aktivering... ideer..??? :-) {{forumTopicSubject}}
Hmm... Mangler lidt aktivering til den Bette dronning (kat) her hjemme...
Nogle der har nogle ideer til noget man kan fixe for at hun kan bli aktiveret godt og grundigt..??
Hun har STORT kradsetræ som hun VILLIGT bruger..
Alverdens små legedimser, mindre kradsetræ med snore og alverdens bolde. Hun har en rund plasticring med en bold i der får nogle tæsk osv...
En foderkugle der og bliver godt brugt.
Så har hun lige fået en laserdims, som ikke lige er den store succes...!!
Men søger nye ideer...!!!
KOM FRISKE...!
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Kludetæpper er helt uundværlige her i huset - de er også gode at give nogle tæsk, når man skal fange noget der ligger under dem
Godbidder (tørfoderstykker), der bliver smidt hen ad gulvet.
Og så er der forskellige foderaktiveringsdimser.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
http://jekas.dk/Webshop/Product/4855-1-48711/
begge to er noget mine katte er helt vilde med - har dog købt dem andre steder alt efter pris
tjek også jekas s naturlegetøj. det plejer at være rigtig populært. mine er til minkhaler, kaninhaler og kaninører. også fasanfjer er også super sjovt
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 17
Anja n.
find links duer ikke...!!
sep 2008
Ser gode ud.
Søger dog gerne noget som kan aktivere hende når hun er alene hjemme og komme til at bruge hjernen på. Noget der ikke tager to min at finde ud af.. Hun skal sættes lidt på prøve.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Bedste måde at aktivere min lille krudtugle på er sammen krøllet parpirkugler som hun henter og bringer som en hund og hittet over alle er en bird drillepind, den er virkelig effektiv til at brænde kridt af med..
Men for nyligt opdagede jeg også at kaninhale, vaskebjørnshale og påfuglefjer også er et stort hit..
sep 2008
Men kunne være sjovt at hvis hun fik brugt hovedet lidt og i mens..!
dec 2006
Eksempel på foderaktiveringsdimser:
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/aktivitetslegetoej/intelligenslegetoej/402422
jul 2008
andre ting kan være baldrian puder - fåes både hos jekas zooplus mm. jeg køber selv mine hos zooplus da kattene godt kan lide dem og samtidigt lugter de ikke vildt af baldrian. da jeg var på kv lavede vi selv puder, men de lugtede værre end sure tær! Ikke særlig sjovt at få gæster når der ligger sådan en under sofaen - har prøvet det. det får dem også til at være mere rolige - mine plejer at lege helt vildt med dem, for så at gå i seng.
men jeg tror nu hellere ikke at du skal være så bekrymmeret. mange katte leger fint med deres legetøj selv og ellers bruger de meget tid på at sove.
nu har jeg 15 i alderen fra 2 til 12 år, og de fleste sover det meste af dagen. de yngste plejer at lege sammen.
sep 2008
Har haft katte omkring mig det meste af livet, men de har været vandt til at kunne være ude og lege og bruge energien. Det har vi ikke mulighed for her desværre...
Så derfor ville jeg prøvet at finde nye udfordringer til hende...
Hun har MEGET energi.. så skal hun evt bruge den øverste del til noget ind imellem, ville det være en god måde at "køre hende træt" på...!!!
dec 2006
Lån evt. bogen "Træn din kat" af Majken Lysholm Sten.
sep 2008
dec 2006
Men foderaktiveringsdimser kan vel give nogle minutters selvstændig aktivering.
Et paprør der er skåret huller i og klemt sammen i enderne, og fyldt med foder kan nok også bruges.
sep 2008
hendes bold med et hul blir hun rigtig flittigt... Men den er altid tom når man kommer hjem, så har mine anelser om at den ikke holder længe efter jeg tager hjemmefra... Men klart den der holder bedst..!
dec 2006
sep 2008
vi tror hun er ca 10 måneder.. er ikke sikker.
dec 2006
sep 2008
Men når denne Bette pjevs så dukkede op på arbejdet totalt smadret, med et ødelagt øje, en totalt smadret kæbe og senere flere bylder i hovedet flere steder, så skulle hun ha en ekstra chance i livet..
Så nu bor hun her...!!!
dec 2006
For dit vedkommende så tænker jeg, at nu har du jo så alligevel fået dyr, og så kan du vel lige så godt have to. ;-).
