{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for mange katte
  • #1   16. jun 2008 heyy-- JEG synes det kommer lidt an på om de kommer ud?? eller om de bare er inde katte... for hvis de har konstant adgang til eks. have ell. lign. så mener jeg godt at EN mere er ok.. men hvis du har 2 inde katte på 50m2. så synes jeg ikke du skal anskaffe dig flere..

    >>> mølby.


  • #2   16. jun 2008 den ene kommer ud dagligt og den anden er bange for at komme ud

  • #3   16. jun 2008 Hej Cecilie..

    Jeg har hørt, at man som tommelfingerregel siger, at én kat skal have 6 kvm., og med det taget i betragtning, kan du jo i princippet godt anskaffe dig en mere.. Problemet er bare, hvis du så får en kat, der måske ikke har psyken til at leve på så lidt plads med to andre katte, den skal dele territorium med.
    Selv har vi to katte på 75 kvm, hvilket i sig selv jo ikke burde være noget problem.. de er kuldsøskende, og kommer ellers godt ud af det med hinanden. Men vores ene kat er meget tynd, og har kastet en del op.. Vi har brugt rigtig mange penge hos dyrlægen for at finde ud af, hvad hun kunne fejle. Nu er det blevet konstateret, at hun lider af stress.. Vores dyrlæge så to muligheder, - enten at vi flyttede til et større sted med have, hvor de kunne komme ud, eller at vi skilte dem ad - altså solgte den ene...
    Og DET er jo noget af et dilemma at blive sat i. Vi har dog nu valgt at flytte til noget større, så de kan blive udekatte, og derved få hver deres territorium. Så den ene ikke psyker den anden.

    Hvis det fungerer fint med Jeres to katte nu på de 50 kvm., I har, ville jeg ikke råde dig til at friste skæbnen ved at anskaffe den 3. kat - for sæt nu det ikke går!!?... Har I så lyst, mulighed og midlerne til at flytte til noget større?

    Det var bare lige mine erfaringer.. Håber det gav lidt konstruktivt at tænke over smiley
    Jeg kan godt forstå, det er fristende med en kat mere, - det har vi også selv overvejet.. Men nogle gange skal man bare nyde dem, man har, og så vente til man får et stort hus med at få masser af katte, hunde osv. smiley

    Held og lykke til dig og dine misser


  • #4   16. jun 2008 de er søskende, så de er næsten som 1 kat og rigtig glade for hinanden.. vi er igang med at søge noget str men deet kan jo sagtens tage langtid hehe

  • #5   16. jun 2008 lige nu har jeg en missemor og 3 små killinger i ca 40kvm

  • #6   16. jun 2008 Jeg har mig og tre katte på lige knap 50 kvm. Det går fint, ingen af kattene synes stressede eller har helbredsproblemer.

  • #7   17. jun 2008 Jeg tænker som Mie Lykke M, hvis det går godt med de to katte I har nu, så er der ingen grund til at risikere ufred.

    Jeg har to katte (kuldbrødre) på 70 kvm+ lille have, og her er bestemt ikke plads til flere katte. Ifølge den (mig uforståelige) 6 kvm tommelfingerregel skulle her eller være plads til 11-12 katte! Men dét er der i hvert fald ikke.


  • #8   17. jun 2008 eller = ellers

  • #9   17. jun 2008 Jeg boede på 45 m2 med en løbegård på 30 m2 med mine tre katte. De trænes og aktiveres og havde endda ekstra hylder at kravle på udover kradsetræerne. De gik sammen men der var en del stress.

    I dag er vi flyttet i hus med 140 m2 og sikke en forskel!

    Så træd varsomt


  • #10   17. jun 2008 Jeg vil sige ligesom en anden..
    det kommer helt an på, hvordan de har det sammen..
    og hvordan, din lejlighed er indrettet..

    hvis de har mulighed for at kravle højt op,og har plads til at tummele på, hm så mener jeg, at du godt kan anskaffe dig en mere


  • #11   17. jun 2008 Ja, jeg vil så lige påpege at min lejlighed også er indrette i højden til dem - med flere kradsetræer og møbler de må/kan være på og i.

  • #12   20. jun 2008 Det var min lejlighed også smiley



Kommentér på:
for mange katte

Annonce