{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.358 visninger | Oprettet:

Skal jeg tage til dyrlæge nu?????? {{forumTopicSubject}}

Hej KG..
Jeg har stort behov for jeres hjælp, da jeg føler mig meget i vildrede..
for et par dage siden oprettede jeg en tråd med at Johnson kaster op engang i mellem, og jeg havde en enkelt gang fundet noget i det som lignede en orm, men jeg vidste det ikke, fordi jeg aldrig har set en, og fordi vi havde fået spaghetti, så det muligvis kunne være sådan et stykke han havde napset..

Jeg fik ikke ringet til dyrlægen, da jeg ingen mulighed har for at komme derud, vi har ingen penge, overhovedet.. Vi har aldrig stået i den økonomiske situation vi gør nu..
Jeg har derfor ingen mulighed for at tage bus eller taxa..
Min eneste mulighed er min far, som ikke har haft tid før i morgen..
Idag kastede han op igen... Det var fuld af foder på det tidspunkt.. Nogle timer senere, 5 måske, kastede han op igen.. så gik der et par timer, og igen kastede han op, og det skete igen 10 minutter efter, de gange var det bare "snot agtigt" da han ikke har spist siden første gang han kastede op.. Sidste gang var omkring kl 18..

Her bliver jeg meget bekymret, da der før er gået længere tid, flere dage mellem opkastningerne, så jeg ringer til en dyrlæge.. jeg synes han var flabet overfor mig, talte ikke til mig i en pæn tone, og sagde at det var orm, og det kan vente til i morgen..

Så skulle vi køre en veninde hjem, hun bor en halv time herfra, og jeg beslutter at ringe til en anden dyrlæge når vi kom hjem.
da vi kom hjem en time efter, omkring kvart over 8, havde han kastet op igen..
Mens jeg sad og ledte efter en anden dyrlæges nummer, gik han på kattebakken, og jeg kunne høre at han har diarre.. Jeg fik fat i en dyrlæge, og hun sagde at det var en god ide at få det tjekket..
Jeg tænker at ville køre med det samme, og jeg spørger hende angående pris, og hun fortæller at det nok vil blive 1000 kr+.. Kontant!!
Det kan vi på ingen måde.. Vi kan ikke hæve nogen form for penge, ikke engang nogle hundrede. Så jeg havde håbet at vi kunne få et girokort, så jeg kunne dem af min far.. Jeg kender ikke den dyrlæge jeg ringede til, og ved ikke om hun råder folk til at komme, for pengenes skyld..

Da vi kom hjem, kom han ikke ud og sagde hej, han kom så småt luntende da jeg gik ind i stuen.. Da jeg nussede ham spandt han ikke engang, selvom han normalt spinder nærmest bare man snakker til ham.. Han sover mere end normalt..
Og jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.. Jeg er virkelig bange og ret ude af den..
Min eneste mulighed er at ringe og vække min far, og bede ham om at låne mig pengene.. Men jeg skylder ham allerede snart 1000 kr, plus at jeg skal låne 3500 på mandag pga tandlæge.. Jeg tror ikke han vil sige ja..

Nogen der kan fortælle noget der kan hjælpe?
Enten så jeg ved at jeg er nødt til at få de penge ud af min far, eller så jeg kan blive lidt mere rolig.. Det er frygteligt at sidde her uden at vide noget som helst, da jeg ikke har meget forstand på kattesygdomme, da jeg aldrig har været ude for det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg tage til dyrlæge nu??????
  • #1   31. okt 2007 Det er da lønningsdag i dag.. Arbejder du ikke eller får kontanthjælp eller su...?

  • #2   31. okt 2007 Anja - Nej det gør jeg ikke.. Siden min fødselsdag har vi ikke fået penge´fra min side af.. Håber jeg kan slippe lidt for videre forklaring da den er lang... Jeg var så nede for at søge kontanthjælp i torsdags, men kom ikke ned på kommunen fredag, og mandag fik jeg at vide at jeg skulle på kommunen dagen efter, så jeg skal ordne det forfra igen i morgen..

