{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

En smule frustreret {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. smiley

Nu søger jeg igen jeres hjælp, det er sådan jeg har Lulu som er fyldt et år her d. 22 april, hun er steriliseret, og hun leger, spiser, drikker, går på bakken og laver ballade som hun plejer.

Men hun er nu begyndt på at hun miaver, nærmest skriger. Hun gør det i et tidsrum på 30-45 minutter af gangen, gerne i et rum hvor vi ikke er, men går vi ud til hende forsætter hun lidt og stopper, men starter så igen når vi er gået fra hende. Hun virker ikke umiddelbart til at det er opmærksomhed, for hun kommer gerne til os når hun vil have det. Jeg har mærket på hende og det virker ikke til at hun har ondt?

Nogen idé til hvad der kan være med hende? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En smule frustreret
  • #1   3. maj 2015 Der er nogle katte der bliver sådan lidt forårskullerede, jeg oplevede også Smilla det første forår efter sterilisering som hun fik lidt kuller, jeg ved ikke om der er fordi de fornemmer der sker noget sådan hormonagtigt trods neutralisering eller hvad det skyldes, jeg tror ikke det skyldes sygdom..

    Tager du hende ud i snor??
    Måske keder hun sig og prøver at tilkalde sig legekammerater, eller blot en anden opmærksomhed end den i giver når i kommer ind til hende.


  • #2   3. maj 2015 Forårskuller det kunne man håbe!:-)

    Nej vi tager hende ikke ud i snor, da de mange børn her hvor vi bor ikke forstår at lade katte være heller ikke selvom man siger det til dem og forældrene siger heller ikke noget til dem. Hun har Jax og Nunu at lege med og dem bruger hun rigtig meget også. smiley


  • #3   3. maj 2015 Ja ved hun har de 2 andre, tænkte hun måske kaldte på dem, kommer de når hun kalder???
    Og med de børn, det kunne måske ellers underholde hende lidt, give lidt adspredelse, er det ikke muligt at gå ned hvor der ikke er børn eller er der bare nogle hele tiden??


  • #4   3. maj 2015 De kommer ikke når hun kalder, de gør bare det de var i gang med inden hun begynder smiley

    Det er ikke muligt at gå et sted hen uden børn, uden vi skal et godt stykke væk, så tror at det bliver svært.


  • #5   3. maj 2015 Jamen når de ikke kommer når hun kalder så kan det jo netop være derfor hun bliver ved, hun vil måske bestemme hvad der skal leges og hvornår, og de gider ikke lege det hun vil, ja hvem ved vil kan jo ikke katte sprog smiley

  • #6   3. maj 2015 En god mulighed! smiley

    Blev bare frustreret fordi hun ikke plejede at gøre det og nu er startet på det.


  • #7   3. maj 2015 Hun er jo godt i gang med lømmelalderen og skal afprøve grænser både i forhold til jer men i den grad også over for de andre katte, og så skal hun måske se om hun kan overtage føringen i flokken..

    Jeg tror bestemt ikke du skal bekymre dig, min Smilla kan også finde på at sætte sig i køkkenet og miave når vil andre er i stuen, i starten rejste jeg mig for at se hvad hun ville, og så gloede hun bare på mig, så nu kalder jeg blot på hende eller rasler med noget papir, hun kan nemlig slet ikke modstå sammen krøllet papir, hun elsker at lege med papir kugler, og så får jeg afledt hendes opmærksomhed smiley smiley


  • #8   3. maj 2015 Ja lømmelalderen, hun har faktisk ikke været så slem, men lidt.

    Kunne være at vi skulle prøve at ignorer hende. smiley


  • #9   3. maj 2015 Er hun normalt hørende?

  • #10   3. maj 2015 Ja hun er så. smiley

  • #11   3. maj 2015 Nå så er det da ikke fordi hun ikke kan høre sig selv, at hun skriger så højt.
    Hvad laver hun, mens hun skriger?


