Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad - Essential Foods
  • #2   1. jul 2015 Nej, er det rigtigt!? ?? det vidste jeg slet ikke, så kan jeg da godt forstå han virker så sulten...

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #3   1. jul 2015 Jeg har brugt det et års tid til mine og er smadder tilfreds, og kattene elsker det

• #4   2. jul 2015 Det ser godt ud (dog mangler der oplysning om magnesium-indhold).

Catstuff, hvor køber du det?

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#5   2. jul 2015 Maxizoo eller direkte hos essential

• #6   2. jul 2015 Fedt at man kan købe det hos Maxizoo smiley Har godt nok lige købt stort ind, men vil da prøve det på et tidspunkt. Kan se at der bl.a. er glucosamin i, og det er jo godt for gamle, stive led.

Står der magnesiumindhold på posen?

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#7   2. jul 2015 Kigger når jeg kommer hjem

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#8   2. jul 2015 Jeg kan simpelthen ikke se det står nogen steder på posen smiley

• #9   3. jul 2015 Jeg har nu skrevet til firmaet og spurgt om magnesiumindholdet.
    Opdaterer i tråden når jeg får svar.

• #10   3. jul 2015 Så fik jeg (hurtigt) svar, dog ikke svar på mine spørgsmål smiley

"Vi har ikke analysen på hvor meget magnesium der er i vores kattemad.

Men vi ved at det er kolonierde magnesium, da det komme naturligt fra det
    kød der i maden.

Vi ved også at hvis det er grundet du har en kat med tendens til nyresten,
    eller kastreret vil vi ikke anbefale dig at bruge vores mad.

Det skyldes at kattemad der tager højde for dette, har et meget nedsat
    indhold af kød, for at få magnesium mængden ned, og derfor tilsætter
    taurin for at sikre sig at der er nok af det i, på trods af det lave
    kødindhold."

Lidt underligt, at de ikke har analyseret magnesiumindhold, og påfaldende at foderet ligefrem frarådes til kastrater.
    Jeg tør dog godt fodre delvis med det - tænker ca. 30 % af det og 70 % foder med et lavt magnesiumindhold.

og "kolonierde"? hvad pokker mon det er? :-S (måske noget stavekontrol, der er gået i ged...)

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #11   3. jul 2015 Der skal nok står "kolonierne magnesium" smiley smiley

• #12   5. jul 2015 Jeg har en general regel for mig self, at hvis et firma ikke skriver på posen, hvor meget Magnesium der er i,- så er det næsten altid fordi der er for meget. Altså mere end 0,1%. Og så holder jeg mig fra det. Det er faktisk billigere i længden, at fodre delvis med piller, og delvist rigtigt kød. Sammenlign kilo prisen på feks kylling med dit alm foder som også er fyldt med en masse fyld stofer og som ikke er så sundt for tænder og tandkød ;o)

• #13   6. jul 2015 De er da meget flinke til at svare i det firma, men jeg må nok sige, at jeg ikke bliver meget klogere. Det "kolonierde magnesium" skulle have været kolloide mineraler. (det ved jeg heller ikke, hvad er).

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#14   6. jul 2015 kolloide mineraler = Flydende
    Tror de mener at de kommer disse i i flydende form fremfor som pulver.

• #15   6. jul 2015 #14) Altså jeg fik en forklaring fra firmaet, men den gør mig ikke klogere på magnesiumindholdet. Er lidt ærgerlig over ikke at kunne få sat tal på det magnesium, for synes ellers at foderet ser godt ud.

"Det er mineraler der kommer i forbindelse med planter og dyr, det vil sige at de har den rigtige størrelse i forhold til hulderne i cellemembranerne.

Og derfor er optagelsen så stor som muligt, op mod 98%

Der findes 2 andre typer:

Metalliske mineraler: Fintmalede sten, metaller, muslinge skaller osv. Optagelse på 5%.

Chelaterede mineraler: Metalliske mineraler der er belagt med plante enzymer, aminosyre og proteiner, der nedbryder mineralet til en mere optagelig størrelse. Optagelse omkring 40%. "

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

#16   6. jul 2015 jeg kan sagtens følge dig, og er også ærgelig over det manglende tal for magnesium.
    Når det så er sagt, har jeg ikke oplevet problemer i det år jeg har fodret med Jaguar Cat foderet.
    Tvært om synes jeg at jeg har oplevet positive forandringer i bl.a. pelsen hos mine dyr.
    Jeg er godt klar over vigtigheden af netop magnesium ikke er for højt, og har faktisk haft en kat for år tilbage, før man blev så bevidste om betydningen af det korrekte foder, som havde problemer grundet netop dette
    jeg vil dog fortsat fodre med Jaguar Cat trods manglende oplysning om magnseiumværdien smiley

• #17   6. jul 2015 Men kan det virkelig være rigtigt, at det ikke er godt til en kastreret kat? tænker når de decideret selv fraråder det? Så skal jeg da i hvert fald i gang med at kigge efter nyt foder... smiley

• #18   6. jul 2015 Hvis de selv siger, at de ikke tror det er godt for en kastreret kat, saa er det helt sikkert fordi der er mere end de 0,1% magnesium. Uanset i hvad for de har maalt magnesiummet, saa skal de kunne svare med et helt precist tal, hvis du spoerger dem ligeud, hvor mange % magnesium, der er i foderet. Jeg gaar da staerkt ud fra ta de har faaet annalyseret deres eget product !
    Foderet kan sagtens vaere meget sundt paa andre omraader, men der goer det jo ikke mere behageligt, hvis man staar i en situation med urinvejslidelser og maa aflive om nogle aar. Katten kan sagtens have et godt liv i en del aar, og saa pludselig er det bare blevet for meget for systemet. Saa er det for sent at skifte foder eller goere noget som helst. Jeg tager ihvert fald ikke chancen med mine katte.

• #19   6. jul 2015 er der nogen der ved herinde om orijen er godt til en kat der er kastreret?

• #20   6. jul 2015 # 17) Jeg ville ikke selv turde fodre udelukkende med det foder, men som nævnt har jeg tænkt mig at prøve det, og blande det med noget foder med lav-magneium-indhold.

Jeg søgte og fandt dette i mine egne notater (et svar jeg engang fik fra Eagle Pack).

Der findes magnesium chlorid (syre) og magnesium oxyd (base).
    Det er kun magnesium oxyd der er farligt og danner krystaller i urinvejene.

# 18) Jeg synes også, at det er lidt underligt, at de ikke kender magnesiumindholdet smiley (måske det varierer (?)).... Men mon ikke det er cirka samme som i andet kornfrit foder.... fx såsom Orijen

Zafir - hvis din kat fungerer godt på Orijen, så ser jeg ingen grund til at skifte. Magnesium er 0,09% (det jeg har sat som max-indhold, udfra det de kloge siger, og sammenlignet med kastratfoder, hvor det typisk er lidt lavere).

• #21   6. jul 2015 okay det tror jeg vil købe til min mis så smiley

• #22   6. jul 2015 Zafir - hvis din kat ikke er vant til det, så start med at blande små mængder i det vanlige foder, og øg gradvist. Nogle kattes maver kan ikke klare at gå for hurtigt over på Orijen og lignende fodertyper. (jeg har helt droppet det pga. min ene kat desværre fik tyndskid af selv små mængder - de var ellers begge meget begejstrede for det).

• #23   6. jul 2015 der plejer ikke at være nogen problemer han får proplan delicate og james wellbeloved cornfrit så tror ikke der bliver nogen problemer smiley

Kommentér på:
Mad - Essential Foods

Annonce