for at gå uden for? Hvis din kat tisser i små portioner eller dråber, med et rødligt udseende, kan der være tale om en blærebetændelse. Så er der kun en vej, som tidligere omtalt i denne tråd: Plastikkugler i en ren og tom bakke, hvor katten er lukket inde til den har tisset i bakken. Derefter samler du urinen i den medfølgende beholder og går ned og får den analyseret.
    Blæreproblemer skal tages meget alvorligt, da de i yderste tilfælde kan medføre nyresvigt og eller død.
    Mvh Karin

• #70   16. apr 2015 Jeg har haft en hunkat, der tissede store tår i alle hjørner og bløde ting. Og hun havde både blærebetændelse og krystaller i urinen. smiley

• #71   17. apr 2015 Jeg har selv haft en kat lillemus som havde betændt livmoder og hun bilvet ved med og tisse i vasketøj i ca 1år og 10 mdr men hun har tisse mest i katte bakke nu i 3-4 mdr og ja nussemus var jeg til dyrlæge med og hun har fået piller og skal ha dem i 5 dag og nussemus tisse på ting og i køkken så ikke i vasketøj eller sådan noget , Og ja de kan selv kom ned og op , det er to som jeg ikke er sikker på om de kan i nu men de kan selv kom ud på taget og kom ind i legelighed selv , men har fået ny nabo i går eller i dag så skal lige se om min ny nabo kan med de er på taget eller ej og tage det der fra ,

• #72   18. apr 2015 Lene P, Musse skrev flere gange at kattens mave ikke er hård, men at hvis hun tager lidt pat i den er den blød, flere har misforstået det hun skrev ang det med maven. Så tror bestemt ikke du skal være bekymret ang den del.

Til dig Musse, hvilke piller gav dyrlægen dig så til lillemisen, fandt du ud af hvad det var?
    Lyder måske til at du kan have fået Antibiotika til hende, men håber at høre fra dig, god weekend smiley

• #73   18. apr 2015 Den her fik jeg , , hun sagde hun havde
    betændelse men så jeg de piller på billede og smert piller
    Og så skal jeg ring til dyrlæge når der var gå en uge , og det er nussemus , og så skulle vi tage en tisse test vis hun ikke havde fået det beder , og kan ikke husk hva min dyrlæge ellers sagde , jeg var helt ved siden af mig ,

profilbillede
  • #74   18. apr 2015 Okay, jeg vil anbefale at du får lavet en ny test om hun har det bedre eller ej, min kat viste sig at have det bedre, men efter kort tid blussede det op igen fordi det ikke var helt væk, så for kattens skyld, få taget en ny tissetest, så er du helt sikker om det er væk eller om hun skal igennem en ny omgang.
    Knus

• #75   18. apr 2015 Oka men jeg ved ikke hva jeg gør i nu men har lige nogle dage i nu ,

• #76   18. apr 2015 Bare i orden, ville også bare give mit råd ud fra hvad der skete med min lille mis.
    Held og lykke med hende.

• #77   19. apr 2015 Takker , jeg tænker over det , hun skal lige ha piller i dag sidst dag ,

• #78   23. apr 2015 Hvordan går det med hende? smiley
    Håber det går godt. smiley

• #79   23. apr 2015 Det går godt , men ser hende ikke meget hun er ude mest af dagen

Kommentér på:
Kat som tisser i alt

Annonce