{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Skal jeg tage til dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Jeg har en katereret hankat på snart et år, men kan ikke finde ud af om jeg synes han er for tynd. Han vejer 3,5 kg. Han norsk skovkat og huskat.
Han er både inde og ude og han får ormekur da han fanger en del mus og han har lige fået ormepille. Han ser hverken sløj eller dårlig. Han stortrives så tænker at han måske en periode skulle fedes lidt op??
Han får kingsmoor og taste of wild også applaws vådfoder.

Hvad tænker i? Eller skal jeg tage kontakt til dyrlæge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg tage til dyrlæge
  • #1   30. apr 2015 Jeg synes det lyder som meget lav vægt (mine to huskatte vejer omkring 6 kg hver) men der er jo stor forskel katte imellem. Det kommer mere an på hvordan han føles. Hvis alle knogler stikker tydeligt ud er han for tynd. Hvis du skal trykke lidt for at mærke ribben og rygrad er han fin.

  • #2   30. apr 2015 Hold da op, men han har altid været lidt lille og tynd også efter han blev kastereret blev han gidt tyk og nu synes jeg bare han er tynd, men kan også være al den pels han taber for de har jo mere pels om vinteren.

  • #4   30. apr 2015 af en hankat er han lille
    min på lige uder to år - er ikke færdig udvokset - vejer ca 5.5 kg

    har han fri adgang til tørkosten?


  • #6   30. apr 2015 Hvad sagde dyrlægen ved hans års tjek? Du skriver jo han er 1år så går ud fra han lige har være til tjek, eller meget snart skal?

    For så kan dyrlægen med sikkerhed hjælpe med at bedømme om han er for tynd nu hvor du selv er sådan i tvivl, eller også må de havde sagt noget da han var til tjek hvis han lige har været ? Og som der bliver skrevet kan du overhoved ikke gå ud fra vægten om den er tyk eller tynd. smiley


  • #9   30. apr 2015 Vægt kan du ikke bruge til så meget, jeg vil medgive at han ligger i den lille ende hvad angå vægt, men hvis han samtidig ikke er så høj og lang så er det jo blot fordi han er en lille fin mis..
    Mærk på ham, sådan afgørende du bedst om han er for tynd, hvis du ganske svagt kan mærke ribben uden at trykke hårdt og hvis ingen knogler stikker tydeligt ud, så er han sikkert fin..
    Vigtigst af alt hvis han har fri adgang til tørfoder og får våde et par gange om dagen og spiser begge dele med god appetit så tror jeg ikke du skal bekymre dig væsentligt..
    Desuden er det meget normalt her forår og sommer at kattene tabet sig lidt, de har Været inaktive og meget inde hele vinteren og nu er det blevet lunt i vejret, fugle og mus er kommet frem af deres skjul så nu skal de jages, dufte skal undersøges, ja kattene er bare mere aktive nu og det betyder jo motion og dermed fedt tabes smiley


Kommentér på:
Skal jeg tage til dyrlæge

Annonce