  • #3   31. okt 2007 Hej.

    Jeg synes at du burde tage ham til dyrlægen med ham hurtigst muligt!
    Hvis det imidlertid ikke er muligt, så snak med din egen dyrlæge i morgen om du kan få kredit. De fleste dyrlæger, hvis de kender dig, er flinke. Min egen dyrlæge er.....
    Prøv at koge en torskefilét eller evt. et stykke kyllingebryst uden skind, sammen med noget grødris, og uden salt. Bland det sammen, tilsæt noget af vandet du har kogt kødet/risene i som en slags sovs, køl det af, og servér det som en slags sammenblandet grød. Det skulle hjælpe på tynd mave, med mindre det er en parasit der forårsager det.
    Jeg håber virkelig at han kommer sig, og du finder ud af det!
    God bedring med ham.

    Potetrøst herfra.


  • #4   31. okt 2007 Zabrina - det er godtnok noget rod....

    Du må få fat i en ormekur hos dyrlægen i morgen..

    Det her er ikke for at "træde på dig" eller noget, men du har tidligere sagt, at du overvejer at opdrætte.
    En rigtig god idé er at se på økonomien - om den kan bære et opdræt. Det koster penge, endda rigtig mange penge i perioder....
    Ikke nok med det, så forbinder jeg også opdræt med mange bekymringer, for står jeg nu mål med det. Kan jeg finde det rigtige hjem. Hvad nu hvis de bliver syge - eller NÅR de bliver syge....
    Der er mange ting forbundet med opdræt, og kan du ikke skaffe penge til en ormekur, så er det altså lidt skidt..

    Har du mulighed for det, så køb et mindre "lager" af ormekur. Så slipper du for at stå i den samme situation en anden gang.


  • #5   31. okt 2007 Altså, det du skal er jo at vurdere med dig selv om du kan forsvare at han skal vente til imorgen med at komme til dr dyr.

    Personligt har jeg aldrig været i tvivl, om hvorvidt mine dyr skulle til dyrlægen. Altså om det blev det ene eller det andet. For i sidste ende skal jeg kunne se mig selv i øjnene og forsvare det valg jeg har taget.

    Så hvis du kan se dig selv i øjnene og sige at han skal vente med dr. dyr, så har du truffet den rette beslutning, og det samme hvis du vælger at han skal afsted nu smiley

    Men det må ikke afgøres pga penge.... For han kan jo ikke gøre for at I ikke har penge til dyrlægen. Så må du tage overtræk på D-kortet og ringe til banken imorgen og forklare hvad der er sket. Det har jeg måtte gøre et par gange smiley


  • #6   31. okt 2007 Rettelse:
    De fleste dyrlæger, hvis de kender dig, er flinke.
    =
    De fleste dyrlæger, hvis de kender <b>én</b>, er flinke.


  • #7   31. okt 2007 Håer du fatter hvad det er jeg prøver at skive *gg* det var ikke formuleret så godt smiley

  • #8   31. okt 2007 DK - hos min egen dyrlæge kan man så vidt jeg husker betale afdrag, og du kan tro at jeg står derude i morgen tidlig kl 8 når de åbner (min kæreste har taget fri fra arbejde så vi kan komme derud).. Kan det efter din mening godt vente dertil, uden jeg er ond ved ham?

    Tak for dit venlige svar..

    Har ikke nogen af de ting der ska bruges i det du omtaler, og kunne forestille mig jeg får noget medicinværk af dyrlægen..


  • #9   31. okt 2007 Den opskrift jeg skrev har jeg fået at vide af min dyrlæge, og er kun en midlertidig løsning på tynd mave, og ikke en behandling.

    Jeg er glad for at du tager ned til din dyrlæge i morgen tidlig.

    Hvis der ikke er andre muligheder end at vente til i morgen, så må det vel være sådan..... Er der ikke et dyrehospital i nærheden af hvor du bor?

