Bedøvelse/beroligende middel til sky kat Bedøvelse/beroligende middel til sky kat
Hej alle sammen
Jeg er ikke meget for at proppe altfor mange ubderlige ting i min kat, men hun er så nervøs og bange for at blive taget op, at det er gæet hen og blevet et problem. Det er fint, når vi bare er hjemme, men når heg vil have hende med i transportkasse er det stort set umuligt. Havde en rigtig dum oplevelse, hvor hun endte med at gå helt i selsvibg og farre rundt, tisse på gulvet i frygt og bare være helt ulykkelig. Det kan jeg slet ikke få mig selv til at gøre mod hende igen. Jeg vil derfor høre om der er nogen, der har erfaring med noget bedøvende/afslappende middel jeg kan give hende, inden en evt rejse i transportkassen?
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Når han skal til dyrlæge og have fjernet de sidste tænder, kommer dyrlægen og henter ham, og han bliver bedøvet her
Selv faste hjælper ikke, det hjælper kun så han ikke kaster op, og han har haft det sådan siden jeg fik ham 11 mdr gammel.
Jeg vil foreslå dig, at finde en dyrlæge som vil komme til dig
Røde bliver ikke kørt til dyrlæge, med mindre det er akut, resten af hans liv.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
dec 2004
Følger: 252 Følgere: 209 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 69 Svar: 3.130
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Synd hun er så nervøs. Hvis hun var min, og blev ved med at være så nervøs, så ville jeg ikke stresse hende med yderligere vaccinationer, hvis hun ellers har basisvaccinerne i orden.
Håber da at en adfærdsbehandler kan afhjælpe noget af hendes nervøsitet.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg ved ikke om det vil hjælpe dig og din kat når det er så voldsomt som du beskriver, men jeg har haft gavn af Bach rescue dråber, det er noget natur halløj som man kan købe i Matas, en lille bitte flaske som også han bruges til mennesker til at dæmpe angst og nervøsitet ved feks eksamener m.m.
Min ene hunkat stresser meget når hun skal køre i bil, så bisper hun som en hund, savler helt vildt og har det også med at skide i transportkassen, men når hun får sådan 2 dråber på en godbid en times tid før hun skal ud og køre så ligger hun stille i transport kassen og kigger..
maj 2012
Mine bliver testet, sidste år fik de uden kattesyge og i år har de attest på, at de er dækket i mindst 3 år, så bliver de testet igen, så jeg er 100% sikker på om de skal vaccineres igen eller ej.
Op mod 90% af katte er dækket livslangt af grundvaccine for kattesyge, de andre 2 dækker knapt så længe, så derfor får jeg mine testet ( ikke sikkert jeg bliver ved) men jeg får så dyrlægen her hjem, så Røde ikke skal nogen steder
mar 2014
maj 2012
De fleste katte som er blevet vaccineret flere gange gennem livet og er 8 år vil kunne leve livet ud uden, at blive vaccineret igen, særligt når det er en indekat, men når vi ikke ved hvordan hun er passet tidligere ??? Så kan man ikke sige noget konkret uden en test, og der er ikke mange som laver den.
Mine kattes blodprøve sendes til en af dem som laver testen, jeg er den eneste hos min dyreklinik og deres hoved klinik, som vil have mine dyr testet
jan 2012
Jeg har altid haft min transport kasse til at stå i et hjørne af stuen så kan kattene gå ind i den og sove hvis de vil, det har gjort at trods ingen af mine kan lide at køre i bil så går de troligt og gerne selv ind i transport kassen så snart jeg tager den ud midt på stuegulvet, for de anser ikke kassen som ubehagelig eller farlig..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Og hvis dyrlæge bliver nødvendigt, så bruge Jettes løsning med at lade dyrlægen komme på hjemmebesøg, altså så vidt det er muligt. (der findes også "rullende dyrlæger" i nogle byer).
mar 2014
jan 2012
Med din kat vil jeg mene at det bedste for den vil være at når du tager på ferie så får du en til at komme og fodre hende et par gange om dagen..
Katte som er vænnet til at man tager dem med fra killing af er langt bedre rustet til den forandring det er at blive taget væk fra sit territorium og sat på fremmede grund..
Men prøv metoden med at have transport kassen fremme konstant så hun bliver tryg ved den..
Bedøvelse/beroligende middel til sky kat