{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.315 visninger | Oprettet:

Henrik M
Henrik M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hankat tisser ofte! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen!

Jeg har en hankat, Nitten. Den sidste uges tid er han begyndt at tisse ret ofte. Bare alene når vi holde øje med ham er han i kattebakken 5 gange på 15min. Det tager aldrig lang tid, og tror egentlig ikke rigtig han tisser så meget... Han er kastreret og er ca. 14mdr gammel.

Er der noget i vejen med ham? Det vil jeg jo mene da jeg har haft en hankat før, og det har han ikke gjort ved jeg.

urinvejs infektion? Hvad skal der ske hvis dyrlægen undersøger ham og han har det?

Det skal siges at jeg har en hunkat også, som er ca. 6mdr gammel. Hun har ikke været i løbetid endnu.

Håber nogen kan hjælpe med dette, da jeg synes det er synd for ham.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hankat tisser ofte!
  • #1   2. nov 2010 Hvis det er en infektion som du selv er inde på, skal han bare ses af en dyrelæge som så vil give ham noget pencillin og råde dig til andet føder hvis du ikke foder med kvalitetsfoder til kastereret katte smiley

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    nov 2010

#2   2. nov 2010 Jamen får de infektion af foderet da?

Jeg mener selv at det er ok foder de får, og nej, det er ikke sådan noget billigt fra Fakta osv, hvilket jeg mener er billigt foder og giver dårlig mave.. Har prøvet det...

• #5   2. nov 2010 Jeg havde selv en han kat som hele tiden fik infektion og først da jeg skiftet foder stoppet det, men så kom en periode hvor jeg ikke havde råd til at købe det dyre mad til ham og valgte så en dyr billigfoder men snart var den gal igen og jeg måtte igen finde penge til det foder der virket. for 6 mrd siden måtte jeg dog sige farvel til min elsket kat på 11 år da han trods dyrt foder blev ved at sjattisse rund omkring og der var blod i. Trods mange dyrlægebesøg blev det kun bedre mens han fik pencilin, så valgt blev at han skulle have fred, det var hårdt, men det bedste jeg kunne gøre for min kat. Så det betaler sig at give rigtigt foder fra starten af, heller 500-600 kr på foder og en rask og sund kat end en dyr dygelægeregning så ja foder er vigtigt og står der korn som det først er det lige som MD mad for os smiley

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    nov 2010

#6   2. nov 2010 Ok...

Jamen jeg må en tur afsted med ham så hurtig som muligt.

Ikke fordi det er prisen på dyrlægebesøget der er vigtigt i denne sammenhæng, men når jeg tænker dyrlæge, pencilin osv, så tænker jeg kroner og øre...

Hvad koster sådan et besøg? Mere så jeg ikke bliver ubehageligt overrasket over at det koster 2000kr

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    nov 2010

#7   2. nov 2010 Men jeg synes jeg har kigget sådan på ham når han er i kattebakken, og han sidder ikke længe, maks 5-10 sekunder, og så bruger han meget tid på at kradse i bakken bagefter, så går han ud igen...

Som sagt spiser han normalt, vi har ikke flyttet rundt eller noget, og han har levet på den måde som han gør nu det sidste 6 måneder. Synes ikke der skulle være nogle stressende faktore...

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #8   2. nov 2010 Han skal hurtigs muligt til dyrlægen, jeg er næsten sikker på det er urinvejsinfektion han har og det er meget smertefuldt for katten.

Min den ene hankat havde for noget tid siden gjort nøjagtigt det samme som din kat gør nu og jeg opdagede det i tide og tog til dyrlægen. Han fik nogen piller som han skulle have tror det var i 6 dage. smiley

Ja et godt kvalitet tørfoder hvor magnesium og kulhydrater ikke er for højt, jeg går ikke højrere op i magnesium end 0.08, da det kan give urinvejs problemer. smiley

Pøj pøj med det lille pus. smiley

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    nov 2010

#9   2. nov 2010 ok..

Jeg får ham afsted og så vender jeg tilbage når han har fået diagnosen...

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #10   2. nov 2010 Super, Takker :-))

Kommentér på:
Hankat tisser ofte!

Annonce