{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

jeg er i tvivl ? {{forumTopicSubject}}

Hver morgen når jeg tager til maribo for a komme i skole går jeg lige forbi et supermarked der ser jeg en lille mis, jeg ved ikk om den har en ejer eller ikk, men nogen gange kæler jeg lidt med den og den ser overhovet ikk vel passet ud den har stor klumper i pelsen og er altid møj beskidt den er ikk øretatoveret, mit spørgsmål til jer er syntes i jeg skal lade den være og bare renge rundt, eller skal jeg tage den med op til dyrlægen og få dem til a kigge på den ? ,
Den er meget kælen og derfor kan jeg komme så tæt på den men bliver lidt ked a det for dens pels er meget ulækker og syntes det er synd for den smiley
Håber i kan komme med nogen råd.
Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg er i tvivl ?
  • #1   27. maj 2015 Hvor længe har du set den og hvor gammel tror du den er ?
    Umiddelbart lyder det da ikke til at den har en ejer.

    Måske det vil hjælpe at spørge supermarkedet om de ved noget om den.

    Hvis der ikke er nogen der vil kendes ved den, så få den indleveret ved et internat/dyrlæge.


  • #2   27. maj 2015 Det kan også være en halvstor killing der ikke kan finde hjem igen smiley man håbe på at den er chippet, så den kan komme hjem igen.

    Ville os starte med at sætte sedler op


  • #3   27. maj 2015 Jeg har set den hver dag i næsten to mdr, jeg vil tro den er ca et halvt år til et år det er en hun kat og hun er meget lille,
    Jeg snakkede med missen i dag og er lidt i tvivl men det liner hun venter killinger,

    Spurte også supermarked i dag men den har været der linge med de kender den ikk smiley ,


  • #4   27. maj 2015 Den kan nu også godt have en udspilet mave at orm.
    Jeg ville indlevere den.


  • #5   27. maj 2015 Hej Anja T, ja det kan det jo også være men det liner lidt a hun venter killinger
    det er lidt svært at sætte selder når jeg ikk selv bor i byen, smiley


  • #6   27. maj 2015 A. P

    Ja det kan det jo også være, det havede jeg ikk lige tænkt på :/,


  • #7   27. maj 2015 Jeg ville få den tjekket og så prøve at finde ejer smiley
    Er den tynd?


  • #9   27. maj 2015 Mia R,
    Jeg vil ikk sige hun er tynd da jeg tro hun har killinger hende mave er meget udspildet og hår men på resten a kroppen er hun slank.



  • #10   27. maj 2015 Hej Bonnie H
    Når man ringer til internat / kattehjem
    Skal de så have et billede a hende?
    Så de kan se det er hende også de kan finde hende, eller skal jeg tage hende også de henter hende hos mig , ved du noget om det ?


  • #13   27. maj 2015 Mange gange tak for hjælpen,
    Og serfølig ville jeg hjælpe denne lille mis


  • #15   27. maj 2015 Trisse
    Jeg ville IKKE tage den med hjem, når du selv har katte - du ved ikke hvad den kan fejle og smitte dine katte med - desværre.

    Få internatet til at hente den, hvor du har set den.


  • #16   27. maj 2015 Det er nok det bedste,
    Vil jo heller ikk have a mine eje bliver syg men syntes og det syndt for den lille mis smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #17   27. maj 2015 Jeg vil hurtigst mulig prøve at skrive en efterlysning og sætte op i de nærmeste butikker og hvor man kan. Da det kan være at katten har en ejer, men kan ikke finde hjem og ejeren handler måske slet ikke der. Men synes også at det er synd at katten skal gå på må og få, hvis den ingen hjem har. Så pøj pøj håber det hele løser sig.. smiley

  • #18   27. maj 2015 Du gør jo noget og det er det bedste du kan gøre smiley

  • #19   27. maj 2015 Janne
    Jeg er helt enig, men hvis katten har været der i 2 mdr. og der ikke er nogen sedler i supermarkedet, så tyder det vist ikke på at der er en ejer der mangler smiley


  • #22   27. maj 2015 Bonnie H

    Jeg skal nok holde dig opdateret,
    Prøve a gå forbi der når jeg har fri, og hvis den er der så tager jeg nogen billeder a den og ringer til internatet, det kan jo også være de vil have et billede så de kan finde den,


  • #23   27. maj 2015 Åh, det er noget skidt når fritløbende langhårskatte har knotter i pelsen. Hvis katten er blevet væk hjemmefra, kan det blive fatalt for katten med de pelsknotter, og hvis den bare er ude at spadsere en tur, så kan fremmede netop blive i tvivl om den er blevet væk hjemmefra. smiley

    Håber du finder frem til ejeren.

