{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

For mange katte uden hjem {{forumTopicSubject}}

Jeg kigger jævnligt på div sider med dyr som mangler hjem, jeg bliver så harm hver gang.
Jeg kommer aldrig til at forstå, at folk anskaffer sig dyr som de alligevel ikke ønsker.

Forleden dag kom jeg til at tænke på, at nu er det jo sommer og folk tager på ferie, hvor mange mon efterlader deres dyr fordi de pludselig er i vejen ?

Eller hvor mange giver en kat/ killing mad imens de er i sommerhus, men glemmer alt om den når de rejser hjem.

Personligt er jeg ikke særlig vild med at rejse, jeg er også opdraget til, at man ikke bare kan tage på ferie hvis man har dyr, man kan ikke forvente at andre har lyst til, at tage ansvar for ens dyr, selvfølelig findes der internater, men hvordan reagere ens dyr på det ? det ved man selvfølelig ikke før man har prøvet det.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For mange katte uden hjem
  • Hittemis
    Hittemis Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29
    #1   9. jul 2015 Vi har ikke kunne rejse i et par år på grund af dyrene, hvilket har været rigtig trist for mig. Jeg elsker at rejse. Men nu har jeg oprettet en profil på Trustedhousesitters, og vi har allerede booket 3 ferier nu, hvor der flytter nogle søde mennesker ind og passer vores dyr gratis smiley Så det kan anbefales til dem, der føler sig bundet på grund af dyrene.

  • #2   9. jul 2015 Det er rigtig smart.



  • #3   9. jul 2015 Jeg har rigtig mange i min omgangskreds der med glæde vil se til mine katte, når vi tager på ferie.

    Det har aldrig været et problem, så længe de får lov til at blive i hjemmet


  • #4   9. jul 2015 Ja, der er for mange uden hjem og nu har jeg lige fået kendskab til et sted hvor manden har lukket papegøjen ud fordi han ikke gider den mere. udover det, har han smidt 4 katte ud (ja, det burde meldes, men vi mangler beviser) og det er blevet meget "poulært" at få allergi når katten er kønsmoden.....
    Mht. ferie, så bliver jeg hjemme, da den ene har klippekort til dyrlægen og ingen vil passe ham, ellers har jeg også et godt netværk til at passe mine når jeg skal ud.


  • #5   9. jul 2015 Min familie plejer at passe dyrene ( vi har også kanin som bor frit på altanen ) når vi ikke er hjemme, vi har kun rejst et par gange mens vi har haft katten, både min datter og jeg har det bedst hjemme.

  • #6   9. jul 2015 har selv arbejdet for KV i flere år, og har set det meste - og hørt det meste. desværre for kattene....


    personligt, så er ferie noget man har i baghaven - især med 14 katte og 2 heste. gider nu hellere ikke at bruge tid og penge på sådan noget. har aldrig været på ferie andet ned et par dage i sommerhus.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.370
    #7   9. jul 2015 Jeg har i flere år arbejdet for Dyreværnet, det er mange år siden nu og dengang var problemet der også, men det var desværre ikke så udbredt som nu. smiley

    Jeg skal holde ferie hjemme og har ikke råd eller lyst til ferie ude, da dyrlæge regningen på Perle blev ret så mange penge. Og Så skal haven også have en sommer rengøring. smiley :D


  • #9   9. jul 2015 Neutra kat:
    Nu mente jeg at man ikke kan anskaffe sig dyr og forvente at andre har lyst til at passe dem.

    Man kan sagtens lade andre passe og være ansvarlig, men man skal ikke forvente at andre har lyst til at være afhængig af dit dyr fordi du vil rejse.


  • #10   9. jul 2015 for et par år siden var der en på guloggratis, som bortgav sin kat fordi de skulle på ferie.her skrev jeg pænt til hende, at vi da på kv havde et fint pensionat hvor man kunne få sin kat passet (istedet for at smide den ud, og så hente en ny når man kom hjem)

    personligt var jeg modstander af pensionatter. det var indtil jeg selv begyndte at arbejde der. For jeg kunne se hvor godt kattene faktisk havde det. selv nye katte som aldrig havde set os før, syntes bare at vi var så søde. jeg har haft mange katteejere om halsen, når de har hentet deres kat igen - en ville have mig med hjem!
    har flere gange måtte vise pensionattet frem til ejerere som havde fået en rejse, men ellers aldrig ville have drømt om at deres barn skulle passes. den ene var der vel 4-5 gange - og hun tudede hver gang. det samme da hun så kom og afleverede ham, og igen da hun så hentede ham - men han havde hygget sig, og var glad da mor kom.

    så i dag kan jeg kun anbefalde at man gør det. Men man skal være 110% at der er det rigtige sted. vi havde kunder fra både jylland og sjælland, selvom at vi boede i odense.
    en god ting, er at holde sig væk fra steder hvor man ikke bare må komme ind og se kattens feriebolig - når man bare kommer i åbeningstiden. man skal have lov til at se hvor katten skal bo og skal have lov til selv at sætte katte ind. og må man ikke det, så er det bare med at finde et andet sted.

    i de 8 år jeg var der, havde vi kun et sæt vi måtte sende hjem igen. og det var to sky halv vilde katte. Men som altid så havde vi bedt om at få et nummer til nød.
    men ellers så fungerede det sådan at det var katten som bestemte hvor langt vi gik. gad den os ikke, ja så fik den lov til at være i fred (så lang tid at den spiste og drak og gik på bakken). ville de hellere sidde på os, ja så fik de lov til det. vi havde katte man slet ikke kunne gå ind til, og så havde vi katte som vi ikke kunne slippe af med igen - også selv ved første besøg (ikke sjovt når det er en siam som plejer at sidde på ejeres skulder og hun lige havde glemt at fortælle os det - men det fik han lov til)
    vi havde rigtig mange kunder, som havde lister med når de kom. det er fint at man som ejere fortæller om kattens sære vaner, liv rettere , drikkevaner mm. så går det meget nemmere. den ene familie havde gerne 3-4 A4 ark med til deres to katte - og når kattene var hos os, ja så var der ingen af de ting på arkene som galt. kattene var bare mega forkælet hjemme, og når de var hos os, ja så var de bare så søde og nemme.



  • #11   10. jul 2015 Ja, pension kan være en udvej og der findes mange gode pensioner. Desværre er der også ejere som er "ulve i fåreklæder" og viser gerne deres pension frem og når de så er installeret, ja så får de hverken den medbragte specialfoder og ejeren har forbud mod at komme at besøge dem.
    Så skal man af en eller anden grund have dem i pension, så skal man se sig rigtig godt for!
    Det har jeg lært af bitter erfaring!


Kommentér på:
For mange katte uden hjem

Annonce