4.233 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Rottekat / polymis :) Rottekat / polymis :)

Jeg har siddet og tænkt meget over mine huskattes poly-poter. Jeg har nemlig ikke set andre huskatte her inde med det, men jeg har 3 selv i øjeblikket. Så ville hører om der er andre som har eller har haft sådan en kat herinde? Kunne være sjovt at se andre huskatte (eller andre racer) med det, da jeg kun har set en enkelt maine coon og mine egne...

Håber i har lagt mærke til det..

Poly-kram herfra smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rottekat / polymis :)
  • #1   28. maj 2006 jeg er ikke med??

er det noget med farve eller hvad??

• #2   28. maj 2006 hvad er polly- poter??

• #3   28. maj 2006 når er det dem der har en tå mere?? så kender jeg en kat der har det den er ikke herinde tror jeg ikke men er ikke sikker...

• #4   28. maj 2006 Ja det er nemlig det med poterne... Det ser sku´ sjovt ud når de næsten kan holde om en bold osv.. smiley Kunne være sjovt at se andre misser med det os smiley
    Men hvis den ikke er oprettet her inde bliver det self. svært at se den, hehe....

• #5   28. maj 2006 hej jeg kan da prøve og forslå personen at oprette men jeg ved ikke om personen vil...

• #6   28. maj 2006 Ja det er 6 foran og 5 bagved... selfølgelig kan de godt have mere, men det er det mine har... Poterne er heller ikke ens, dvs. på forpoterne kan der godt være 7 og 6 på hver og 5 og 6 på bagbenene....
    Derfor kunne det også være sjovt at se andre, da alle mine 3 misser´s poter ligner nemlig hinanden... smiley

• #7   28. maj 2006 Ja det har jeg godt hørt at det er dem som er kendt for at have dem... Men da det er en "sygdom" tror jeg det kan ske for alle.. Har læst om mennesker der har haft det osv, så tror lidt det er en gen-fejl, hvis man kan sige det sådan. Men man ved jo aldrig om hun har lidt main coon i blodet, man kan i hvert fald ikke se det... smiley

• #8   28. maj 2006 Hehe ja det fandt jeg nok selv på, men mener da bare, at hvis det kan ske for mennesker. Så kan det da ikke stamme fra maine coon? Så må det være en gen-fejl som ved kattens tilfælde er blevet avlet videre på, og så blevet forbundet med maine coon?
    Lyder det helt ude i tågen?

• #9   28. maj 2006 Hehe, ja det lyder jo meget rigtigt alt sammen... Men syntes nu ikke at 40% af de maine coon katte herinde har det, jeg har kun set en enkelt.....
    men det vil sige du mener at der må være noget maine coon i hende et sted? Typisk hun ikke fik pelsen!! smiley

• #10   28. maj 2006 Denise : Tusind tak, hun har også et dejligt temperament..! Hehe jamen det passer godt, fik hende jo på den "rigtige" side af fjorden.. smiley Har godt hørt nogen snakke om en "nordjydsk race", men har ikke tænkt videre over det.
    Jeg syntes også det er et rigtigt spændende emne, men har svært ved at indse det stammer fra maine coon..
    Ved du hvem der opdrætter disse skønne dyr herinde? smiley

• #11   28. maj 2006 vil lige sige at den kat jeg kender der har det det er også en huskat... og hun gav en forklaring på hvorfor de havde det det var noget med at de var bedre til at holde fast på byttet eller sådan noget...

• #12   28. maj 2006 Ja, jeg så godt den grå hunsmis, som du har sat i markedet. Det er skide-charmerende... *s* (undskyld sproget)
    Jeg er faldet helt for det, men om der er andre huskatte der har det herinde, kan jeg ikke savre på...

• #13   28. maj 2006 savre-svare !!

• #14   28. maj 2006 Haii haii..
    Diablo han har også ekstra tær, men kun på forpoterne..
    Der er et billed af ham på min side.
    Diablo er lige blevet far til en lille ny født igåt også med ekstra tær.
    Virkelig charmerende...

• #15   28. maj 2006 Her ER jeg :o)

Ja jeg har polykatte. De er nu skønne.
    Og det er rigtigt at nogen ser det som en sygdom/defekt man ikke burde avle på, og andre ser det for den orginale kat fra staten maine.
    Flere har hævdet at Mainecoon katten har udviklet de ekstra tæer som en slags snesko.

Der er osse polydactyle huskatte. Og jeg tror nu ikka absolut at de har mainecoon i sig. De har osse altid fandtes. Det er ofte dem man kalder rottekatte og Frederikshavnerkatte. De er samlet i " klumper" rundt omkring i DK og Frederikshavn er en af dem.
    Se selv på katteinternatet i Frederikshavn - de har tit rottekattekillinger der skal have nye hjem.

Det fasinerende ved polykatte er jo at de har lært at bruge deres ekstra tæer, lidt ligesom vi mennesker bruger vores hånd.

• #16   29. maj 2006 ved også at de findes på fyn *s* havde en veninde omkring tommerup som lille- og de havde et helt kuld vante misser- de er super seje!

• #17   29. maj 2006 Lyder alt sammen meget spændende.... Jeg ser det nu heller ikke som en sygdom, da hun ikke er handikappet på nogen måde. Jeg er også lidt ked af jeg ikke kan beholde nogen af mine poly-tøser, men syntes ikke det kommer til at gå. For så syntes jeg jo hun skal have et kuld killinger inden hun kan nautraliseres, og så starter historien forfra... smiley
    Men jeg kan se at der er lidt flere poly-misser herinde end jeg troede... Dejligt! smiley

poly-cats: Det vil sige der behøes ikke være noget maine coon i hende? Er blevet lidt forvirret, heho.. :S

• #18   29. maj 2006 Ja hun behøver ikke have mainecoon i sig..........
    Måske er det mainecoonkattene der langt ude hat polyhuskat i sig ?
    Polydactyli findes i alle dyreracer..........

Den norske hund Lundehunden er osse polydactyl.( kom jeg lige i tanke om)

• #19   13. mar 2007 Min huskat Disse er polydactyli, vi har dog lige fået de ekstra på forpoterne operetet væk i dag. Hun har stadig dem på bagpoterne smiley

Kommentér på:
Rottekat / polymis :)

Annonce