    Jo, tror at du får noget antibiotika til ham.


    Poteknus.


  • #10   31. okt 2007 Annette - Jeg føler ikke du træder på mig, føler mig tværtimod lettet over at i taler ordenligt til mig, da jeg havde forberedt mig på at blive kaldt det allerværste (mest fordi jeg føler mig sådan)
    Jeg vil meeget gerne opdrætte, men først når vi er flyttet i noget større (og hvor man må have kat ;)), så der går nogle år endnu..
    Det er en rigtig træls situation, som vi som sagt aldrig har været i, og som vi 1000% kommer ud af til dem næste 1., da jeg modtager kontanthjælp fra den dag..

    Cemlile.. Ja .. Det tror jeg du har ret i.. Jeg kan ikke engang se mig selv i øjnene mht at der er gået to dage siden jeg fandt det nødvendigt at tage til dyrlæge...
    Det kan lyde som en bagatel at bede min far om pengene.. Men det er det på ingen som helst måde...
    Ingen af os kan hæve fra vores konti..


  • #11   31. okt 2007 Zabrina - Hvis jeg var dig, havde jeg nok taget afsted nu. Det lyder som om at det har stået på noget tid og at han ikke har det særlig godt.
    Kender bestemt godt den situation man kan komme i økonomisk. Lige nu er vi også begravet i regninger da min kæreste først begynder at arbejde igen mandag. Men jeg ville have en rigtig dårlig smag i munden hvis ikke jeg kunne gøre det bedste for mine dyr. Så må jeg og kæresten leve af pasta og ketchup i noget tid.
    Men jeg synes du skal tage afsted til dr.dyr. Du kan ikke få lavet en regning på det?


  • #12   31. okt 2007 DK - Jo, dem jeg bruger er hvidsten dyrehospital... Det ligger lidt uden for Randers, men de er vidst de bedste her omkring..

  • #13   31. okt 2007 Det er jo sindsygt det der, kom dog af sted med ham, din kat dit ansvar.

    Det er jo hovedrystende...


  • #14   31. okt 2007 Jeg har lige fundet telefon nummeret på Hvidsten Dyrehospital i (link fjernet) - så du kan ringe til dem og høre ad hvad de foreslår i din situation.

    Nummeret er: 86 477 488.


    Poteklem.


  • #15   31. okt 2007 S B - Hvis du stod i en situation uden penge overhovedet, som desværre sker nogen gange uforudset, hvad ville du så gøre? Selvfølgelig skal katten til dyrlæge, det er også min mening om det - men pigen beder om hjælp herinde og ikke kritik?

  • #16   31. okt 2007 Oliver og zira - nej, skal jeg derind nu her inden l 8, skal det være kontant.. Vi lever allerede af pasta med ketchup.. Vi lever af det vi i forvejen havde i fryseren og skabene.. Vi har ingen penge.. Det vender dog lidt på næste torsdag da min kæreste får løn igen (han får løn hver 14. dag).. Jeg har det heller ikke godt med mig selv med det..

  • #17   31. okt 2007 Da jeg desværre er nødt til at smutte nu (jeg låner en computer, da jeg ikke har internet hjemme), kan jeg ikke hjælpe mere, men håber og bé´r til at han kommer sig, og at det ikke er noget alvorligt.

    ´Tænker på jer!


    Potekram - og godnat - herfra.


  • #18   31. okt 2007 Zabrina - Okay, ja det er jo ikke godt. Men kender det bestemt, så bebrejder dig ingenting. Bare du får Johnson afsted til dyrlæge så snart du har mulighed for det

  • #19   31. okt 2007 Zabrina - du må bide i det sure æble, og bede din far om penge til den ormekur... Så må du betale ham tilbage når din kæreste får penge..

    Det er rigtigt træls, men du er nødt til at give katten en ormekur, hvis det er det den har (ud fra din tidligere tråd så formoder jeg stærkt at det er spoleorm).
    Hank op i kraven og få fat i ham....