  • #12   3. maj 2015 Står bare i et andet rum. smiley

  • #13   3. maj 2015 Hmmm, det var da en træls vane hun har fået der smiley . Kan det være fordi hun vil ind i et skab fx? Man skulle jo tro, at hun vil have jer til noget. Ellers tja, måske forårskuller som Heidi nævner.

    (Min Bruno kalder på mig, når han er kommet op på et skab, som han ikke selv kan komme ned fra igen).


  • #14   3. maj 2015 Tror det ikke, for hvis vi går ud til hende sidder hun fx bare midt på gulvet og skriger. smiley

    Lyder ikke til jeg skal være nervøs.


  • #15   3. maj 2015 Narh, forhåbentlig ikke, men det må da være irriterende at høre på smiley .

  • #16   3. maj 2015 Det er det. Specielt når man sover.

    Blev bare lidt frustreret over hun gjorde det også, så pludseligt agtigt. smiley


  • #17   3. maj 2015 Ej, gør hun det også om natten? smiley
    De par gange Bjarne har siddet nede i gangen og mjavet om natten, har jeg bedt ham meget bestemt om at holde k*ft! Og så er han da også kommet op i seng.

    Jeg havde en gammel kat, der mjavede om natten - jo mere tunghør hun blev desto højere mjaven. Åh det var træls smiley


  • #18   3. maj 2015 Hun gør det tidligt om morgen, de sover om natten her hjemme. smiley

    Det hjælper ikke at vi siger noget til hende så er det som om hun bare skriger højere smiley


  • #19   3. maj 2015 Aha, så det sker altid tidligt om morgen? I så fald tror jeg næsten det er forårskuller. Det bliver tidligt lyst, og der er fuglesang, dufte osv... og så er det for kedeligt, hvis I andre bare ligger og sover.

  • #20   3. maj 2015 Det sker også midt på dagen. smiley

    Så det er meget forskelligt.


  • #21   3. maj 2015 Kedsomhed måske...
    (Og I er helt sikre på, at hun ikke er tunghør?)


  • #22   3. maj 2015 tunghør, hvad er det?

  • #23   3. maj 2015 Jeg mener halvdøv.

  • #24   3. maj 2015 Oh, det virker bestemt ikke sådan. Hvis jeg banker mine negle stille ned i bordet, så kommer hun løbende smiley

  • #25   3. maj 2015 Ja, så må vel hun kunne høre.

    Jeg håber da at hun holder op med det skrigeri. Dels er det træls at høre på, dels frustrerende når man ikke ved, hvad det er katten vil fortælle. Måske du kunne filme på video og lægge det op herinde...


  • #26   3. maj 2015 Jeg vil prøve. Men det passer lige med når jeg gør klar til at filme så stopper hun! smiley

    Men ja det er meget frustrerende smiley


  • #27   3. maj 2015 jeg har et par stykker som gør det
    min siam -hvilket er helt normalt for den race. de elsker at hører på dem selv (hvilket vi andre IKKE gør)
    tille har altid gjort det. dog er det så blevet værre efter hun blev døv sidste år.
    Micky gør det også. har en mistanke om at han keder sig når han gør det
    Muddi. Han kan somregle ikke finde sin bror - oftes er det så fordi brormand skal have bøllebank. Muddi kan godt være slem/hård ved de andre, men er da så flink at han fortæller dem det inden han begynder jagten
    Krumme gør det også ind imellem. Det er også kedsomhed. han er forsat i lømmelalderen, og der skal ske noget hele tiden når han er vågen

    behøver jeg at sige at vi ikke har det stille? oven i så har vi fået ny fugl og han pipper/snakker det meste af dagen... smiley


  • #28   4. maj 2015 Jeg har ikke så mange andre forslag, men hun kan stadig have dårlig hørelse, jeg er tunghør og kan altså godt høre lyden af negle på et bord, det går lige på lystavlen ;( men det afhænger jo også af hvilke toner som man ikke kan høre.
    Det er sjældent det sker, men en hunkat kan altså godt have væv tilbage som danner hormoner, det kan måles i en blodprøve.
    Et slemt tilfælde jeg kender til, var en venindes kat, som var fejl opereret før hun fik hende, hun blev opereret sidste gang da hun var 6 år, og det var 4 gang, og så blev der ro på.
    Min lille handicappede pige var der også noget med, det passede med skrige ture med 4-6 uger i mellem, men det varede så kun 2-4 dage hver gang.


