{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Oliver har en underlig plet i huden. {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der kan hjæpe mig med at finde ud af hvad det er for en underlig plet Oliver har i huden?

Jeg har lagt et billede ind af pletten her (Det sidste):
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6657

Den er sådan rød i det og hårløs.. kameraet er desværre ikke så godt, men man kan vist lige se den smiley Han virker ikke øm eller som om det klør... den er der bare... lagde mærke til den igår...

og det sorte er jord smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliver har en underlig plet i huden.
  • #1   17. jun 2006 kan det måske være en slags hudafskrabning?

• #2   17. jun 2006 bowena.cattery: så et bad ville hjælpe? Han var ellers i bad for 2 uger siden.. men han er altid så beskidt... roder altid i jorden smiley

• #3   17. jun 2006 Carina: det ligner ikke en hudafskrabning... men huden er ru....

• #4   17. jun 2006 Det er acne.

Kan du se alle de små sorte prikker?
    Det er rent faktisk hudorme.

De kan fjernes. Nogen gør det med en tandbørste, andre med neglene. Man "skraber" blidt på stedet og fjerner dem. Derefter vil jeg foreslå at du vasker stedet med lidt Klorhexidin-shampoo.

Bare rolig han har ikke ondt og det skal nok gå over smiley

• #5   17. jun 2006 Lone J: Jeg tror faktisk at du har ret smiley kradsede blidt på det og sådan nogle små sorte dimser faldt af... så dem vil jeg fjerne smiley det er bare underligt at vi ikke har lagt mærke til det før...

• #6   17. jun 2006 Hej Cemile
    Acne kommer og går, og er helt normalt. Jeg ser det også altid liiiiiige når vi skal ud af døren til udstilling *LOL*

• #7   17. jun 2006 Tina M og Lone J: Jeg vidste bare slet ikke at katte kan få acne smiley Men man lærer noget nyt hver dag...

Og det skal også behandles med antibiotika? sammen med klorhexidin osv?

• #8   18. jun 2006 Jeg fandt lige dette:

Min voksne kat på 3 år, steriliseret, har "bumser" på hagen. Hvad er det og kan jeg gøre noget ?

En kat med "bumser" på hagen er en kat med acne. I modsætning til hunde og mennesker som normalt udvikler acne hvor de endnu ikke er fuldt udvoksede, kan katte få dette problem hele livet igennem. Årsager til acne består af mange forskellige faktorer bl.a. stress og dårlig hygiejne fra kattens side. Behandling består normalt af grundig oprensning og brug af benzoylperoxid shampoos, som kan købes hos dyrlægen. I nogle tilfælde kan katten dog udvikle en decideret hudbetændelse som skal tilses og behandles af en dyrlæge.

Kommentér på:
Oliver har en underlig plet i huden.

Annonce