  • #20   31. okt 2007 DK - det var dem jeg ringede til først.. de har vagtsamarbejde med 4 andre, og det har så været en af dem jeg snakkede med, ham der var flabet som jeg ikke følte mig tryg ved.. som sagde at det godt kan vente til i morgen..

    SB - jeg forstår din holdning, men vælger at ignorere det..

    Som sagt er det ikke hvorvidt han skal til dyrlæge, men hvorvidt han skal nu, eller i morgen tidlig når de åbner..


  • #21   31. okt 2007 Jeg ville aldrig komme til at sidde i den situation, for jeg anskaffer mig ikke dyr jeg ikke har råd til at have...Jeg har en opsparing netop af samme årsag, hvis en af mine dyr skulle blive syge, men sådan er vi vel så forskellige.

    Kan bare ikke se hvad der sker for folk, der leger med en kats liv på den måde og ser det som dybt uansvarligt.

    Jeg går ud fra da dette er et forum, at jeg er i min fulde ret til at komme med min mening.


  • #22   31. okt 2007 Men vælger at ignorere det=dig

  • #23   31. okt 2007 SB - ja det er du, jeg har heller ikke anskaffet mig en kat jeg ikke havde råd til.. Pengeproblemet er opstået meget pludseligt.

  • #24   31. okt 2007 Jeg vil ikke stille mig til dommer for, om du skal afsted nu eller først i morgen. MEN jeg vil sige at du SENEST skal kontakte dyrlægen i morgen..



    Men når du beder om et råd, så mener jeg ikke du kan skrive,

    jeg forstår din holdning, men vælger at ignorere det..

    Det er altså rimeligt ignorant... Vil du bede om råd, så må du altså tage det til dig der kommer.....



  • #25   31. okt 2007 Annette - Okay så jeg skal ringe til ham nu?

  • #26   31. okt 2007 Annette - Ligesom det står hende frit for at sige som hun gjorde, står det vel også mig frit for at vælge ikke at ville diskutere det i den tone..

  • #27   31. okt 2007 Jeg vil ikke stille mig til dommer for, om du skal afsted nu eller først i morgen. MEN jeg vil sige at du SENEST skal kontakte dyrlægen i morgen..



  • #28   31. okt 2007 Okay.. Han er blevet mere aktiv nu.. Han springer rundt og leger...

  • #29   31. okt 2007 Ja få nu den kat af sted med det samme, du har selv beskrevet hvor svag han er og hvor meget han brækker sig og at han ikke spinder, vil du have det bukket i neon...Come on for pokker da...

  • #30   31. okt 2007 Og han kom da jeg kaldte, og sidder ved mig nu og spinder højlydt.. det lettede mig godt nok meget.

  • #31   31. okt 2007 Zabrina - du vidste jo, at du kunne risikere et skarpt indlæg. Ja det står dig frit for, men det virker bestemt ikke "opmuntrende" for dine næste indlæg, hvis du afviser de negative svar, fremfor at svare ærligt - at du ikke har pengene til det...



  • Luca L
    Luca L Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #32   31. okt 2007 bare katten får noget væske indenbords

  • #33   31. okt 2007 Annette - ja det vidste jeg.. Men det siger jeg jo også til at starte på.. Har jo lagt det ud som landet ligger..

    Lige nu virker han som om intet er sket.. spinder og leger..


  • #34   31. okt 2007 Luca - Hvad mener du?

  • #36   31. okt 2007 Altså, du skal som det mindste sørge for at han ikke kommer i væskeunderskud. Dvs du skal sørge for at han får væske indenbords. Det er det vigtigeste når dyrene brækker sig el. har diarré.

    Kan han evt have slugt noget? Nando fik nemlig også slimet opkast, da han havde slugt et stykke plastic..


  • #37   31. okt 2007 Sally - Tak .. smiley

    Cemile - Hvordan sørger jeg for det.. ?


  • #38   31. okt 2007 Karen - Okay det vil jeg gøre.. Jeg har ingen engangsprøjte.. Kan jeg hælde noget i ham med en ske ell.l?

