{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.887 visninger | Oprettet:

chrestina m
chrestina m
Tilmeldt:
19. jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kattemor slikker/bider killing til blods {{forumTopicSubject}}

Hjælp!! Er der nogle kloge kattefolk der ved hvorfor min hunkat ( siameser ) bider sine killinger til blods bag ørerne??? Hun slikker og skiftevis bider når hun rengører dem. Det er hendes andet kuld og hun gjorde det også ved det første. Jeg ved godt siameseren er hysterisk renlig, meeen synes godt nok det er noget ekstremt. Har nogle prøvet det selv og hvordan stopper man det??? Ved sidste kuld begyndte jeg at smøre "gå væk kat" bag ørerne på dem, men synes ik det er en holdbar løsning. Det sidste kuld var omkring 2 mdr inden hun gjorde det ved dem, og gik rundt overalt med det bag ørerne. De her er kun 2 uger og bryder mig ikke om at de ligger indespærret i den lugt. ( de ligger i et skab ) håber nogle kan hjælpe. På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattemor slikker/bider killing til blods
  • #1   17. jun 2015 Hvad siger hunkattens opdrætter? Har hun oplevet noget lignende før?

  • #2   17. jun 2015 det KAN have en arvelig faktor.

    Det er livstruende får killingen sår der udgør mere end 10% - så give killingerne halskrave på.

    det plejer at holde op når killingerne får større selvværd


  • #4   17. jun 2015 Jeg håber du finder en god løsning, krave lyder som en god ide.
    Jeg har haft en killing, som var eneste i kuldet der fik den tur, og broren fulgte med og var lige så hård ved ham.
    Birk var så forbidt, at opdrætteren ikke så anden løsning end, at han kun var sammen med mor og søskende når hun var hjemme, han var en nervøs og sær kat, og idag ville jeg have sagt nej til en killing som ham, selv om jeg elskede ham de 9 år vi fik sammen smiley


  • #5   17. jun 2015 Ps, måske bør det være sidste kuld fra hende ? Ved du om nogle fra hendes første kuld, har fået killinger og hvis, hvordan er det gået?

  • chrestina m
    chrestina m Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   17. jun 2015 jeg har ingen kontakt med opdrætter, da det var en privatperson jeg købte hende af. Killingerne har været et " uheld " begge gange mens vi har været på ferie og vi har altid katten med. Det er hovedsageligt også kun en killing det går ud over. Har skældt hende ud når hun gør det, og kan se hun godt ved det er forkert. Jeg må prøve med en krave. Var ikke klar over der fandtes så små kraver. Tak for hjælpen til alle

  • #7   17. jun 2015 Find en gammel sok. Brug tinksmeden til at trække henover killingens hals og skuldre.

Kommentér på:
Kattemor slikker/bider killing til blods

Annonce