Hankat tisser i foran os Hankat tisser i foran os
Vores neutraliserede hankat Simba tisser i vores seng og sofa!
Det begyndte for nogle år tilbage hvor han ofte tissede i vores seng også mens vi lå deri. Efter en kamp fik vi endelig taget en urinprøve fra ham som så viste han havde blærebetændelse og urinvejssten. Han har nu været i behandling på antibiotika 2 gange og fået smertestillende. Han har også fået Royal Canon urinal foder.
Her efter knap to måneder uden uheld, har han tisset i vores seng lige foran os mens vi så det og i vores sofa foran min mand.
Jeg er bekymret for om han fejler et eller andet, men ved ikke hvad. Han er en glad og tilfreds kat, så jeg synes det er mærkeligt hvis det er hans adfærd.
Har nogen af jer oplevet noget lign. og hvad har i gjort?
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
Derefter, har i vasket dyner og sofa grundigt med noget, der fjerner lugten, OGSÅ for kattenæser?
Bruger i samme grus? Måske forbinder han gruset med smerte
Derudover, hvis han skulle være syg fortsat: fodre i med vådfoder eller kun tørfoder?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
maj 2015
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 7
Jeg vil umiddelbart ikke mene der er sket nogle forandringer som skulle påvirke ham.
Kan han få urinvejsinfektion allerede efter en måned efter endt behandling?
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 942
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.013
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg har selv prøvet det et par gange hvor man lige troede at nu var alt fint og så var den gal igen..
Min søster sloges med blærebetændelse og krystaller on of gennem næsten et helt år før det var slut, altså indtil videre for har de først haft det så er risiko for at faldet igen øget..
feb 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Katte: 2 Emner: 55 Svar: 2.031
maj 2015
maj 2015
Jeg afleverede prøven inden for et par timer, men dyrlægen tjekkede den først den næste dag.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Nu ved jeg ikke hvad han får af foder normalt, men mere vådfoder og mindre tørfoder (med lavt magnesiumindhold) er en godt til katte med blærebøvl. Det høje væskeindhold i vådfoder kan forebygge blærebetændelse og diverse urinvejsproblemer.
Hankat tisser i foran os