  • #39   31. okt 2007 Ja, eller hvis du ikke har en engangssprøjte, så kan du evt. tage et rent stykke stof og gøre det vådt og så vride vandet ud af det og ind i munden på dyret. Har ikke selv prøvet det, men kunne forestille mig at det virkede *gg*

    Og ja, det skal helst være sukkervand som karen siger smiley evt med en smule salt i også, da kroppen også har brug for lidt salt..


  • #40   31. okt 2007 en 1/8 del af et viskestykke kunne sikkert gøre det smiley

  • #41   31. okt 2007 Cemile - Kunne ikke lade være med at fnise lidt.. Jeg vil hvert fald få noget sukkervand i ham på en eller anden måde.. smiley

  • #42   31. okt 2007 *med lidt salt..

  • #43   31. okt 2007 En god førstehjælp til alle
    For at yde en god "førstehjælp" kan man fjerne foderet i et døgn og give følgende:
    - Kog 1 liter vand og tilsæt derefter 1 spsk. sukker (gerne druesukker) + 1 tsk. salt og lad katten eller hunden drikke ad libitum. Væsken må ALDRIG blandes med mælken, idet mælken herved fortyndes og derfor ikke koagulerer, som igen vil forværre diarréen og medvirke til endnu større væske- og elektrolyttab.
    - Giv eventuelt Paraghurt, Idoform, Biomax, Bene-bac el.lign., der indeholder mælkesyrebakterierne Lacktobacillus acidofilus og Laktobacillus laktus m.fl. Disse produkter må aldrig gives samtidig med antibiotika, men tidligst 2 timer efter.



    Fandt lige dette her: http://www.dmm.dk/diarre.php


  • #44   31. okt 2007 Kan se du bor i Østjylland smiley har ellers flere sprøjter herhjemme i mange størrelser (GUD, lyder som en junkie *gg*) som du kunne få en af.. nu ved jeg ikke om I har mulighed for at køre efter en?

  • #45   31. okt 2007 Ja, det er jo det smiley har også prist mig lykkelig over dem flere gange smiley Men det har så været til hunden... Kattene har heldigvis aldrig haft brug for dem endnu smiley

  • #46   31. okt 2007 Jeg fik noget i ham med en ske..
    Ja jeg tror jeg vil købe sådan en med fra dyrlægen i morgen, så jeg har det til en anden gang.. For det skehalløj er lidt bøvlet.. Skal jeg blive oppe i nat og give ham noget nogle gange?

    Tror ikke det er nødvendigt nu jeg prøvede med ske.. ?
    Det var ellers pænt af dig.. smiley


  • #47   31. okt 2007 Skal jeg tage foderet fra ham til i morgen?

  • #48   31. okt 2007 Altså, det ville jeg nok gøre, hvis han kastede op hver gang han fik noget i sig.. han dør jo ikke af at undvære mad i 9,5 time.

    Jeg ville sætte ham på en "streng" kur bestående af sukker/salt vand smiley Så er han nemlig også parat, hvis der evt er noget "værre" galt med ham som kræver evt. narkose el lign smiley


  • #49   31. okt 2007 tog noget i en skål, og tog noget tunvand på fingeren og kørte rundt på kanten.. Så nu har han drukket lidt mere.. Indtil han fandt ud af at tunduften bare var smagsbedrag..

  • #50   31. okt 2007 LOL smagsbedrag=duftsbedrag

  • #51   31. okt 2007 Okay, skal jeg så lave den blanding du skrev før, og så tage det "almindelige" vand fra dem? Og der sker vel ikke noget ved at Putti også drikker sukker/saltvandet?

  • #52   31. okt 2007 Og så vil jeg lige høre om det skal koges først (der går jo noget tid før en hel liter er kold) eller om man bare kan tage fra hanen?

