{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.640 visninger | Oprettet:

Kan en kat blive senildement? {{forumTopicSubject}}

Den ældste af vores katte er 18 år, og ved godt helbred. For det meste, i hvert fald. Hun har måske haft en skade i den ene pote for mange år siden som der ikke blev lagt mærke til, for en gang imellem halter hun. Ikke i så lang tid ad gangen, for hvis vi begynder at snakke om at aflive hende, hopper og springer hun rundt i haven som en anden killing. Hun tisser aldrig indenfor, kun hvis hun ikke kan komme ud, selvfølgelig (hun har det med at gemme sig om morgenen eller om aftenen så hun ikke kommer ned i kælderen hvor kattelemmen er).

På det seneste har hun fået en tendens til for eksempel at hoppe op i en af vores senge, hvor hun tit ligger, for at stå og glo dumt i et minut, og så går hun videre til næste soveplads. Nogle gange stiller hun sig ind i stuen og glor rundt for bare at gå tilbage hvor hun kom fra.
Min far tror hun er dement, men kan en kat blive det? Hun spiser som hun skal, og hun graver sin lort ned som hun altid har gjort.

Det eneste andet sære hun er begyndt på er at stå og hyle noget så forfærdeligt hvis hun vil ind, så man tror hun har mistet et ben eller fået en kæp gennem maven. Når man løber panikslagen hen og åbner døren stopper hun og spankulerer ind med det der "nå, hvor er min mad så?"-udtrykket. Hun har miavet meget i flere år, men ikke på den måde. Hvorfor hun ikke går gennem kattelemmen er mig en gåde, men på den anden side, så foretrækker alle vores katte at stå i et kvarter ude i regnen og vente på at vi åbner døren, end at gå igennem kattelemmen.


Kommentarer på:  Kan en kat blive senildement?
Kommentér på:
Kan en kat blive senildement?

Annonce