  • #29   4. maj 2015 Vi holder øje her hjemme.
    Dog har der i dag været meget stille, ikke nogen skrig endnu, så det er perfekt. smiley


  • #30   5. maj 2015 Og hvem blev vækket af ét højt skingert MIAV to timer før vækkeuret ringede i dag? efterfulgt af høj spinden, og vaden rundt på mig og min dyne smiley
    Bruno er dåm.


  • #31   5. maj 2015 Øv Tinka! smiley
    Vi har haft ro i de her to dage, så håber da det bare var det smiley


  • #32   5. maj 2015 Ja, lad os håbe at vi alle kan få morgen- og nattero.
    .
    Brunos MIAV var dog i det mindste klar tale: STÅ OP, NU! Og når han så charmer højtspindende rundt på min dyne er det altså svært at stå for ham. Men jeg tog mig sammen til at genne ham ud af soveværelset.


  • #33   5. maj 2015 Ja som regel kan jeg også tyde hvad mine katte vil. Men ikke lige med det her.

    Jeg stemmer også for natte- og morgenro smiley


  • #34   5. maj 2015 Nu du siger du har ro nu og de sidste par dage, så sæt lige et kryds i kalenderen for hvornår hun stoppende og hvis det er hun starter igen så sæt et kryds igen, hvis der er et mønster, feks 15.20 dage imellem, så kan det være dyrlægen ikke har fået taget det hele så hormonerne gør at hun gør i en form for løbetid..
    Jeg håber det ikke for dig, men at det blot har været en form for forårskuller smiley


  • #35   5. maj 2015 Det vil jeg lige have i tankerne! smiley

  • #36   5. maj 2015 # 33) Ja, helt nattero ville være dejligt, men det er ikke så nemt at få her i huset, for Bjarne snorker! smiley . Nogle gange er der så meget gang i snorke- og truttelyde, at det er helt umuligt at sove for, og så bliver kattene desværre båret ned i stuen.

  • #37   5. maj 2015 Årh ha' snorken.. Det gør Jax også. Men det er jeg vant til, så det sover jeg fra smiley

  • #38   6. maj 2015 Vi har 3 katte, 2 hanner og 1 hun. Alle kastreret/stereliseret. Begge hanner gør også det der med at stille sig i et rum vi ikke er i og så begynde at miaue. De kan virkelig lyde kede af det. Men så kalder jeg bare på dem, og siger "Simon/Samson vi er her" og så kommer de som regel luntende og skal lige nusses lidt. Måske du skal forsøge at kalde hende til dig i stedet for at gå ind til hende. Det kan måske distrahere hende i hendes miauen. smiley

  • #39   6. maj 2015 Det hjælper intet at kalde på hende. Det er hun ligeglad med når hun først begynder. smiley

  • #40   6. maj 2015 Min kateteret han kat, han er næsten også et år og han er også begyndt at miave en del her den sidste måneder tid?? Og han er også begyndt at kradse op af dørkarmene også selvom døren er åben?

    Har heller ingen ide om hvorfor han er begyndt at opføre sig sådan?


  • #41   6. maj 2015 Heidi hvis gan krasser på dørkarme ville jeg stille en krasse ting lige der smiley
    Også selvom du mener han har krasse ting nok.


  • #42   6. maj 2015 Det har jeg gjort og den er han ligeglad med smiley

    Han sætter sig næsten oven på den for at kunne komme til for at kradse videre


  • #43   7. maj 2015 Mine er rigtig glad for de krasse dimser af pap, en står lige ved siden af min stol, for Røde krasser på stolen, når han vil kæles smiley og det hjælper, at der er noget at krasse på, han sider altså også på den, og reagere jeg ikke hurtigt nok, så får stolen en tur smiley

  • #44   7. maj 2015 Okay det må jeg prøve så smiley tak

  • #46   7. maj 2015 Det kan du godt regne med det gør smiley
    Jeg håber han ikke er begyndt, at strinte? Men selvom han er, så ser du mange opdrættere som har haft hankat i avl som bagefter bliver gode kælekatte som ikke strinter.
    Nogle får så p-stav inden kastrationen, for at stoppe hormonerne, det fik min datters hund også, men tal med dyrlægen om det hvis der opstår problemer.