  • #53   31. okt 2007 Hvis du vil være sikker på, at der ikke er bakterier i vandet, så vil jeg anbefale dig at koge vandet. Du kan jo bare tage lidt fra, så det kan køle af lidt hurtigere .. smiley

    Putti kan også godt drikke det - det tager hun ikke skade af.


  • #54   1. nov 2007 Ohh, sikke du spørger *gg*

    Øhm, jeg ville nok koge noget vand, og lade det køle af, men indtil det er kølet af så lad ham drikke det fra hanen smiley Du kan jo evt dække det kogte vand over og sætte det udenfor smiley Så bliver det hurtigt kølet af smiley

    Der sker intet ved at Puti drikker vandet også smiley Det er jo kun sukker og salt og vand, altså ikke noget hun tager skade af smiley
    Det skulle jeg ihvertfald ikke mene at der skete noget ved smiley


  • #55   1. nov 2007 Hehe.. Ja hellere være sikker på jeg gør det rigtigt.. og det er ved at være lidt sent, så det siver ikke lige så nemt ind som ellers.. smiley

    Tak for jeres alles svar..


  • #56   1. nov 2007 Hehe, var da så lidt smiley vi er her jo for det samme smiley

    Men ja, sørg for imorgen at få købt nogle sprøjter smiley de er bare fantastiske til mangt og meget smiley


  • #57   1. nov 2007 Zabrina, dejligt du har fået noget konstruktiv hjælp herinde. Held og lykke med dyrlægebesøget i morgen. Og god bedring til Johnson, forhåbentlig bliver han hurtigt frisk igen.

  • #58   1. nov 2007 Zabrina.. jeg ville tage til vagtlægen med det samme.. er du sikker på at han ikke kan havde slugt noget? Min Felix kastede op og vi troede det var hårbolde men det vidste sig desværre at han havde slugt et stykke plastik fra en pelsmus.. og det satte sig fast i maven på ham.. han fik betændelse i maven og 2 mdr udviklede han FIP.. selvfølgelig skal du ikke være nervøs for at din lille kat får FIP, er ikke for at skræmme dig.. men hvis din kat har slugt et fremmedlegeme så gælder det om at få det op hurtigst muligt så han ik tager skade..

  • #59   1. nov 2007 Shorty - ja det er jeg sikker på.. første gang var for nogle uger siden.. Der kastede han nogengange op efter at have grovædt.. så der troede jeg det var fordi han spiste det uden at sluge.. så blev jeg rådet herinde til at købe mco foder.. så gjorde jeg det.. så kastede han op selvom han tyggede... så sagde min veninde at hun har samme problem med hendes kat fordi den spiste for hurtigt.. og så gjorde han det for et par dage siden uafhængigt af at spise, hvor jeg fandt den der lignede en orm.. og så blev det så værre, og så tynd mave igår.. og så opførte han sig helt normalt, og nu tager vi til dyrlæge så vi er der kl 8 når de åbner..

  • Luca L
    Luca L Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #60   1. nov 2007 Ej for pokker. Det må jeg nok sige, sikke et "pludselig opstået problem".

    Der mangler altid avis- og reklamebude!!! Er spændt på hvad dyrlægen sagde idag, og at katten forhåbentlig har det meget bedre?


  • #61   1. nov 2007 Ja Johnson har det stadig godt, og han har fået en ormekur fra dyrlægen..

    Christina - Ja jeg troede det ville blive et kæmpe problem, men min kæreste har et ordenligt arbejde, og både vi og kattene har levet godt, trods vores bange anelser... vi købte Johnson efter vi havde fundet ud af at der ikke var grund til al den bekymring vi begge havde.. Og nej, det var ikke derfor jeg "skilte mig af" med Arthur.. Aftalen var at jeg skulle få ham på ret køl og så finde et hjem til ham.. Og det gjorde jeg.. Jeg fandt to dejlige mennesker, som jeg følte mig meget tryg ved at overlade ham til.. Han er en meget glad kat nu, og det er hans ejere også.. De har efterfølgende sendt mig et billede af ham, og han ser bare dejlig ud..
    Og nej.. Det er ikke bistanden der skal betale vores katte.. Min kæreste har som sagt et godt arbejde.. Og jeg har egentlig ikke så meget lyst til at sidde og forklare dig hvorfor jeg ikke er i stand til at have et arbejde.. Håber det er ok..


