6.847 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvor længe kan en killing holde sig. (Afføring)) Hvor længe kan en killing holde sig. (Afføring))

Hej

Hvor længe kan en killing holde sig min killing har ikke været på toilet hele dagen og indtil nu har prøvet at få den hen til kattebakken men den vil sket ikke? (Den prutter lidt, den har fået ormekur)
Den er også blevet meget tyk vi giver den ikke meget mere mad end den behøver, ved ikke om det evt er mus eller frøer den har spist?
Skal jeg give noget specielt foder til overvægtige killinger?

Tak på forhånd. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor længe kan en killing holde sig. (Afføring))
  • #1   4. aug 2015 Mine 2 voksne katte kommer med 2 ti højest 3 klatter i døgnet, en killing er nok lidt mere?
    Men i kan jo ikke presse den på bakken, det klare den helt selv, hvis i ikke har stresset den så meget, at den ikke vil.
    Sørg for at have mindst 2 bakker, så har i mindre chance for uheld, bakken skal stå uforstyrret ( i forstyre den når i blander jer)
    Er jeres killing allerede udekat? Eller er den iindhegning?

Min Røde har kun en gang haft tynd mave. Og det efter at han havde spist en frø smiley

• #3   4. aug 2015 Ps, den skal have fri adgang til et godt tørfoder og så kan i give vådkost 1-2 gange om dagen.

• #4   4. aug 2015 Det er nok alle de døde orm, og hvis i har været for grundig med, at følge ham i kassen, gider han nok ikke før han får ro smiley

• #5   4. aug 2015 Du skriver killing, men hvor gammel er killingen??

En killing på under 6 mdr. Går nok på kattebakken mellem 3-8 gange i et døgn, hvor ofte det er tis og hvor ofte det er afføring kan variere, den burde på ingen måde holde sig et hel dag..
    Men er du sikker på den ikke har besørget ude når den nu har været ude??

Det med den er tyk om maven kan være pga orm eller hvis den ikke kan komme af med afføring..
    Du skriver den har fået ormekur, hvor længe siden er det?? Ormekur er jo ikke forebyggende så den kan jo have fået orm igen, men det kan jo også være de orm den havde ikke er blevet slået ned af kuren hvis det ikke er den rigtige kur til pågældende orm, har den været ved dyrlæge så han har konstateret hvilke orm den har??

Du skal i hvert fald ikke sætte den på kur, den skal have fri adgang til godt kvalitets killingefoder døgnet rundt, en killing bliver ikke overvægtig..

• #6   4. aug 2015 Han er 14 uger, og hans tidl. ejer har sagt at den har fået ormekur men jeg var så dum ikke at spørge hende om det var ved dyrelægen.. smiley
    Og så det med at den jo kunne have gået på toilet da jeg ikke så det kunne være en mulighed?

• #7   4. aug 2015 Jeg har lige vejet min killing som ikke vejer mere en 1027 gram. Det underligt for har læst at de skal veje mindst 1500 gram når det er en han killing på 12 uger. Kan det evt. være en oppustet mave? Har skrevet til tidl. ejer ormekuren var ved en dyrelæge. Men det kan jo alligevel være ormen som er kommet tilbage?
    PS: når den slapper meget af kan man høre dens lidt hurtige vejrtrækning.
    smiley

Jeg er bange for at han har fip. smiley

• #8   4. aug 2015 få ham tjekket hos dyrlægen.

vedr vægten, så brugte vi på kv den regle at en killing på 1 kg var en killing på 8 uger, 1,5 kg = 14 uger. Men det var mere for at der var noget at give af. vi ville hellere sælge en killing som værende 1-2 uger yngere end den endelig var. for det var bedre at den faktisk var 14 uger end fx 10 uger
    men han lyder ikke som om at han er så gammel som han faktisk burde være. desværre.
    men få ham tjekket, og få givet ham en ormekur. de skal have min 2 gange som killing.

vedr afføring, så kommer det an på hvad man foder med. alt fra 1 gang i døgnet (god kvalitet tørkost) til flere gange hvis den får vådfoder eller foder af ringere kvalitet.

• #9   5. aug 2015 rolig nu

jeg tror ikke på at din kat har fip
    det rammer oftes katte imellem 1 og 3 år. katten bliver pasive og får en rund bug. din killing er ikke gammel nok til det.
    han har en tyk mave, sikkert pga orm. det kan give forstoppelse

derfor syntes jeg at du skal få ham tjekket.

jeg har arbejdet for kv i mange år, og har set min del af katte med med fip - desværre.
    og din lyder ikke til at have det

en anden ting: man sætter aldrig sin killing på slankekur. den skal have noget at vokse af.
    den har bedst af fri adgang til tørkost hele døgnet, og så gerne 2-3 gang daglig vådfoder.

køb noget godt foder - ikke fra supermarkedet (det er kun junkfood de sælger)

• #12   6. aug 2015 Killingen gik idag på toilet flere gange og maven er ikke længere rund "kun når den har spist", vi gav ham massere af vand og nu har den det meget bedre smiley "den går på toilet som den plejer nu"

• #14   6. aug 2015 Vådfodder med fisk smag vi har ikke længere tørfoder det køber vi idag.

• #16   6. aug 2015 Ok tak for tippet. smiley
    Er det vådfodderet som gør den lidt rund? smiley

• #17   6. aug 2015 Nej det er ikke vådfoder der gør den rund, det er normalt killinger ting, de spiser en masse og så bliver de runde, det vokser de sig fra..

Køb et godt kvalitets killingefoder og fortsæt med at give vådfoder 2-3 gange om dagen og lad den have tørfoder til fri afbenyttelse døgnet rundt..
    Dog bør du lave en glidende overgang fra det gamle tørfoder til det nye for ikke at give katten splatmave, så det vil være en god idé at købe en lille smule af det i fodret med før i løb tør og så købe kvalitet og blande de 2 mærker i en måneds tid hvor du langsomt udfaser det gamle mærke..

• #18   6. aug 2015 Har snakket med dyrlægen og jeg kommer forbi dem imorgen og henter noget kyllingefileter som jeg kan prøve, må kun give den meget lidt 8 gange dagligt. Hun sagde at killinger spiser meget så man skal sørge for at give det antal de skal have men fordele det sådan at det bliver 8 gange dagligt.

smiley

Kommentér på:
Hvor længe kan en killing holde sig. (Afføring))

Annonce