{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Kornfrit foder? {{forumTopicSubject}}

Vores katte bliver fodret med RC anti hairball men de bliver tykke af det så vi skal finde på noget andet og overvejede kornfrit foder, men vil de også tage på af det?

Vores mindste har lidt problemer med hårboller, derfor skiftede vi foder men de tager på af det og dyrlægen har været lidt efter os med det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kornfrit foder?
  • #1   7. maj 2015 Du kan starte med, at blande det du har med et kornfrit foder, for overgangen skal være meget langsom, ellers risikere du dårlig mave.
    Der findes kornfrit foder som også hjælper på hårboller, jeg har i lang tid blandet flere slags, og da min Birk var her, fik de også altid et hårbolle foder, med korn ( Iams) det fungerede godt for ham, og det gjorde, at han ikke så ofte fik dårlig mave.
    Så du behøver ikke vælge inden eller, men kan vælge både og.
    Det er vigtigt, at bruge tid og vælge det foder du tror på og har penge til, og selv hvis du ender med 4-5 slags foder, skal du jo starte med en slags smiley
    På zoopluds kan du finde prøveposer/ små poser og det er et godt sted, at starte ( jeg bruger dem som godbidder ) så ser du Indien kat kan lide smagen.
    Noget andet som hjælper på overvægt, er foderdimser, for så skal katten arbejde for maden.
    Sidste ting du kan gøre og nok den vigtigste, i mine øjne, er at hivevådfoder helst 2 gange om dagen.
    Nogle katte kan lide LUX, andre ikke, men det er et ok og billigt dåse foder du kan købe i Alid, men alt vådfoder er bedre end intet vådfoder.
    Jeg bruger både vådt og tørt som er kornfrit ( så vidt som muligt)
    Så du må prøve dig frem og finde det som er løsningen for din kat, jeg vil fraråde alt slankefoder, der er som regel meget korn i og fir lidt fedt til de fleste katte smiley men nogen har held med det, så i sidste ende er det dit valg, og se på din kat og om den trives.


  • #2   8. maj 2015 Jeg vil anbefale dig at købe en pasta imod hårboller. Jeg har brugt det med succes til min bamse. Hun kaster måske en bolle op om måneden

    En kat tager på ligesom mennesker: Hvis de indtager mere end de forbrænder.
    Katte er dog bedre (som regel) til kun at indtage den energi de forbruger, medmindre maden selvfølgelig er fed (de skal trods alt også blive mætte)

    Et godt, kornfrit foder, bør holde en kat mættere længere tid


  • #3   8. maj 2015 Heidi hvis du med pasta mener katte malt? Så skal man ikke give dem for meget, det er jo sukkerarter smiley

  • #4   8. maj 2015 Mine får miamor pasta (4 slags) pt får de en m malt og en uden hver dag, når pelsskift er overstået får de en stang om dagen, så malt hver anden dag og noget andet hver anden dag.
    Pt får mine også rc calm som del af foder blandingen og det kan ses på vægten! Jeg er begyndt at trappe ned igen, de har det heldigvis godt igen smiley


  • #5   8. maj 2015 Det er fint det fungere for jeg, jeg bruger der ikke, fordi jeg har haft kat med overvægt før, og Røde har også lidt ekstra, jeg betragter der som slik smiley eller akut medicin.
    Heldigvis ser jeg sjældent hårboller, bare kattene bliver børstet tit nok.


  • #6   8. maj 2015 Jette

    Er på ingen måder sukkerforskrækket og hvis det afhjælper gizmo fra at stå og kæmpe det hårboller, så er det det værd smiley


  • #7   8. maj 2015 Problemet her er de tager på og de er overvægtige i forvejen, min holding er også at hvis det hjælper hende med hårboller, så det andet lige meget.

    Men igen dyrlægen er meget efter os mht deres foderstand.

    Kunne man evt blande kornfrit med slankefoder, eller vil de så stå og sortere?

    (Slankefoderet er hills sterilised)


  • #8   8. maj 2015 Oftest bliver katte tykke af slankefoder, fordi det er rent korn og de har brug for
    Mere til at holde sig mætte


  • #9   8. maj 2015 Okay, tak for info. Jeg vil vise denne tråd til min kæreste og se om vi kan blive enige om at skifte til kornfrit smiley

  • #10   8. maj 2015 Ja, jeg har så et helt andet råd, for nu er min tyksak nemlig ved at tabe sig smiley
    Vejen frem var motion og så får han pt. RC Calm, da humøret er blevet noget dårligt på det seneste... Ellers har jeg brugt RC Sterilized Appetite Control og har ikke erfaret at de bliver tykke af foder med korn.
    Så hvis du har mulighed for at den leger noget mere og giver den noget vådkost (det meste er vand), så skal du nok få den ned i vægt, men husk at det skal gå langsomt smiley


Kommentér på:
Kornfrit foder?

Annonce