{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Inden du anskaffer dig en kattekilling.. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg faldt over denne artikel: http://us2.campaign-archive1.com/?u=92c3c1fee311661c0643bb216&id=7a5f169963

Og trods jeg ikke er helt enig i alle punkter, så syntes jeg den giver nye kattekilling ejere noget at tænke over, så jeg vil anbefale at man læser den hvis man overvejer at anskaffe sig sin først kattekilling..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Inden du anskaffer dig en kattekilling..
  • D.k.J.
    D.k.J. Tilmeldt:
    jan 2015

    Katte: 1 Emner: 9 Svar: 50
    #1   12. apr 2015 Enig i hvad hun skriver, men ikke noget jeg ikke vidste i forvejen.
    Jeg er helt klar til en killing, eller måske en voksen kat, det må tiden vise :-).


  • #2   12. apr 2015 Nej os der har haft kat og killing før lærer intet ved artiklen, derfor er den også primært rettet mod dem som nu ønsker at anskaffe sig deres første killing smiley
    Og kun godt at du vidst det hele før, desværre er der bare mange der ikke ved det..


  • D.k.J.
    D.k.J. Tilmeldt:
    jan 2015

    Katte: 1 Emner: 9 Svar: 50
    #3   12. apr 2015 Ja, det har du desværre ret i .


  • #4   12. apr 2015 Hun glemmer at advare om teenageralderen hvor mange katte bliver "for meget" for ejeren.

  • #5   12. apr 2015 Jeg synes artiklen er ret mangelfuld.
    Fx er der ikke nævnt noget om vigtigheden af inde-opvækst til lejlighed.
    Tilvænning til udeliv synes jeg også er lidt tyndt beskrevet.
    Underligt, at hun skriver, at vacciner kun varer et år, når der har været så meget fokus på, at de altså varer længere. :-S
    Også underligt at skrive at katte typisk bliver kønsmodne i 6 mdrs. alderen og så nævne 6-8 mdrs. alder for neutralisering - det kunne nok få nogen til at udlede, at hunkatte bør have været i løbetid inden neutralisering.


  • #6   12. apr 2015 Jeg er faktisk enig med dig Tinka på de punkter også derfor jeg skrev at jeg ikke var helt enig med alle punkter..

    Mht inde opvækst så tror jeg det er fordi hun altid kun har haft katte til fritløb og aldrig sat sig ind i hvad det kræver at have indekat..


  • #7   12. apr 2015 Min tanke var, at hun slet ikke regner med, at der findes indekatte. Men som dyrlæge gennem 10+ år må hun da næsten have erfaringer med adfærdsproblemer hos understimulerede eller frustrerede indekatte...

    Hmmm, jeg synes det er træls, at når en dyrlæge skriver sådan en artikel, at hun så ikke kommer bedre omkring de ting man skal tænke på inden anskaffelse.
    Med de negative briller på, kunne man godt få det indtryk, at artiklen mest tjener til at hun skal have solgt kattefoder og vacciner.


  • #8   12. apr 2015 Ja i hvert fald syntes jeg det er lidt underligt at hun absolut skal skrive hvilket katte foder hun giver sine og så lige indskyde at det selvfølgelig er noget hun sælger i sin praksis..

    Det virker som reklame og jeg er jo slet ikke enig i at katte skal vaccineres årligt, hvilket min dyrlæge heller ikke rigtig mener når vil taler indekat..


  • #9   12. apr 2015 Jeg har også diskuteret problematikken med vacciner og min dyrlæge er heller ikke uenig. Jeg er bare nødt til at vaccinere årligt, for ellers gælder forsikringen ikke smiley
    Men jeg studsede også lige over reklamen for kattemad.....


  • #10   12. apr 2015 Nåeh, det er nyhedsbrev fra Husse-foder så klart nok at hun anbefaler det ;-).
    Jeg gad ellers godt købe noget Artro Husse (kosttilskud mod gigt), men æv, fragt er med Bring, og jeg handler kun via hent-selv. Og jeg kan ikke google mig frem til andre steder man kan købe det.

    # 9) Tåbeligt forsikringsselskab.


  • #11   12. apr 2015 Tatovering anbefales, hvor er dine katte forsikret? Synes som egentlig artiklen er fin, til dem der skal have deres første kat, men enig i at den er mangelfuld på nogle punkter, og er nu heller ikke enig i det hele

  • #12   13. apr 2015 Hos Topdanmark, men mener også at det er gældende hos Agria.

  • #13   13. apr 2015 Okay vores er ved dyrekassen , og har spurgt dem. De siger at så længe man følger sin dyrlæges anbefaling , er det okay, at det ikke er hvert år

  • #14   13. apr 2015 Jeg synes beskrivelsen er alt for mangelfuld og slet ikke giver et reelt billed at de ting man bør have i mente, når man anskaffer sig en kat for første gang; MEN den er trods alt bedre end ingenting smiley

    Hvis man er totalt nybegynder, vil jeg anbefale denne, der er mere udførlig, men dog ikke dækker alt alligevel.
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/pasningsvejledninger/pattedyr/kat


  • #16   13. apr 2015 Har skimmet lidt i DBs pasningsvejledning for kat, og HAHAHA :D:
    "Sværhedsgrad: Lidt krævende" LIDT??? smiley Ok, fx en staldkat passer mest sig selv. Men hvis indekatte kun er LIDT krævende, så skal jeg i hvert fald aldrig have "middel- eller meget krævende" dyr.
    I beskrivelsen nævner de da heldigvis, at indekatte kræver mere aktivering osv.


    Faldt også lige over denne: **Ønskes ikke killinger hos en udekat, bør de neutraliseres**

    UDEKAT, hvis de da bare havde skrevet KAT.


  • #17   17. apr 2015 Jeg skrev denne artikel (for sjov) for et par måneder siden. http://navisen.dk/blog/guide-er-du-klar-til-at-fa-kat/

  • #18   17. apr 2015 Signe - Din artikel hører bestemt til de bedre, synes jeg smiley så hvis du skrev den for sjov, så synes jeg, du skulle skrive en for alvor ;-).
    Du kommer omkring mange vigtige ting i artiklen, som andre ofte glemmer (åbenbart, som man kan se i linkene). Mange gider ikke læse en lang tør tekst, og så kan det virke godt med noget humor, som i din artikel. De fleste forstår nok alligevel, at der også er alvor bag.


  • #19   17. apr 2015 Rigtig god og sjov artikel Signe smiley smiley smiley

  • #20   18. apr 2015 Tak i to smiley jeg håber, at den virker for nogen.

Kommentér på:
Inden du anskaffer dig en kattekilling..

Annonce