  • Luca L
    Luca L Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #62   1. nov 2007 selvfølgelig kommer det ikke andre ved, hvorfor du ikek er istand til at have et arbejde. -i så flald er du jo så heldig at det dansk sundhedssystem er således indrettet, at du er berettigte til sygedagpenge, såfrem du har en god og gyldig grund. du kan endda få dispensation til forlængelse, hvis du er syg nok til ikke at varetage et job.

    så, jeg vil da anbefale dig straks at tage kontakt til din socialrådgiver, hvis du er syg, så skal du jo da ikek ansøge om kontanthjælp men istedet sygedagpenge!

    havde katten orm, eller var det bare en forebyggende undersøgelse/behandling? hvad kom du af med i konsultationspris?


  • Luca L
    Luca L Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #63   1. nov 2007 jeg er ikke sikker på jeg het forstå...? Men er der blevet taget en kat til sig, som havde andre ejere i foevejen, og ikke mindst kendte til??

  • Luca L
    Luca L Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #64   1. nov 2007 tak, vil jeg da lige gøre

  • Luca L
    Luca L Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #65   1. nov 2007 hvis de rvar mogen der tog min kat og ovenikøbet kendte til mig, så ville de helt sikkert få måsen på komedie. det er jo tyveri!!!!!!!!
    der kan jo være flere grunde til katten så ud som den gjorde, en udekat der måske ikkehar været hjemmelænge osv


  • #67   1. nov 2007 Christina....Vi taler samme sprog kan jeg se...Smiler

  • Luca L
    Luca L Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #69   1. nov 2007 synes nu ikek jeg roser det offentlige...men synes sgu da uden tvivl dete r fornemt man kan læne sig tilbage, groft sagt, og så få penge for det.

    og er man syg og det er lægelig begrundet ved jeg der skal en del til for ikek i første omgang at være berettiget til sygedagpenge. men dete r en helt anden snak og kommer ikke denne tråd ved. hvad zabrina har af begrundelse for ikek at jobbe kommer ikke os ved


  • #70   1. nov 2007 Hmm... sidder sådan lidt pløf over at folk går SÅ meget op i andres økonomi, det er da vist en privatsag...

    Zabrina skriver med det samme om hvorn landet ligger med hensyn til penge... Men alligevel skal det bringes op og tværes rundt i...
    Hun spurgte om råd, og det har hun heldigvis også fået fra mange herinde *thumbs up*, og hun kom alligevel til dyrlægen hurtigst muligt og fik tjekket hendes kat, for hvor der er vilje er der vej og den vej fandt Zabrina *Sg*


  • #71   1. nov 2007 Jeg kom af med 210 kr for ormepiller til begge katte.. En veninde havde overtaget nogle katte, som hun kom forbi her med, som viste sig at have lopper, så jeg købte også loppekur.. Kom af med 374 kr i alt.

    Christina og Luca - Jeg kunne forstå jeres holdning hvis det var fordi jeg bare sad hjemme på min flade og havde supergodt og synes det var fedt at være på bistand.. Men hør nu på mig, og forstå når jeg siger, at sådan er min situation IKKE... Slet ikke.. Jeg vil hellere end noget andet gå i skole, få venner osv.. Men det kan jeg ikke..
    I stempler mig som en der sidder på min flade og nyder godt af andres penge.. Der er flere herinde som af personlige årsager ikke kan have et arbejde.. Dem er det ok med, og synd for, men jeg er bare samfundsnasser og hvad i ellers kalder mig..

    Og tak, smileygadget.. Men jeg ved godt at de ikke går op i min økonomi, men problemet i at de ikke mener jeg kan få min kat til dyrlæge når han skal.. Men de forstår ikke at det netop var det jeg spurgte om til at starte på.. Om det kunne vente til i morges, eller om det skulle være i aftes..

