{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
996 visninger | Oprettet:

Hvor længe? {{forumTopicSubject}}

Nogen der ved hvor længe der normalt går mellem at en hunkat er ved sine killínger og giver dem mælk, altså hvor længe hun kan blive væk af gangen.
Er nemlig lidt bekymret, da jeg sidst så Plet ved sine killinger i går morges/formiddags, så hende ikke resten af dagen..
Og har heller ikke set hende idag.
Hun kan selvfølgelig have været der om natten, det håber jeg selvfølgelig at hun har.
En af vores andre katte (Bandit) har også killinger, der er ca. en uge ældre, tænkte på om jeg skulle ligge dem hen til hende, men tror i at 7 killinger bliver for mange for hende, når hun selv kun har tre?
Men tænker også på, hvis Plet nu kommer senere idag, og hendes killinger så ikke er hvor de plejer at være?
Håber på svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe?
  • #1   22. jun 2008 altså hvis man ´selv giver sine killinger mad, så skal de have hver anden time - så vil regne med at det skal de også have af moderen. Nu har vi selv killinger og vi har ikke ladet Plys få lov til at komme ud - netop af frygt for at hun ikke ville vænne tilbage. Du skal tænke på at de også kan komme i løbetid ret hurtigt efter de har fået killinger så hun kan jo også være løbet ud på herre visit.

  • #2   22. jun 2008 Det kunne jo godt tænkes at hun var i løbetid igen..
    Men hun har ellers passet dem så godt indtil videre.
    Men nogle der ved om der kunne ske noget ved at jeg lagde dem hen til Bandit?


  • #3   22. jun 2008 Det tør jeg ikke helt gøre mig klog på - men de har jo brug for mad...
    Så jeg ville nok prøve. For hvis hun ikke har været hjemme og give dem mad så klare de den nok ikke i længden. Men hold den anden hjemme så det ikke sker igen at hunkatten løber. Det er heller ikke så sundt for hunkatten at få 2 kuld lige i rap.


  • #4   22. jun 2008 Jeg prøver at lægge dem hen til hende og se hvad der sker..

  • #5   22. jun 2008 Hende= Bandit..

  • #7   22. jun 2008 hvor gammel er de killinger?
    det er meget længe hun ikke har været ved killingerne.


  • #8   22. jun 2008 De ældste er 3 uger og en dag og de mindste er en uge yngre..
    Jeg har lagt dem ind til hende, men jeg må finde ud af et eller andet..


  • #9   22. jun 2008 Ved godt at det er lang tid hun ikke har været ved dem, mem de får mælk nu..
    Jeg tror ikke at det går i det lange løb at de er ved Bandit, de store vil altid få mest..
    Men jeg tænker også så det knager for lige at finde en løsning..


  • #10   22. jun 2008 tror det er en god idé at du har lagt killingerne ind til en anden kat sålænge du ikke ved om mormis passer killingerne.
    dog skal du være opmærksom på at den nye hunkat ikke med sikkerhed har mælk nok, så du må supplerer med erstatningsmælk. kan fåes ved dyrlægen. hvis du vejer killingerne hver dag får du et godt praj om de tager nok på.
    killingerne på tre uger er lige små nok til fast føde, men prøv alligevel. gerne opblødt killinge-tørfoder, da der er meget næring i det.


  • #11   22. jun 2008 Jeg prøver lige det med foderet..
    Og spørger min far om vi ikke kan få fat i noget erstatningsmælk.. (Er 13 år, så det er jo ikke det helt store jeg kan gøre selv)


  • #12   22. jun 2008 Alle tre store killinger slikkede da lidt på det, men de vil selvfølgelig meget hellere have moars mælk..


  • #13   22. jun 2008 rigtigt fint a de slikker på maden, så viser de ihvertfald interesse for det, og det varer sikkert ikke længe før de kan spise det.

  • #14   22. jun 2008 Ja, det går da lidt fremad.
    Det går fint nok indtil videre med Bandit, hun prøver da at passe dem alle, men 7 er jo mange smiley


Kommentér på:
Hvor længe?

Annonce