441 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

LMKL
LMKL
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 7

Hankat tisser i foran os Hankat tisser i foran os

Vores neutraliserede hankat Simba tisser i vores seng og sofa!
Det begyndte for nogle år tilbage hvor han ofte tissede i vores seng også mens vi lå deri. Efter en kamp fik vi endelig taget en urinprøve fra ham som så viste han havde blærebetændelse og urinvejssten. Han har nu været i behandling på antibiotika 2 gange og fået smertestillende. Han har også fået Royal Canon urinal foder.
Her efter knap to måneder uden uheld, har han tisset i vores seng lige foran os mens vi så det og i vores sofa foran min mand.
Jeg er bekymret for om han fejler et eller andet, men ved ikke hvad. Han er en glad og tilfreds kat, så jeg synes det er mærkeligt hvis det er hans adfærd.

Har nogen af jer oplevet noget lign. og hvad har i gjort?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hankat tisser i foran os
  • #1   27. maj 2015 Synes i skal tage ham til dyrlæge igen, blot for at være sikker.

Derefter, har i vasket dyner og sofa grundigt med noget, der fjerner lugten, OGSÅ for kattenæser?
    Bruger i samme grus? Måske forbinder han gruset med smerte

Derudover, hvis han skulle være syg fortsat: fodre i med vådfoder eller kun tørfoder?

• #3   27. maj 2015 Jeg ville få tjekket hans urin. Det kan jo være urinvejsproblemer igen.

• #5   27. maj 2015 Vi har forsøgt, at flytte kattekasse og købt en ny kasse plus grus. Intet virker af det.
    Jeg vil umiddelbart ikke mene der er sket nogle forandringer som skulle påvirke ham.

Kan han få urinvejsinfektion allerede efter en måned efter endt behandling?

• #6   27. maj 2015 Hvis der er en fremmed fertil kat der er begyndt at tisse udenfor i nærheden, kan dette også skabe stress, så han tisser de forbudte steder, men undersøg først om han har vrøvl med urinen igen.

• #7   27. maj 2015 afsted til dyrlæge, det lyder til en blærebetændelse. det kan godt komme igen.

• #8   27. maj 2015 Du må til dyrlægen med en ny urinprøve for han kan have fået blærebetændelse eller krystaller i urinen igen og ja det kan meget nemt komme igen efter en måned..

Jeg har selv prøvet det et par gange hvor man lige troede at nu var alt fint og så var den gal igen..
    Min søster sloges med blærebetændelse og krystaller on of gennem næsten et helt år før det var slut, altså indtil videre for har de først haft det så er risiko for at faldet igen øget..

• #9   27. maj 2015 Det er måske mere et spørgsmål om, at det ikke forsvandt sidste gang smiley

• #10   27. maj 2015 Nu har jeg fået opsamlet en urinprøve fra ham... YES;-) det gik heldigvis nemt denne gang. Så får jeg DR. Dyr til at tjekke den imorgen.

• #12   8. jun 2015 Sorry den sene opdate, Simba havde endnu engang blærebetændelse og har nu afsluttet 10 dages antibiotika kur igen og ingen uheld smiley
    Jeg afleverede prøven inden for et par timer, men dyrlægen tjekkede den først den næste dag.

• #13   8. jun 2015 Godt I fik det tjekket. Fortsat god bedring med ham. smiley

Nu ved jeg ikke hvad han får af foder normalt, men mere vådfoder og mindre tørfoder (med lavt magnesiumindhold) er en godt til katte med blærebøvl. Det høje væskeindhold i vådfoder kan forebygge blærebetændelse og diverse urinvejsproblemer.

Kommentér på:
Hankat tisser i foran os

Annonce