Men som nævnt, jeg ved faktisk ikke, når hun har været så lille, da du fik hende
sep 2008
dec 2006
Har lige læst hendes historie. Hold da op for en omgang I har været igennem
sep 2008
måtte blende tørfoder til støv nærmest for at hun kunne få hva hun skulle ha og blande det sammen med lidt ymer og det første tid sprøjte det ind i munden da hun jo ikke kunne åbne munden samtidig med at bruge tungen...
stille og rolig kunne hun selv slikke det i sig, men kunne ikke tygge noget... Men det kan hun bestemt i dag... spiser kun sit tørfoder nu... Hun vil ikke ha vådfoder eller lign.
hun kunne ikke vaske sig selv, så lignede noget der var dyppet i en spand med ymer knust tørfoder. så vi måtte pænt sidde og vaske hende hver dag..
nu tror hun bare at hun ejer det hele og kan bide og kradse som en alm mis kan..!
jul 2008
har to, som vi flaskede op fra 11 dage - et kuld på 6. alle fik nye hjem som 14 uger, men to er så kommet retur. de bliver 11 år til oktober.
og de er bare så hyggelige. de tror slet ikke på at de er katte (vi havde vel 10-12 voksne katte dengang, flere troede at de skulle være mor)
ud fra hvad jeg kan læse, så har du jo ikke nogle problemer med hende (andet end hun er dronningen af saba). du mangler bare nye ideer hvad hun kan bruge tiden på når du ikke er hjemme.
det bedste er selvfølgelig en kat mere, men det kan måske godt blive lidt svært hvis hun er meget DRONNING. Hun er jo ikke killing mere
hvad med en guldfisk? vi har en undulat - bare rolig kattene er hammer bange for den. men den er sjov at kigge på. vi lånte faktisk min tidligere fugl på kv. vi havde to katte som ikke ville spise, så vi satte fuglen (i bur) hen foran kattegården, og i løbet af 10 min ja så sad begge katte og spiste. de kunne jo ikke nå fuglen, og man bliver altså meget sulten af at kigge på fugle. nu var det så ikke en helt almindelig undulat, for han nægtede at være alene. han ville bare sidde sammen med kattene.men han havde samtidigt det med at han lige ville pille lidt i kattene, så kattene var faktisk mere bange for ham, end han var for dem
pt har vi en mus uden under vores foder bræt samt en husmår (den er ikke inde, der er tjekket for muligheder). vores katte bruger mega lang tid hver dag på at kigge mus, små fugle og så til aften måren
jul 2008
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/tunnel_raschelsaecke/katzentunnel/434120
prøv at tjek zooplus
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_intelligenz
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung
Catit Play-N-Scratch er også rigtig god - dog kan bolden godt larme lidt, især hvis man har sådan nogle dejlige børn som leger om natten
jeg har denne
http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung#top
den larmer dog en del. Men især min frida er helt vild med den, fordi den kører rundt når de mærker på den
prøv også at se på denne side
www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung#top
jeg har selv denne
https://www.catzs.de/49598/petstages-cheese-chase
når mine skal lave lidt for føden, så bruger jeg noget så simpelt som en kleenx-æske. tager plastiken af, og så kommer ejg godbidder i. det kan de godt brugte nogle timer på.
super billigt og nemt. og sjovt for kattene. især dem med lidt tykt hovede bruger meget lang tid. men også mindre katte har deres problemer
jul 2008
http://www.alttilhundogkat.dk/kattelegetj?/Generelt/KATTE/Katteleget%F8j/Catit%20Senses%20blinkende%20bolde./&showitem=12862
jeg købte mine i zooplus
men prøv at kig på de forskellige hjemmesider. du kender jo din kat bedst til at vide hvad den har lyst til at lege med
jeg prøver næsten alt det nye zooplus kommer med. hvis jeg ikke allerede har det i forvejen - dog ikke noget legetøj med foder, men ellers er det sjovt at prøve noget nyt.
sep 2008
jul 2008
sep 2008
jul 2008
lige som når man køber et eller andet lækkert vådfoder til dem, og når de så får det, ja så kunne man bare spise det selv.
de skulle tænke på hvor meget vi endelig gør for dem...
vi små menneske-slaver
sep 2008
Det var det eneste hun ville spise indtil hun blev ca 6 måneder... Så var det slut...
Nu er det kun sit tørfoder og lidt små guffer hun har ved siden af.. og her mest en form for tørkost.
ikke engang leverpostej og lign vil hun ha... Har aldrig mødt en kat der sagde nej til det..!
jul 2008
cinnamon - en af mine flaskekillinger, han spiser kun tørkost og lidt vådfoder. vores mad er ulækkert. vi kan ikke overbevise ham om at både kylling og fisk er godt
pyrus, som vi fandt på motorvejen som 7 uger, hans mor var kørt ned, og han sad bare der lille, tynd og forladt - tjaa han er næsten den værste. man spiser tørkost og så har den lille l.. 5-6 slags vådfoder han spiser. og man skal ikke have det samme hver dag. så jeg køber 5 slags kasser bare til ham hver mdr. han spiser slet ikke fisk - hellere ikke i vådfoder.
så jeg har da også dem i den anden ende. dem som bare spiser ALT. de er nu nemmest
jul 2008
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 942
Skær små huller til poterne, put et eller andet tørfoder eller snack i og så en stor elastik udenom, virker ganske glimrende her
jul 2008
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kradsetrae/kradsetrae_boelgepap/471398
aktivering... ideer..??? :-)