    Men desuden, synes jeg heller ikke at nogen der ikke kender mig kan tillade sig at sige hvad jeg skal og ikke skal.. Jeg KAN ikke have et arbejde, og KAN ikke tage en uddannelse pt.. Og det må være min helt egen sag.


  • #72   1. nov 2007 Nej det glemte jeg alt om.. Men jeg kan godt nå at køre derud.. De lukker først kl 5..

  • #73   1. nov 2007 Jeg sidder godt nok og bliver helt ked af, at en bruger, der pt. ikke er i stand til at arbejde eller tage uddannelse, bliver beskyldt for at "nasse" og "misbruge systemet". Synes virkelig ikke sådanne anklager hører hjemme nogensteder! Zabrina har været ved dyrlægen nu, så der er vist ikke mere grund til at tvære rundt i hendes private forhold.


  • #74   1. nov 2007 Jamen hallo hva gik der galt i denne tråd....??

    Nå men til Zabrina's forsvar vil jeg lige sige at hun er i fuld gang med at finde en løsning på hendes problemer...

    Men det tager tid alt sammen.. og alle kender sku da til at isdde med røven i vandskorpen og mangle penge...

    Og ligemeget hva alle andre mener så synes jeg godt nok folk er lidt tåbelige når de sidder bag en skærm...

    svar dog ordenligt på folks spørgsmål.. kan da ikk passe man skal overfuses og forsvare sin økonomi.. hvilket er meget privat her på kattegalleri....


  • #75   1. nov 2007 Hej igen Zabrina.

    Hvordan går det med ham? Har han været til dyrlægen?
    Jeg har tænkt på jer hele dagen.....

    Poteknus.


  • #76   1. nov 2007 Okay, dejligt. Tak for at du sagde det. Jeg har været så bekymret! *Sukker lettet*

    Poteknus.


  • #77   1. nov 2007 Johnson har været på toppen hele dagen..

    Tak til jer allesammen for jeres støtte..
    Det sætter jeg meget pris på..


  • #78   1. nov 2007 Helt sikkert.. smiley

  • #79   2. nov 2007 Zabrina: Jeg er glad for at Johnson er frisk igen, jeg har fulgt flere af dine tråde og været lidt bekymret på hans vegne og er positiv over, at han nu er på rette køl.

    Når det så er sagt, så gør det mig altid ked af det, når økonomien bliver en væsentlig faktor for kattes trivsel og er en variabel, jeg altid selv har været opmærksom på, vi havde f.eks. kun en kat, da vi begge studerede.

    Jeg håber, at det er et enkeltstående tilfælde, at pengene i kassen er for små til at søge den nødvendige dyrlægehjælp. Jeg ved, at du kom aftsed, men med penge nok havde denne tråd sandsynligvis ikke været nødvendig, så var du jo blot taget afsted.

    Måske skulkle du overveje at forsikre dine katte.

    Pøj pøj med Johnson, men han lader jo til at have det rigtig godt nu og det er jo i sidste ende det væsentligste.


  • #80   2. nov 2007 Hvor dejligt, at Johnson har fået det bedre. Håber det fortsætter med at gå fremad.

    Jeg vil foreslå, at I laver en opsparing, så I har til dyrlægen, næste gang der bliver brug for det. Bare 10-15 kr. om dagen bliver alligevel til en del penge og det mærkes slet ikke på samme måde, som hvis du pludselig skal af med et stort beløb.


  • #81   2. nov 2007 Yep det er et helt og aldeles enkeltstående tilfælde.. Aldrig nogensinde mere i mit liv vil jeg stå i samme situation.. Det første vi gør er også at lave en opsparing, det er helt sikkert..

  • #82   2. nov 2007 majbritt - Tak skal du have.. Og ja det har du helt ret i.. smiley

Kommentér på:
Skal jeg tage til dyrlæge nu??????

Annonce