Hankat tisser ofte! {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Jeg har en hankat, Nitten. Den sidste uges tid er han begyndt at tisse ret ofte. Bare alene når vi holde øje med ham er han i kattebakken 5 gange på 15min. Det tager aldrig lang tid, og tror egentlig ikke rigtig han tisser så meget... Han er kastreret og er ca. 14mdr gammel.
Er der noget i vejen med ham? Det vil jeg jo mene da jeg har haft en hankat før, og det har han ikke gjort ved jeg.
urinvejs infektion? Hvad skal der ske hvis dyrlægen undersøger ham og han har det?
Det skal siges at jeg har en hunkat også, som er ca. 6mdr gammel. Hun har ikke været i løbetid endnu.
Håber nogen kan hjælpe med dette, da jeg synes det er synd for ham.
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
nov 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Jeg mener selv at det er ok foder de får, og nej, det er ikke sådan noget billigt fra Fakta osv, hvilket jeg mener er billigt foder og giver dårlig mave.. Har prøvet det...
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 232
nov 2010
Jamen jeg må en tur afsted med ham så hurtig som muligt.
Ikke fordi det er prisen på dyrlægebesøget der er vigtigt i denne sammenhæng, men når jeg tænker dyrlæge, pencilin osv, så tænker jeg kroner og øre...
Hvad koster sådan et besøg? Mere så jeg ikke bliver ubehageligt overrasket over at det koster 2000kr
nov 2010
Som sagt spiser han normalt, vi har ikke flyttet rundt eller noget, og han har levet på den måde som han gør nu det sidste 6 måneder. Synes ikke der skulle være nogle stressende faktore...
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Min den ene hankat havde for noget tid siden gjort nøjagtigt det samme som din kat gør nu og jeg opdagede det i tide og tog til dyrlægen. Han fik nogen piller som han skulle have tror det var i 6 dage.
Ja et godt kvalitet tørfoder hvor magnesium og kulhydrater ikke er for højt, jeg går ikke højrere op i magnesium end 0.08, da det kan give urinvejs problemer.
Pøj pøj med det lille pus.
nov 2010
Jeg får ham afsted og så vender jeg tilbage når han har fået diagnosen...
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Hankat tisser ofte!