    Tjek om den er efterlyst på nettet www.dyrenesbeskyttelse.dk og evt. efterlysningsgrupper på facebook. Kattens Værn har også en efterlysningsside (jeg har ikke lige et link, der virker)


  • #24   27. maj 2015 Hmm den historie minder mig desværre om en historie fra sidste år hvor en bruger som vist nu er slettet fortalte om sin søsters kat som manden (søsterens mand) ikke ville have i hjemmet, det var en ikke neutraliseret hunkat og den giknpudsigt nok også rundt ved et supermarked, brugeren der skrev kunne ikke have katten da hun selv havde kat og de kunne ikke sammen, efter længere tids skrivende frem og tilbage hvor jeg tilbød at køre til Lolland og hente katten og få den på internat her på Sjælland og søsteren rent faktisk gik med til at overdrage katten, endtevsagen desværre med at søsteren fortrød og fik overtalt manden til at tage katten ind igen, jeg siger desværre for jeg tvivler meget på at det er blevet en lykkelig udgang for katten smiley

    Dengang da talte jeg med KV og fik der for et år siden at vide at Lolland kommune havde store problemer med katteaids og leukæmi blandt de vildtlevende katte, stort set alle katte de fik indfanget måtte de aflive pga de 2 sygdomme smiley

    Så selv om det er et år siden så vil jeg stærkt fraråde dig at tage katten hjem til dine egne katte, men kontakt kredsformand en for dyrenes beskyttelse på Lolland og få ham til at hjælpe, de er bekendt med problemet med de vildtlevende katte og er faktisk de eneste som fysisk må fjerne katte, de andre internater/ organisationer skal samarbejde med DB før de må gøre noget, har jeg fået fortalt (og her snakker jeg om dyr der ingen ejer har eller hvor det er en dyreværnssag)


  • #26   27. maj 2015 Hej Heidi N
    Det godt nok trist, smiley


    Jeg prøvede a gå forbi i da jeg havede fri men kunne ikk finde den, så prøver igen i morgen tidlig


  • #27   27. maj 2015 Hej tinka

    Hun er ikk helt lang håret, hun er en blanding a en korthårt og en langhåre, ja men hvis den bare er ude og strejfe så syntes jeg at dem der ejer hende de er ikk gode nok til a have hende sådan som hun ser ud smiley :S


  • #28   28. maj 2015 Men langhåret nok til at pelsen har filtknotter?...

    Jeg er ikke så vant til langhårskatte, og når jeg møder nogen, synes jeg tit at de ser lidt usoignerede og småknottede ud i pelsen, selv om de i øvrigt bliver passet ok af ejer. Men når man møder dem ude i samfundet, så kommer man jo let i tvivl om, om der er nogen, der tager sig af dem:-/

    Du skriver godt nok, at det er svært at sætte sedler op når du ikke bor i byen - det forstår jeg ikke lige. Det må da være muligt at sætte sedler op på vej til og fra skole... ?

    Afhængig af hvor forhutlet katten ser ud, kan du enten sætte "Hvem-kender-denne-kat?-sedler" op til en start, og håbe, at en evt. ejer henvender sig.
    Eller, hvis du overlader den til internatet, sætte "denne-kat-er-afleveret-til-x-internat-sedler" op i det område, hvor den har holdt til.
    Det tror jeg desværre at alt for mange glemmer at gøre, når de indleverer en kat til internat.

    (Og gid alle sørgede for at øremærke og registrere deres katte! OG efterlyse dem, når de bliver væk).


  • #29   28. maj 2015 Tinka
    Ja det rigtigt,
    Men denne her mis ser meget slem ud,

    Det jeg mener med det er svært at sætte sælder op når jeg ikk bor i byen, er for hvis der nu er nogen der ringer så kan jeg ikk være sikker på den er der da jeg ikk kan holde øje med den hver dag, jeg har engang satte selder op om en kat fordi den var meget glad for mensker og det var en lille killing så tænkte nok den var blivet væk hjemme fra men så havede jeg ikk set den i nogen dage og der ringede en dame og blev meget sur på mig, da det var hende kat.
    Fordi jeg ikk holdte øje med den hele tiden,
    Syntes ikk det oki at folk bliver sur jeg prøver jo kun at hjælpe


    Ja syntes det er så syndt a folk bare efterlader dem eller er ligeglade hvis de er væk,
    Der er sku alt for mange vild katte smiley


  • #30   28. maj 2015 Jeg tænker at ideen med at sætte en efterlysning-af-ejer-seddel op er, at hvis ejeren ser sedlen at h*n så ringer til dig og fortæller, at det sandsynligvis er hans/hendes kat.
    Men hvis katten virkelig ser meget slem ud smiley , så er det mest rigtige at lade et internat tage sig af katten.




Kommentér på:
jeg er i tvivl ?

Annonce