  • #47   7. maj 2015 Annemette H - det vil med stor sandsynlighed hjælpe at få ham kastreret smiley . (det vil i hvert fald helt sikkert kun blive værre, hvis han ikke bliver det ;-)).
    Regn med at der godt kan gå et par uger efter kastrationen, inden hormonerne er ude af kroppen.


  • lone K
    lone K Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 14
    #49   13. maj 2015 Hej. jeg tænker, at Jette L og Heidi N har det rigtige bud på problemet. Havde selv engang en hunkat, som var blevet steriliseret. Hun havde perioder i lang tid derefter, hvor hun opførte sig som beskrivelsen. Først da en ny dyrlæge konstaterede, at ikke alt var fjernet ved operationen, (at der derfor fortsat var hormonproduktion) og derefter ordnede det, forsvandt problemet. Håber du finder en løsning. smiley

  • #51   14. maj 2015 Der går op mod en måned før alle hormonerne er ude af kroppen, så på en uge vil du umuligt se en forandring...

  • #52   14. maj 2015 Jeg håber at Feliks holder op med at strinte. Et forsøg værd at spraye med Feliway de steder, hvor han strinter. Eller måske Feliway duft-diffusor (har ikke selv erfaring, så ved ikke, hvad der er bedst)
    Forresten den ene hankat jeg har fået kastreret, holdt da vist aldrig op, men det hjalp gevaldigt på lugten!


  • #54   15. maj 2015 Nåeh ja smiley (jeg ved ikke lige hvor jeg fik det med strint fra :-S ).
    Når hormonerne er dampet af, så er det i hvert fald ikke hormoner, der gør at han mjaver. Foråret med lys, dufte og fuglesang kan godt vække noget udlængsel i katte. Har I mulighed for at han kan komme ud?
    Har han prøvet at være ude før?


  • #56   16. maj 2015 Jeg mente om han havde været vant til at løbe frit, der hvor han kommer fra.

    Snor. Hmmm, jeg synes det er svært. For jeg mener, at katte har godt af at komme ud i frisk luft og få nogle indtryk, men hvis I vænner ham til at komme ud i snor, så risikerer I mere mjave-ballade smiley . Så jeg er nok mest tilbøjelig til at mene, at det er bedst helt at lade være med ture i snor, og i stedet aktivere ham noget mere indedørs.
    Kat nummer to kunne være god aktivering for en ungkat ;-).

    Har I en altan? for så kan I kattesikre den med net.


  • #59   17. maj 2015 Nu du siger han blev trynet af de andre, det gjorde min Birk også, og han var derfor lukket i et rum for sig selv, når opdrætteren var på arbejde, for han var fuld af sår fra sin bror og vist også fra mor, han legede med søster nu og da, men han havde mange af de særheder som killinger som er taget fir tidligt fra og var en kat som altid gemte sig så snart der var det mindste.
    Han var mest til menneske kontakt og kunne være meget krævende smiley både i lyd og handling.


  • #60   18. maj 2015 Det kan ske, at en kat ikke trives som indekat, selvom den aldrig har prøvet at være ude. Og så er der næsten kun nyt hjem med udeadgang tilbage. Har han altid adgang til foder, eller kan han være sulten?.. Hvis det er kedsomhed, kan kat nummer to nok være en løsning.

  • #63   20. maj 2015 Annemette det er svært, at sige med din kat, for han har jo kun jer smiley så der er meget katte liv i skal finde alternativer for.
    Måske skulle i klikker træne ham, for det vil give jer en ny måde, at være sammen på, og bruge hans hovede på andet end, at kalde smiley


Kommentér på:
En smule frustreret

Annonce